• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

چگونه نرم افزارهای مخرب را با کروم پیدا و حذف کنیم؟

  • کد خبر : 3726
  • 30 آبان 1397 - 16:57
چگونه نرم افزارهای مخرب را با کروم پیدا و حذف کنیم؟

همانند تمام مرورگر‌ها، کروم هم مدام مجبور است با یک سری افزونه مخرب دست و پنجه نرم کند. با این حال خوشبختانه این مرورگر محبوب اخیرا به یک ابزار پاکسازی قدرتمند مجهز شده که می‌توان به کمک آن امر پیدا و حذف کردن برنامه‌های مخرب را بهبود بخشید. پیدا و حذف کردن نرم افزارهای مخرب […]

Chrome Find and Remove Harmful Software Featured 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9

همانند تمام مرورگر‌ها، کروم هم مدام مجبور است با یک سری افزونه مخرب دست و پنجه نرم کند. با این حال خوشبختانه این مرورگر محبوب اخیرا به یک ابزار پاکسازی قدرتمند مجهز شده که می‌توان به کمک آن امر پیدا و حذف کردن برنامه‌های مخرب را بهبود بخشید.

پیدا و حذف کردن نرم افزارهای مخرب

نکته جالب در مورد ابزار پاکسازی گوگل کروم این است که به خوبی در دل تنظیمات این مرورگر جای گرفته و شما نیازی نیست که برای دسترسی به آن چیز خاصی را دانلود و نصب کنید. حتی استفاده از این ابزار کاربردی نیز بسیار آسان است و شما تنها با کلیک روی یک کلید ساده می‌توانید در اعماق مرورگر خود به دنبال برنامه‌های مخرب و افزونه‌هایی که اصلا از وجودشان هم خبر نداشتید بگردید.

برای دسترسی به ابزار پاکسازی کروم فقط کافیست عبارت «chrome://settings/cleanup» را در نوار آدرس‌ها وارد کنید تا در عرض چشم برهم زدنی چیزی که دنبالش بودید در مقابلتان ظاهر شود.

Chrome Find and Remove Harmful Software 1 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9

حال برای پیدا کردن نرم افزارهای مخرب روی Find کلیک کنید. البته اگر دوست ندارید جزئیات نتایج این پروسه برای گوگل ارسال شود پیش از شروع هر کاری گزینه Report Details to Google را غیر فعال کنید.

Chrome Find and Remove Harmful Software 2 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9

به محض اینکه روی Find کلیک کنید، کروم پروسه اسکن کامپیوتر شما را آغاز می‌کند. این پروسه مدتی به طول می‌انجامد و باید برای دریافت نتیجه نهایی کمی منتظر بمانید. اما در پایان اگر کروم از حضور نرم افزار مخربی روی سیستم آگاه شود از شما می‌پرسد که قصد حذف آن را دارید یا نه. برای امنیت سیستمتان هم که شده روی Remove کلیک کنید تا از شر آن نرم افزار آسیب رسان خلاص شوید.

مطالب خواندنی:  راهنمای خرید SSD و هارد دیسک؛ نحوه انتخاب بین قیمت، سرعت و ظرفیت

Chrome Find and Remove Harmful Software 3 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9 1

چه زمانی به سراغ ابزار پاکسازی کروم برویم؟

از اولین روز کاری کروم تا امروز، این مرورگر سعی داشته با قدرت در مقابل حملات مختلف و خرابکاری بدافزارها بایستد. پس به همین خاطر بعید است که نیاز باشد به صورت روزانه از ابزار پاکسازی تازه آن استفاده کنید. اما اگر به مرور دیدید که روی سیستم دارد یک سری اتفاق عجیب و غریب رخ می‌دهد حتما به سراغ ابزار پاکسازی سیستم بروید و مشکل را از طریق آن جویا شوید.
افزونه‌هایی که پاک نمی‌شوند

تا حالا برایتان پیش آمده که یک افزونه تازه نصب کنید و آن کارایی مورد نظر را نداشته باشد؟ در چنین شرایطی مسلما برای حذف آن اقدام خواهید کرد. اما اگر امکان حذف آن وجود نداشته باشد چطور؟ آن وقت باید احتمال دهید که با یک افزونه ساده و بی‌آلایش طرف نیستید و چیزی که در مقابلتان است بدافزاریست که باید هر چه سریع‌تر برای حذف آن اقدام کنید. اینجاست که ابزار پاکسازی کروم به کارتان می‌آید و می‌توانید برای حذف بدافزارهای مخرب اقدام کنید.

تغییرات عجیب و غریب صفحه هوم

Chrome Find and Remove Harmful Software 5 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9

آیا صفحه هوم کرومتان هر از چند گاهی تغییر می‌کند؟ یا اینکه به جای بالا آمدن موتور جستجوی همیشگی خود، یک موتور جستجوی ناآشنا در مقابلتان قرار گرفته؟ اگر دارید چنین چیزهایی را تجربه می‌کنید باید آرام آرام نگران شوید. چراکه این اتفاقات چیزهایی نیستند که به شکل طبیعی اتفاق بیفتند. پس به سراغ ابزار پاکسازی کروم بروید و ببینید که مشکل از کجاست.

نمایش پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات عجیب

نمایش مداوم پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات عجیب و غریب نیز یکی دیگر از چیزهاییست که باید به خاطرشان نگران امنیت سیستم شوید. اگر با چنین مشکلاتی رو به رو هستید حتما به سراغ ابزار پاکسازی کروم بروید و ببینید که بعد از پایان پروسه اسکن مشکل برطرف می‌شود یا نه.

مطالب خواندنی:  آسیب‌پذیری خطرناک در گوگل کروم

پایین آمدن سرعت کروم

Chrome Find and Remove Harmful Software 4 181115 162234 4d470f76dc99e18ad75087b1b8410ea9

علاوه بر تمام این‌ها اگر می‌بینید که سرعت کروم به صورت غیر معمولی کم شده بد نیست که موضوع را با ابزار پاکسازی کروم بررسی کنید. چراکه احتمال این وجود دارد که پایین آمدن بیش از اندازه سرعت کروم به خاطر فعالیت یک سری نرم افزار مخرب باشد.

منبع:Guidingtech  و digiato.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.