• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

چگونه از چشم هایتان مراقبت کنید؟

  • کد خبر : 13645
  • 04 آبان 1398 - 21:59
چگونه از چشم هایتان مراقبت کنید؟

از آن جایی که یک بینایی‌سنج می‌تواند علایم اولیه مشکلات چشمی را مدت‌ها قبل از این که فرد متوجه تغییراتی در بینایی خود شود تشخیص بدهد، بهتر است هر فردی به طور منظم دست کم هر دو سال یک بار معاینه چشم داشته باشد. فراد بالای ۴۰ سال یا دارای سابقه خانوادگی مشکلاتی مانند آب‌مروارید […]

از آن جایی که یک بینایی‌سنج می‌تواند علایم اولیه مشکلات چشمی را مدت‌ها قبل از این که فرد متوجه تغییراتی در بینایی خود شود تشخیص بدهد، بهتر است هر فردی به طور منظم دست کم هر دو سال یک بار معاینه چشم داشته باشد.

فراد بالای ۴۰ سال یا دارای سابقه خانوادگی مشکلاتی مانند آب‌مروارید یا دیابت باید سالانه آزمایش چشم انجام بدهند. بینایی‌سنج همچنین می تواند شرایطی مانند فشار خون بالا را تشخیص دهد.

استعمال سیگار خطری برای سلامت چشم است، تحقیقات نشان می‌دهد؛ افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری به دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد که مشکلی مرتبط با افزایش سن است و به تدریج دید مرکزی را از بین می‌برد مبتلا می‌شوند. سیگار کشیدن در شرایطی که فرد مبتلا به دیابت است می‌تواند به رتینوپاتی دیابتی یا همان بیماری شبکیه منجر شود.

در این حالت، افزایش قند خون به شبکیه آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث نابینایی شود.قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش نیز به چشم‌ها آسیب می‌رساند. برخی مطالعات نشان می‌دهد؛ اشعه‌های UVA و UVB می‌تواندخطر ابتلا به آب‌مروارید را افزایش دهد. برای جلوگیری از آسیب این اشعه ها بهتر است از عینک‌ها یا لنزهای تماسی استفاده کنید که دارای فیلتر UV داخلی هستند.

برای محافظت از چشم در برابر آفتاب هم بهتر است از عینک آفتابی استفاده شود.یک رژیم غذایی سالم و متعادل به ویژه رژیم میوه و سبزیجات تازه برای سلامت بلند‌مدت چشم‌ها مفید است. این نوع رژیم غذایی در کنار ورزش منظم اهمیت زیادی دارد، زیرا عامل عمده برخی از مشکلات چشمی شرایط ناسالم قلبی و عروقی است. مشکلات گردش خون می‌تواند خطر انسداد عروق شبکیه را افزایش دهد. وجود یک انسداد در رگ‌های خونی چشم به ازدست دادن بینایی منجر می‌شود.

مطالب خواندنی:  عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

منبع:سلامت نیوز ، روزنامه خراسان

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.