• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

کروم جلوی بلاک شدن ماد incognito را می‌گیرد

  • کد خبر : 6801
  • 02 اسفند 1397 - 23:17
کروم جلوی بلاک شدن ماد incognito را می‌گیرد

طبق قواعد کروم، شما به عنوان یک کاربر این مرورگر تماما این حق را دارید تا به طور کاملا ناشناس به وبسایت‌های مورد علاقتان رجوع کرده و تحت نظارت دستگاه‌های تبلیغاتی قرار نگیرید. در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید…

daa9d8b1d988d985 d8acd984d988db8c d8a8d984d8a7daa9 d8b4d8afd986 d985d8a7d8af incognito d8b1d8a7 d985db8ce2808cdaafdb8cd8b1d8af 5c6db7c9dace7

طبق قواعد کروم، شما به عنوان یک کاربر این مرورگر تماما این حق را دارید تا به طور کاملا ناشناس به وبسایت‌های مورد علاقتان رجوع کرده و تحت نظارت دستگاه‌های تبلیغاتی قرار نگیرید. در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

مورد گمشده‌ی طولانی مدت و به نوعی یکی از نقاط ضعف این مرورگر قدرتمند، این بود که مرورگر کروم به وبسایت‌ها اجازه می‌داد که حتی در حالت Incognito Mode نیز کاربران را به هنگام حضور در وبسایتشان شناسایی کنند. به تازگی سایت‌هایی مانند The Boston Globe و MIT Technology Review شروع به سوء استفاده از این خطای نرم افزاری کرده و اقدام به جلوگیری از ورود هر کسی که در حالت ناشناس وارد وبسایتشان شده است، می‌کنند. شاید هدف از این کار برای شما جای سوال باشد و در اینجا باید به شما اطلاع دهیم که Incognito Mode باعث می‌شود تا کاربران از پهنای باند محدود این وبسایت‌ها استفاده نکنند و در واقع دریافت داده‌ی آن‌ها کاهش یابد، به این ترتیب این وبسایت‌ها به منظور به حداکثر رسانی دریافت داده اقدام به جلوگیری از ورود کاربرانی می‌کردند که از حالت Incognito Mode استفاده می‌کردند. در حال حاضر، با توجه به اطلاعات منتشر شده از خبرگزاری ۹to5Google، گوگل قصد دارد تا مهر پایانی بر تمام این گمانه زنی‌ها زده و در نهایت این مشکل موجود در مرورگر محبوبشان را حل نماید.

این مسئله در بخش API FileSystem مرورگر Chrome به وجود آمده بود. وقتی یک کاربر با استفاده از این مرورگر وارد حالت ناشناس می‌شود، API غیرفعال است زمانی که سایت‌های شخص ثالث (third party) نمی‌توانند به API مورد نظر دسترسی پیدا کنند، در اصطلاح موقعیت پرچم قرمز Incognito Mode به وجود می‌آید.

مطالب خواندنی:  مدل های لاک آینه ای یا کروم نسل جدید لاک

در آینده‌ی نزدیک، زمانی که سایت‌های شخص ثالث درخواست API FileSystem را از مرورگر Chrome کنند، این مرورگر یک سیستم فایل موقت مجازی را در رم کامپیوتر ایجاد می‌کند که به واسطه‌ی آن می‌توان به این وبسایت‌ها در حالت Incognito Mode دسترسی پیدا کرد. به این ترتیب سایت‌های شخص ثالث نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام سیستم کروم در حال اجرا بوده و از حالت Incognito Mode استفاده می‌کند و به این صورت آن‌ها قادر به شناسایی یا مسدود کردن مرورگرهای استفاده کننده از حالت ناشناس نخواهند شد. این تغییر در مرورگر کروم همچنین باعث می‌شود که این نرم‌افزار تحت مالکیت شرکت گوگل به محض بسته شدن، بتواند  به راحتی این فایل‌های سیستم را که به طور موقتی ساخته شده اند را فورا حذف نماید.

با این حال، همانطور که خبرگزاری The Verge به این نکته اشاره می‌کند، این تغییرات در گوگل کروم می‌تواند به طور موقت می‌تواند یک راه حل کمکی برای کاربران مصرف کننده باشد چرا که سازندگان این مرورگر وعده‌ی آن را داده‌اند تا در آینده بخش API FileSystem را به طور کامل از این مرورگر حذف خواهد شد. این هدف در زمانی نهایی خواهد شد که گوگل در مورد دیگر کاربری‌های بخش API FileSystem علاوه بر تاثیرش بر حالت Incognito Mode به طور کامل آشنایی و ادراک پیدا کند.

در حال حاضر، این راه حل کوتاه مدت، ابتدا به عنوان یک ویژگی آزمایشی در ساخت نسخه‌های ابتدایی مرورگر Chrome 74 به کار خواهد رفت. با یک دید مثبت به آینده می‌توانیم این قضیه را با خوش بینی نقل کنیم که به احتمال زیاد این ویژگی به یک استاندارد برای نسخه‌ی ۷۶ مرورگر گوگل کروم تبدیل خواهد شد.

مطالب خواندنی:  اینتل سرعت پیشرفت تراشه های خود را افزایش می دهد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.