• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

چین رکورد سرعت انتقال داده را با استفاده از فناوری ۶G شکست

  • کد خبر : 33582
  • 26 بهمن 1400 - 18:05
چین رکورد سرعت انتقال داده را با استفاده از فناوری ۶G شکست
خبرها حاکی از آن است که کشور چین پیشرفت بسیار چشمگیری در زمینه فناوری 6G داشته است بطوریکه حالا یک تیم تحقیقاتی چینی به سرپرستی پروفسور ژانگ چائو موفق به انتقال ۱ ترابایت داده در عرض ۱ ثانیه در مسیری یه فاصله ۱ کیلومتر شده‌اند.

چین رکورد سرعت انتقال داده را با استفاده از فناوری ۶G شکست

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،خبرها حاکی از آن است که کشور چین پیشرفت بسیار چشمگیری در زمینه فناوری ۶G داشته است بطوریکه حالا یک تیم تحقیقاتی چینی به سرپرستی پروفسور ژانگ چائو موفق به انتقال ۱ ترابایت داده در عرض ۱ ثانیه در مسیری یه فاصله ۱ کیلومتر شده‌اند.

این یک اتفاق بسیار هیجان‌انگیز در دنیای ارتباطات است که به گفته ژانگ چائو با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا صورت گرفته است. این امواج رادیویی در اصطلاح علمی امواج ورتکس میلیمتر نامیده می‌شوند و درواقع همان فناوری ۶G هستند. این سرعت بسیار بالا در انتقال داده‌ها می‌تواند در جاهای مختلفی کاربرد داشته باشد که از آن جمله می‌توان به فناوری‌های اینترنت اشیا و کاربردهای نظامی اشاره کرد.

چین امیدوار است که با سرمایه‌گذاری بیشتر روی فناوری ۶G دریچه‌های تازه‌ای را در این حوزه باز کند و این کشور حتی سعی کرده است در باز‌های المپیک زمسانی پکن که هم‌اکkون پر حال جریان است از این فناوری به‌صورت تجربی بهره ببرد و بیش از ده هزار پخش زنده را به‌طور همزمان روی آنتن ببرد.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/6g.jpg.webp

بد نیست بدانید که امواج ورتکس میلیمتر هیچ شباهتی به امواج رادیویی معمولی ندارند، بلکه این امواج مثل یک گردباد چرخنده دارای حرکت سه بعدی هستند که همین ویژگی به انتقال سریع داده‌ها از طریق آن‌ها کمک می‌کند، بطوریکه در فناوری ۶G سرعت اناقال داده‌ها ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۵G خواهد بود.

در حال حاضر، هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری ۶G است و کشور چین نیز حدود ۴۰ درصد از کل پتنت‌های ثبت شده‌ی جهانی در این حوزه را به خودش اختصاص داده است.

مطالب خواندنی:  IDC: محاسبات کوانتومی در یک دهه آینده جای محاسبات سنتی را خواهد گرفت

ما هنوز تا راه‌اندازی گسترده فناوری ۶G فاصله داریم و احتمالا در سال ۲۰۳۰ شاهد این اتفاق خواهیم بود. این امر مستلزم آن است که فناوری ۵G در همه نقاط جهان نفوذ بکند تا زیرساخت‌های لازم برای سرعت‌های بالاتر فراهم شود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آینده‌ی این فناوری به کدام سمت و سو می‌رود.

منبع: Gizmo

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.