• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

چیپ‌های A12Z و A12X اپل از لحاظ فیزیکی شبیه یکدیگر هستند

  • کد خبر : 15427
  • 09 اردیبهشت 1399 - 19:27
چیپ‌های A12Z و A12X اپل از لحاظ فیزیکی شبیه یکدیگر هستند

اپل به تازگی چیپ A12Z Bionic را در مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۰ معرفی کرد. تشابه نام این پردازنده با چیپ A12X که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد باعث ایجاد سوال در ذهن کاربران شده است. برخی اعتقاد دارند که این پردازنده‌ها مانند یکدیگر هستند و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که این چیپ‌ها مشابه هم هستند. […]

اپل به تازگی چیپ A12Z Bionic را در مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۰ معرفی کرد. تشابه نام این پردازنده با چیپ A12X که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد باعث ایجاد سوال در ذهن کاربران شده است. برخی اعتقاد دارند که این پردازنده‌ها مانند یکدیگر هستند و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که این چیپ‌ها مشابه هم هستند. طبق آنالیزهای انجام شده ساختار این دو پردازنده مانند ۸ هسته GPU و چگونگی قرار گرفتن آنها مثل هم می‌باشد. تفاوت این دو پردازنده نیز خوشه‌های فعال آنهاست. در مدل A12X از ۸ هسته موجود ۷ هسته فعال هستند، اما در A12Z هر ۸ هسته فعال هستند. معمولا این هسته‌ها برای افزایش کارایی توسط شرکت سازنده غیرفعال می‌شوند. اپل در A12X یکی از خوشه‌های GPU را برای افزایش بازدهی غیرفعال کرده است. با این حال پس از ۲ سال اپل به فعال کردن هر ۸ هسته توانسته تا عملکرد و بازدهی چیپ‌ها را افزایش دهد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/04/gsmarena_001-1.jpg

مشخص است که A12Z یک محصول کاملا جدید نیست و از نامگذاری آن نیز مشخص است که تنها یک هسته GPU فعال اضافه دارد. ممکن است تراشه‌های A12X موجود در آیپد پرو ۲۰۱۸ نیز دارای ۸ هسته باشد، اما یک هسته آن به صورت نرم‌افزاری غیرفعال شده است و قادر به استفاده از آن نخواهید بود. البته همانطور که می‌دانید هیچ راهی برای فهمیدن اینکه کدام یک از هسته‌ها فعال هستند وجود ندارد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=15427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.