• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

کاسه تبتی چیست؟ | از خواص کاسه تبتی چه میدانید؟

  • کد خبر : 26774
  • 25 آذر 1399 - 10:06
کاسه تبتی چیست؟ | از خواص کاسه تبتی چه میدانید؟

همه چیز درباره کاسه تبتی  کاسه های آواز تبتی نوعی زنگ است که در هنگام نواختن مرتعش شده و صدایی غنی و عمیق ایجاد می کند. کاسه آواز تبت که به کاسه آواز یا کاسه هیمالیا نیز معروف است ، گفته می شود که آرامش را تقویت می کند و خواص درمانی قدرتمندی را ارائه می […]

همه چیز درباره کاسه تبتی 

کاسه های آواز تبتی نوعی زنگ است که در هنگام نواختن مرتعش شده و صدایی غنی و عمیق ایجاد می کند. کاسه آواز تبت که به کاسه آواز یا کاسه هیمالیا نیز معروف است ، گفته می شود که آرامش را تقویت می کند و خواص درمانی قدرتمندی را ارائه می دهد.

راهبان بودایی مدتهاست که در تمرین مراقبه از کاسه آواز تبتی استفاده می کنند. علاوه بر این ، برخی از پزشکان سلامتی (از جمله موسیقی درمانی ، ماساژ درمانی و یوگا درمانی) از کاسه آواز تبتی در طول درمان استفاده می کنند.

کاسه تبتی چیست؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،کاسه های تبت با آلیاژهایی ساخته می شوند که معمولاً از پنج تا هفت فلز گرانبها هستند که به سیارات کهکشان ما متصل می شوند: سرب (زحل) ، قلع (مشتری) ، آهن (مریخ) ، مس (زهره) ، جیوه (عطارد) ، نقره (ماه) و طلا (خورشید).

اندازه کاسه و نسبت بین فلزات بر میزان صدا ، لرزش و کیفیت صدای تولید شده توسط کاسه تأثیر می گذارد. شکل و ظاهر کاسه ها متفاوت است زیرا از آنها به روش های مختلف و لوازم جانبی مختلف برای صدا درمانی استفاده می شود. اکثر لوازم جانبی ، برای ضربه زدن به کاسه یا پتک های چوبی است که به دور لبه کاسه چرخانده می شوند. علاوه بر کاسه های تبتی ، کاسه های نپالی ، ژاپنی ، بنگالی و کریستالی نیز وجود دارد. کاسه های سنتی با دست چکش می شوند و هرکدام تنظیم می شوند تا نت را متناسب با چاکرا بنوازند.

چاکراها مراکز انرژی شما هستند و شما هفت چاکرای اصلی در بدن خود دارید. اندازه کاسه ها از کاسه های کوچک دو اینچی که صدای بسیار مهمی را ایجاد می کنند که باعث پاک شدن و بالا بردن آنها می شود ، تا کاسه های غول پیکر ۳۰ اینچی که ارتعاشات زمینی عمیقی ایجاد می کنند ، متفاوت است. کاسه های آواز تبتی انرژی زمینی و پاکسازی را منتقل می کنند. این اصوات می توانند به شما کمک کنند انرژی متراکم را کاهش داده و انسدادهای پرانرژی را در بدن خود منتقل کنید.

مطالب خواندنی:  9 علامتی که نشان می دهد با یک خودشیفته سر و کار دارید

در حالی که کاسه های آواز “تبتی” نامیده می شوند و تصور می شود بومی هیمالیا باشد ، منشأ واقعی و عملکرد اصلی کاسه ها هنوز “با هاله ای از رمز و راز احاطه شده است”. قدمت آنها ممکن است به ۵۶۰-۴۸۰ سال قبل از میلاد مسیح بازگردد و قرن ها در تبت مورد استفاده قرار می گرفته است. اما اخیراً، حمامهای صوتی (غالباً از کاسه آواز استفاده می کنند) اخیراً در فرهنگ های غربی به عنوان یکی از بهترین روش های تمرین ذن و مراقبه، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/tibetan-bowl02-3.jpg

کاسه تبتی چیست

موارد استفاده برای کاسه های آواز تبتی

مردم از کاسه آواز تبتی برای اهداف مختلفی ، از جمله کاهش استرس و تسکین درد استفاده می کنند. برخی از افراد از کاسه ها در ترکیب با سایر روش های درمانی مانند مراقبه و تنفس عمیق استفاده می کنند.

بسیاری از طرفداران ادعا می کنند که ارتعاشات کاسه تبتی می تواند با کاهش استرس ، “هماهنگی” سلول ها و “متعادل سازی سیستم انرژی بدن” ، تغییرات مفیدی در بدن ایجاد کند. برخی همچنین ادعا می کنند که کاسه آواز تبتی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و تغییرات مفید در امواج مغزی ایجاد کند.

صدا چگونه بر بدن ما تأثیر می گذارد؟

صدا بدون شک یکی از قدرتمندترین رسانه ها است ، زیرا می تواند روح انسان را در حالت های مختلف هوشیاری بگیرد.

کاسه آواز تبتی علاوه بر استفاده سنتی خود برای مدیتیشن ، برای آرامش عمیق و بازسازی عضلات ، برای تسکین درد در مفاصل ، عضلات و شانه ها ، برای تسکین درد مربوط به سیاتیک ، سیستم گوارشی ، سردرد و صدمات میگرن یا ستون فقرات ، برای بهبود گردش خون ، ایجاد تنش یا انسداد ، برای باز کردن جریان انرژی ، سموم بدن را از بین می برد.

مطالب خواندنی:  روشهایی برای شروع یک تغییر سالم

وقتی با صدای کاسه های تبتی یا گونگ آرام می گیریم ، تمرکز ما بهبود می یابد و تنش های عاطفی و انسداد ما کاهش می یابد. صدا با ارتعاشات خود می تواند درد روحی یا روانی را کاهش دهد (اعتماد به نفس پایین ، نگرانی ، ترس ، عصبانیت ، اضطراب ، افسردگی ، بی خوابی).

کاسه تبتی و تن های منحصر به فرد آنها برای تثبیت فشار خون ، تسکین مسائل مربوط به آسم ، تجدید عملکرد غده فوق کلیه ، برای باز کردن و تثبیت نصف النهار و بهبود پاسخ های سیناپسی در مغز ما کمک می کند. آنها همچنین به کودکان مبتلا به اختلالات بیش فعالی کمک می کنند و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند.

نحوه استفاده از کاسه تبتی

یادگیری استفاده از یکی از این کاسه های آواز تبتی در واقع کاملاً ساده و سرگرم کننده است.

فضایی آرام پیدا کنید که بتوانید بدون مزاحمت در آن آرامش بگیرید. تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید و در مورد زمان مشخصی (۵ ، ۱۰ ، ۲۰ دقیقه) که می خواهید به حمام صوتی اختصاص دهید تصمیم بگیرید. (حمام صوتی یک روش درمانی است که از صدا برای درمان استفاده می نماید.)

• سه نفس عمیق و آرام از طریق بینی بکشید و از طریق دهان خارج کنید. هدف حمام صوتی خود مانند از بین بردن اضطراب ، بخشش ، عطوفت و آرامش را هدف قرار دهید.

• کاسه را در کف یک دست و پتک را در دست دیگر نگه دارید. سپس پتک را به لبه کاسه بزنید (آن را روی لبه بزنید تا صدا به صدا در بیاید). با این کار صدای زنگ زیبایی ایجاد می شود که می تواند انرژی فضا را پاک کرده و قصد شما را تقویت کند.

مطالب خواندنی:  چه مواقعی به روانشناس نیاز داریم؟

• می توانید با کوبیدن پتک به کاسه خود کار را ادامه دهید یا می توانید پتک را در اطراف لبه بچرخانید تا صدای آواز ایجاد کنید. تماس را بین پتک و کاسه حفظ کنید. ممکن است مقداری طول بکشد تا صدا به آرامی ساخته شود.

در پایان تمرین ، لحظه ای وقت بگذارید و هر تغییری را که از نظر ذهنی یا جسمی تجربه کرده اید، یادداشت کنید: آیا احساس آرامش می کنید؟ آیا احساس سبکی می کنید؟ آیا احساس تعالی بیشتری می کنید؟

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.