• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

گرمایش زمین ادامه دارد؛ ۲۰۱۸ چهارمین سال داغ در طول تاریخ

  • کد خبر : 5522
  • 18 بهمن 1397 - 21:58
گرمایش زمین ادامه دارد؛ ۲۰۱۸ چهارمین سال داغ در طول تاریخ

چند سالی است که بحران گرمایش زمین به سرخط اخبار زیست محیطی کشورها تبدیل شده و سازمان های مختلف نسبت به آینده آب و هوا روی کره خاکی هشدار می دهند.

چند سالی است که بحران گرمایش زمین به سرخط اخبار زیست محیطی کشورها تبدیل شده و سازمان های مختلف نسبت به آینده آب و هوا روی کره خاکی هشدار می دهند.

بر اساس آمارهای ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) که از سال ۱۸۸۰ میلادی به صورت رسمی ثبت شده، سال ۲۰۱۸ چهارمین سال داغ تاکنون بوده و تمام سال ها از ۲۰۰۱ به این سو، نسبت به قرن بیستم گرم تر بوده اند. در این بین سال ۲۰۱۶ میلادی رکورددار گرما بوده و پس از آن سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ قرار گرفته اند.

گرمایش زمین

 

 

به گفته متخصصان، گرمایش زمین مانند بالا و پایین پریدن یک فرد روی پله برقی است؛ بدین معنی که گرمایش زمین روند ثابت و افزایشی داشته (مثل حرکت پله برقی) و در بعضی سال ها، این روند با افزایش و کاهش مضاعف (بالا و پایین پریدن) همراه است.

گوین اشمیت مدیر مؤسسه تحقیقات فضایی گادرد ناسا معتقد است سال ۲۰۱۸ تنها یکی از سال های داغ در روند رو به افزایش گرمایش زمین به شمار می آید که آثار طولانی مدت این روند به صورت سیل های ساحلی، موج های گرمایی شدید، بارش های سنگین و تغییرات اکوسیستم قابل مشاهده هستند.

بیشترین آثار گرمایش زمین در قطب شمال و ذوب شدن یخ ها مشاهده می شود

طبق یافته های ناسا، دمای ثبت شده در سال گذشته میلادی ۱٫۵ درجه فارنهایت (۰٫۸۳ درجه سانتیگراد) بیشتر از میانگین سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ بوده و در مقایسه با میانگین کل قرن بیستم نیز ۱٫۴۲ درجه فارنهایت (۰٫۷۹ درجه سانتیگراد) افزایش داشته است.

مطالب خواندنی:  یک سیارک خطرناک به اندازه یک نهنگ آبی از کنار زمین عبور می‌کند

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸ که یکی از پرباران ترین سال های ایالات متحده بوده، دشت های شمالی و بعضی نواحی جنوب این کشور دچار خشکسالی شده و کشورهای فرانسه، آلمان و سوئیس نیز گرم ترین سال خود از ۱۹۱۰ به بعد را تجربه کرده اند.

گفتنی است بر اساس اظهارات ناسا، بیشترین آثار گرمایش زمین در قطب شمال و ذوب شدن یخ ها مشاهده شده و فعلاً در آینده قابل پیش بینی، خبری از توقف روند صعودی افزایش دما قابل رؤیت نیست.

منبع:digiato.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=5522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.