• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

چه هارد اکسترنالی کار ما را راه می‌اندازد؟ راهنمای خرید

  • کد خبر : 19732
  • 26 خرداد 1399 - 21:31
چه هارد اکسترنالی کار ما را راه می‌اندازد؟ راهنمای خرید

هاردهای اکسترنال بهترین نوع حافظه برای نگه‌داری فایل‌ها و محتوای شخصی ما هستند. نگهداری و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است و شاید به اندازه فلش‌ها و میکرو اس‌دی‌ها کوچک نباشند اما ظرفیت بالای آن‌ها همه ضعف‌هایشان را زیر سوال می‌برد. خرید هارد اکسترنال در بازاری که اگرچه چندان بزرگ نیست اما گستردگی بسیار زیادی […]

هاردهای اکسترنال بهترین نوع حافظه برای نگه‌داری فایل‌ها و محتوای شخصی ما هستند. نگهداری و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است و شاید به اندازه فلش‌ها و میکرو اس‌دی‌ها کوچک نباشند اما ظرفیت بالای آن‌ها همه ضعف‌هایشان را زیر سوال می‌برد.

خرید هارد اکسترنال در بازاری که اگرچه چندان بزرگ نیست اما گستردگی بسیار زیادی دارد، کار دشواری شده و برندهای متعددی در جذب مشتری هاردهای اکسترنال فعال هستند. بنابراین انتخاب یک حافظه همراه باظرفیت بالا بسیار دشوار به نظر می‌رسد. به ویژه این که تقریبا هارد ایده‌آلی برای خرید وجود ندارد و هر کدام از آن‌ها نقاط قوت و ضعف گوناگونی دارند. با این حال برندهای شناخته‌شده، همیشه بهترین انتخاب ‌هستند.

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال به حافظه‌ همراهی گفته می‌شود که با ظرفیت‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شوند. این نوع از هاردها در گذشته به مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی محدود شده بود اما حالا با مدل‌های یک ترابایاتی، دو ترابایتی، سه ترابایتی و چهار ترابایتی مواجه هستیم. مدل‌های حجیم‌تر هاردهای اکسترنال با قیمت‌های بالاتر و البته توانایی‌های کم‌تر هم وجود دارند. هاردهای اکسترنال معمولا عمری طولانی‌تر از هاردهای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی دارند و جابجایی آن‌ها بسیار راحت‌تر است. از سوی دیگر، نسل جدید این هاردها سرعت انتقال فایل‌ها را بیشتر کرده‌اند.

اگر برای انتخاب و خرید هارد اکسترنال مناسب با اولویت‌هایتان به راهنما نیاز دارید، به مدل‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، توجه کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ظرفیت یک ترابایت

157171944

قیمت: حدود ۸۸۰.۰۰۰ تومان

شرکت وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هاردهای اکسترنال است. آن‌ها نه تنها قطعات بسیاری از فروشندگان را تامین می‌کنند بلکه خودشان هم دستی بر آتش دارند. محصولات Elements وسترن دیجیتال کاربرانی را نشانه گرفته که با کم‌ترین هزینه به دنبال بهترین کیفیت هستند. این هارد از رابط پرسرعت USB ۳.۰ برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که می‌تواند اطلاعات را حداکثر با سرعت ۶۴۰ مگابایت بر ثانیه منتقل کند. اگر کامپیوتر شخصی شما به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است هم نباید نگران باشید. پورت USB ۳.۰ از نسخه‌های ۲.۰ و ۱.۱ هم پشتیبانی می‌کند.

مطالب خواندنی:  چگونه بدون از دست رفتن اطلاعات هاردهای اکسترنال را فرمت کنیم؟

متاسفانه این هارد در برابر آب، ضربه، خط و خش و شوک‌های برقی مقاومتی ندارد. اما اگر به دنبال جابجایی مداوم حافظه‌ شخصی خودتان نیستید، قیمت و کیفیت این هارد اکسترنال نظیر ندارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ظرفیت یک ترابایت

157171945

قیمت: حدود ۹۴۹.۰۰۰ تومان

هاردهای اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال به نسبت قیمت پایین‌تری که دارند، چندان مقاوم نیستند. اما این هارد از نسل جدید My Passport است و مقاومت بهتری در برابر حوادث احتمالی دارد. ابعاد این هارد مانند همه هاردهای وسترن دیجیتال از ۲.۵ اینچ فراتر نمی‌رود. اما کیفیت ساخت و جنس آن از همه محصولات وسترن دیجیتال بالاتر است. این هارد هم از USB ۳.۰ و راه‌های ارتباطی قدیمی‌تر از آن کاملا پشتیبانی می‌کند. ظرفیت یک ترابایت آن بیشتر در رنگ مشکی عرضه شده اما اگر خوش‌شانس باشید، رنگ‌های دیگر آن را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید.

هارد اکسترنال ADATA مدل HD725 ظرفیت یک ترابایت

157171946

قیمت: حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

اگر مجبور به انتخاب هارد اکسترنالی مقاوم هستید که در جابجایی‌های متعدد نگران آسیب‌دیدگی آن نباشید، این هارد گزینه منطقی شما خواهد بود. استانداردهای جذاب این هارد یک ساختار حفاظتی در برابر ضربه، آب و نفود مایعات ایجاد کرده است. لایه سیلیکونی جاذب ضربه، لایه میانی مقاوم و ضربه گیرهای داخلی به شما اطمینان می‌دهند اگر این هارد اکسترنال از ارتفاع یک و نیم متری سقوط کند، آسیب نمی‌بیند. این هارد به مدت ۱۲۰ دقیقه در عمق دو متری آب دوام می‌آورد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ظرفیت دو ترابایت

قیمت: حدود ۱.۷۵۰.۰۰۰ تومان

پیش‌تر مدل یک ترابایتی این هارد را به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال مدلی با ظرفیت بیشتر هستید، باز هم Elements به‌صرفه‌ترین هارد دو ترابایتی بازار است. ضخامت این مدل از مورد مشابه یک ترابایتی بیشتر است و وزن سنگین‌تری هم دارد. ابعاد آن تقریبا ۲.۵ اینچ است.

مطالب خواندنی:  ردمی K40 دارای نمایشگر اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت دو ترابایت

157171951

قیمت: حدود ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان

این هارد اکسترنال برند سیلیکون پاور در برابر نفوذ آب، ضربه، شوک و گردوغبار، مقاوم‌تر از نسل‌های قبلی شده و با کمک استاندارد نظامی MIL-STD 810G آمریکا توانایی‌های ویژه‌ای دارد. بنابراین نیازی نیست که نگران سقوط آن از ارتفاع یک متری و بیست سانتی‌متری باشید. سیلیکون پاور مقاومت این هارد در سقوط روی ۲۶ محل با جنس‌های گوناگون را تضمین می‌کند و گواهی IP67 نفوذ آب و گردوخاک به این حافظه را غیرممکن‌تر از قبل کرده است. بدنه‌ی پلاستیکی A65 با پوششی مات از جنس لاستیک سیلیکونی پوشیده شده تا کیفیت و مقاومت آن را به زیبایی نمایش دهد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ظرفیت چهار ترابایت

قیمت: حدود ۲.۵۵۰.۰۰۰ تومان

در بازار هاردهای چهار ترابایتی، پیداکردن نمونه‌هایی که کمتر از دو میلیون تومان قیمت دارند، تقریبا محال است. با این حال وسترن دیجیتال برای راضی نگه‌داشتن کاربران قدیمی‌اش مدل چهار ترابایتی My Passport را با قیمت بسیار پایینی عرضه کرد. با توجه به ظرفیت بالای این هارد، با یکی از سنگین‌ترین محصولات وسترن دیجیتال مواجه هستیم. وزن این هارد ۱۶۷ گرم است و ضخامتی ۲۲ سانتی‌متری دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید هاردی هستید که تا چند سال آینده دغدغه‌ای برای نگهداری اطلاعاتتان نداشته باشید، این هارد شاید بهترین انتخاب باشد. اگر تصمیم به خرید چهار هارد یک ترابایتی بگیرید، حدود ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان نیاز دارید اما با حدود یک میلیون تومان بودجه کم‌تر، صاحب یک هارد چهار ترابایتی خواهید شد. حدود سه ترابایت و هفتصد گیگابایت از حجم این هارد اکسترنال، در دسترس است.

مطالب خواندنی:  معرفی Intel NUC 9: کوچک اما دارای پتانسیل بالا

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.