• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

چگونه کمک به محیط زیست احساس بهتری در شما ایجاد می کند

  • کد خبر : 43872
  • 07 دی 1402 - 9:49
چگونه کمک به محیط زیست احساس بهتری در شما ایجاد می کند
ارتباط با محیط می تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک کند.

چگونه کمک به محیط زیست احساس بهتری در شما ایجاد می کند.

ارتباط با محیط می تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از وری ول مایند، تغییرات آب و هوایی تهدیدی است که به طور قابل توجهی بر هر یک از ما تأثیر می گذارد و خطراتی که محیط زیست را تهدید می کند، روز به روز نگران کننده تر می شود. اگر نسبت به تغییرات زمین احساس گناه، اضطراب، غم و عصبانیت می کنید، مطمئنا تنها نیستید. پاسخ این نیست که از دنیای طبیعی دوری کنید. بلکه رفتن به سمت آن است.

ارتباط با محیط می تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک کند. این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا کمک به محیط زیست مهم است، مزایای مراقبت از زمین و راه‌هایی که می‌توانید در آن مشارکت داشته باشید.

چرا کمک به محیط زیست مهم است؟

تغییرات آب و هوایی به نقطه خطر بی سابقه ای رسیده است. ما در سطح جهان شاهد افزایش دما، خشکسالی های گسترده و بلایای طبیعی شدید هستیم که همگی نشانه هایی از آسیب محیط هستند.

تغییر اقلیم یک موضوع فردی نیست، بلکه یک موضوع جمعی است که هر یک از ما را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی همه ما نقش خود را در کمک به محیط زیست انجام می دهیم، سلامت زمین خود را به سمت بهتری تغییر می دهیم.

علاوه بر این، کمک به محیط می تواند به ما کمک کند تا در میان پدیده ای که بسیار ترسناک و غیرقابل کنترل است، احساس کنترل و اختیار کنیم.

مطالب خواندنی:  درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد

چگونه محیط شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟

کمک به محیط زیست نه تنها برای زمین ما مفید است، بلکه برای سلامت روحی و جسمی ما نیز بسیار مفید است. هنگامی که ما به محیط زیست اهمیت می دهیم، اغلب درگیر دنیای طبیعی هستیم، چه بیرون رفتن برای تمیز کردن ساحل یا پرورش غذای خود.

از طریق بیرون بودن و فعال شدن در طبیعت، می‌توانیم فواید سلامت روحی و جسمی را تجربه کنیم.

چگونه طبیعت درمانی به سلامت روان شما کمک می کند

وقتی صحبت از هدایت احساسات همراه با تغییرات آب و هوایی می شود، درگیر شدن در رفتارهای دوستدار محیط زیست می تواند در مدیریت احساسات دردناک موثر باشد.

صرف زمان برای پرورش محیط زیست سالم می تواند به عنوان نوعی امید در نظر گرفته شود که برای حفظ سلامت روان ما بسیار مهم است. امید به ما پیشنهاد نمی کند که ما فقط آرزوی تغییر را داشته باشیم. در عوض، امید یک فرآیند فعال است که در آن ما ایمان به توانایی تغییر را از طریق درگیر شدن در رفتارهای دوستدار محیط زیست حفظ می کنیم.

در حالی که انتظار می رود احساسات پیچیده و چالش برانگیز در مورد تغییرات آب و هوایی داشته باشد، شروع به کار و یافتن راه حل می تواند بسیار مفید باشد.

مزایای سلامت جسمانی

تغییرات آب و هوایی برای سلامت جسمانی ما مضر است. آلودگی هوا، کاهش کیفیت غذا وآلودگی آب و استرس ، همگی تهدیدی برای سلامت جسمانی ما هستند.

انجام اقدامات مثبت برای جبران تغییرات آب و هوایی می تواند به نوبه خود، تهدیداتی را که تغییرات محیطی برای سلامت جسمانی ما ایجاد می کند، کاهش دهد.

مطالب خواندنی:  گردشگری در آغوش طبیعت: سفر به پارک جنگلی بی بی یانلو

علاوه بر این، کشف راه‌هایی برای کمک به محیط زیست می‌تواند منجر به رفتارهای سالم شود. باغبانی یک فعالیت بدنی عالی است و پرورش غذای خود باعث افزایش مصرف میوه و سبزیجات می شود.

بهترین اشکال ورزش برای بهبود خلق و خو

بیرون رفتن برای سلامت روحی و جسمی ما فوق العاده مهم است. گذراندن زمان در طبیعت می تواند منجر به خستگی شناختی کمتر ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی ، بهبود خلق و خو و افزایش عزت نفس شود .

حتی نور خورشید می تواند مزایای زیادی برای سلامت روان داشته باشد قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند خستگی و علائم افسردگی را کاهش دهد.

وقتی صحبت از سلامت جسمانی می شود، فعالیت در فضای باز می تواند منجر به کاهش فشار خون، ضربان قلب و آدرنالین شود.

در نظر بگیرید که چگونه می توانید به بیرون بروید و به محیط زیست کمک کنید. به عنوان مثال، داوطلب شدن در یک حفاظتگاه طبیعی یا کمک به کاشت درخت با یک سازمان محلی، دو روشی است که می‌توانید به بیرون بروید و رفتاری دوستدار محیط‌زیست داشته باشید.

مطالعه جدید تأیید می کند که فعالیت های مبتنی بر طبیعت خلق و خو را بهبود می بخشد و اضطراب را محدود می کند.

راه هایی برای کمک به محیط زیست

همانطور که قبلا ذکر شد، امید نیاز به عمل دارد. با روحیه حرکت به سمت شفای کره زمین و رفاه جوامعمان، یافتن راه هایی برای مشارکت در کمک به محیط زیست ضروری است.

در زیر چند ایده وجود دارد:

  • به یک باغ اجتماعی بپیوندید: باغ های اجتماعی به ایجاد غذای سالم و کاهش استرس ناشی از انتقال غذا به محیط کمک می کنند.
  • تا حد امکان از دوچرخه خود استفاده کنید، مخصوصاً برای مسیرهای کوتاه: مطالعات نشان می دهد که ۲۵ درصد از ترکیبات آلی فرار در چند مایل اول سفر منتشر می شود. سوار شدن بر دوچرخه می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.
  • مصرف خود را کاهش دهید: اگر مقدار زیادی غذا هدر می‌دهید یا تمایل به خرید مواردی دارید که هرگز استفاده نمی‌شوند، ببینید به کجا می‌توانید عادت‌های خود را تغییر دهید تا کمتر مصرف کنید. این در نهایت می تواند به شما کمک کند تا هزینه ها را نیز کاهش دهید و آن را به یک موقعیت برد-برد تبدیل کنید.
  • در نظر بگیرید که زمان یا پول خود را به سازمان‌های متمرکز بر محیط‌زیست اهدا کنید.
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.