• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

کاهش درآمد توییتر حتی پس از مبارزه با اطلاعات نادرست

  • کد خبر : 13687
  • 04 آبان 1398 - 22:18
کاهش درآمد توییتر حتی پس از مبارزه با اطلاعات نادرست

تلاش‌های توییتر برای تبدیل خود به یک مکان سالم‌تر، کمک کرده تا کاربران را سریع‌تر دور خود جمع کند، حتی هنگامی‌که بحث بر سر سیاست‌های این شرکت با ورود ایالات‌متحده به یک چرخه انتخابات جدید افزایش می‌یابند. بااین‌حال، رشد کاربران به‌معنی کسب درآمد و یا سود سرشار نیست. در روز پنجشنبه، توییتر اظهار داشت که […]

تلاش‌های توییتر برای تبدیل خود به یک مکان سالم‌تر، کمک کرده تا کاربران را سریع‌تر دور خود جمع کند، حتی هنگامی‌که بحث بر سر سیاست‌های این شرکت با ورود ایالات‌متحده به یک چرخه انتخابات جدید افزایش می‌یابند. بااین‌حال، رشد کاربران به‌معنی کسب درآمد و یا سود سرشار نیست.

در روز پنجشنبه، توییتر اظهار داشت که ۱۴۵ میلیون کاربر وارد سیستم این رسانه اجتماعی شده و در طول سه‌ماهه سوم امسال به آن تبلیغات نشان داده‌شده است. این میزان بیش از آمار ۱۷ درصدی از ۱۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه این شرکت است که در مورد مشابه سال گذشته گزارش‌شده‌‌اند. این شبکه اجتماعی به تلاش‌های خود جهت سالم‌سازی این پلتفرم، ازجمله استفاده از اتوماسیون برای پاک‌کردن پیغام‌های مخرب قبل از گزارش کاربران، اشاره کرد. مدیرعامل توییتر جک دورسی (Jack Dorsey)، اظهار کرد که بیش از نیمی از توییت‌های حذف‌شده، از این راه برداشته شده‌اند. دورسی در کنفرانسی که روز پنجشنبه برگزار شد،  اظهار داشت:

سالم نگه‌داشتن این پلتفرم برای ما یک اقدام همیشگی خواهد بود. این موضوع در برخی از اوقات اولین اولویت ما خواهد بود.

بااین‌حال، افزایش کاربران توییتر نمی‌تواند ضعف در عایدی و یا رشد سود این شرکت را جبران کند. این شرکت انتظارات تحلیلگران را در مورد این دو معیار از دست داده و به همین دلیل، قیمت سهام شرکت نیز کاهش‌یافته است. در سه ماه منتهی به شهریور (سپتامبر)، این رسانه اجتماعی ۸۲۳٫۷ میلیون دلار درآمد گزارش کرده که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته‌ است، اما این رقم پایین‌تر از ۸۷۳٫۹ میلیون‌ دلاری است که توسط تامسون رویترز (Thomson Reuters) به دست آمده بود. این شرکت، ۵ سنت برای هر سهم درآمد کسب کرده و از این لحاظ نیز انتظارات وال‌استریت که ۲۰ سنت برای هر سهم بود را برآورده نکرده است.

مطالب خواندنی:  کاربران توئیتر قبل از بازنشر مقاله باید آن را بخوانند

توییتر دلیل امیدوارکننده‌ای به سرمایه‌گذاران نداده است. این شرکت در نامه‌ای به سهامداران اظهار کرد که تعدادی از موانع ازجمله مشکلات محصولات درآمدزا و نوسانات تبلیغات فصلی در ماه‌های تیر (جولای) و مرداد (آگوست) فراتر از حد انتظار بوده‌اند. این شرکت درآمدی بین ۹۴۰ و ۱.۰۱ میلیارد دلار را برای دوره جاری پیش‌بینی کرده، که این نیز کم‌تر از انتظارات ۱.۰۶ میلیارد دلاری تحلیلگران است. سهام این شرکت در معاملات اولیه با ۱۹ درصد کاهش به ۳۱.۴۱ دلار رسید.

جزمین انبرگ (Jasmine Enberg)، تحلیلگر ارشد eMarketer در بیانیه‌ای گفت که شتاب توییتر در چند فصل گذشته کم شده‌ است. وی گفت که کاهش درآمد این رسانه اجتماعی که مربوط به اختلال محصولات تبلیغات محور است، می‌تواند بر رشد شرکت در سه ماهه چهارم نیز تأثیر بگذارد.

در مهرماه (اکتبر)، توییتر اعلام کرد که شماره‌ تلفن‌ها و ایمیل‌هایی که کاربران جهت حفاظت از امنیت حساب‌هایشان در نظر گرفته بودند، ممکن است برای اهداف تبلیغاتی مورداستفاده قرارگرفته باشند. این شرکت در روز ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) اعلام کرد که به این مسئله پرداخته‌ است و دیگر از این اطلاعات برای هدف‌گیری‌های تبلیغاتی استفاده نمی‌نماید.

این شرکت بر روی ویژگی‌های جدیدی متمرکزشده‌ که با استفاده از آن‌ها، کاربران بتوانند آنچه را که به‌ دنبال آن هستند، پیداکرده و تجارب خود را نیز در این شبکه اجتماعی کنترل نمایند. در شهریورماه (سپتامبر)، توییتر به مردم آمریکا و ژاپن اجازه داد که پاسخ‌ها را به‌عنوان بخشی از یک آزمایش جهت تقویت مکالمات مثبت، پنهان کنند. دورسی طی روز پنجشنبه گفت که توییتر قصد دارد تا کنترل بیشتری را جهت کمک به کاربران، برای پیدا کردن محتوای موردنظر در رابطه با وقایع، موضوعات و علایق شخصی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مطالب خواندنی:  تغییر سیاست توییتر جهت مبارزه با ویدیوهای Deepfake

توییتر مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، برای اجرای قوانینی علیه اطلاعات نادرست، گفتار نفرت‌آمیز و سایر محتواهای منفی تلاش کرده‌ است. بحث بر سر این سیاست‌ها، با ورود آمریکا به چرخه جدید انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، شدت گرفته‌اند. در اوایل این ماه، سناتور دموکرات از کالیفرنیا، کامالا هریس (Kamala Harris) از توییتر خواست تا حساب کاربری رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را به حالت تعلیق درآورد. استدلال هریس این بود که ترامپ قوانین این شرکت در مورد تحقیر و زورگویی را نقض کرده است. هریس در نامه‌ای که به این شرکت ارسال کرد چندین توییت از ترامپ را ذکر نمود؛ از جمله یکی از آن‌ها که در آن یک افشاگر از ترامپ در رابطه با تماس با رئیس‌جمهور اوکراین شکایت کرده و در نتیجه آن نیز ترامپ مورد استیضاح قرارگرفته بود.

در تابستان، توییتر اظهار داشت که در بالای توییت‌هایی از سوی مقامات انتخاب‌شده و دولتی که قوانین این شرکت را نقض می‌کنند، اعلان‌هایی را قرار خواهد داد. این شرکت که هنوز از این اعلامیه جدید استفاده نکرده است، گفته که مردم قادر نخواهند بود که چنین توییت‌هایی را بپسندند، به اشتراک بگذارند، پاسخ و یا ریتوییت (retweet) نمایند.

در این هفته، این رسانه اجتماعی اظهار داشت که قصد دارد تغییراتی را در سیاست خود ایجاد نماید تا رسانه‌های دروغین را بیشتر تحت کنترل خود قرار دهد؛ از جمله ویدیوهای دیپ‌فیک که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و فردی را در هنگام انجام عملی که در واقع مرتکب نشده، نشان می‌دهند.

دورسی گفت که توییتر به حفاظت در مقابل اطلاعات نادرست ادامه خواهد داد. این اقدام به‌ معنی شناسایی روش‌های مورداستفاده برای تقویت اطلاعات گمراه‌کننده، افزایش شفافیت در مورد خریدهای تبلیغاتی، هدف‌گیری و همچنین به چالش کشیدن سیستم‌های مشکوک ورود و ایجاد حساب است. دورسی در این مکالمه اظهار داشت:

اولویت شماره یک ما در انتخابات، اطمینان از این است که یکپارچگی گفتگوهای مرتبط با انتخابات را حفظ کنیم.

منبع:tech.gemfa.com

مطالب خواندنی:  گوگل پیکسل 6a تاییدیه FCC را دریافت کرد
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.