• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

گزارش‌های غیررسمی به احتمال استفاده از لنز پریسکوپ در می ۱۱ لایت اشاره می‌کنند

  • کد خبر : 27514
  • 13 بهمن 1399 - 21:50
گزارش‌های غیررسمی به احتمال استفاده از لنز پریسکوپ در می ۱۱ لایت اشاره می‌کنند

شیائومی جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود با نام‌ می ۱۱ را در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد و از آن زمان تاکنون انتظار می‌رود که می ۱۱ لایت و می ۱۱ پرو نیز به صورت رسمی رونمایی شوند. مشخصاً انتظار می‌رود که می ۱۱ لایت با اندکی قدرت کمتر و البته ارزان‌تر راهی […]

شیائومی جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود با نام‌ می ۱۱ را در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد و از آن زمان تاکنون انتظار می‌رود که می ۱۱ لایت و می ۱۱ پرو نیز به صورت رسمی رونمایی شوند. مشخصاً انتظار می‌رود که می ۱۱ لایت با اندکی قدرت کمتر و البته ارزان‌تر راهی بازار شود و حال جزئیات تازه‌ای از این محصول احتمالی شیائومی فاش شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،براساس ادعای یکی از منابع افشای جزئیات چینی، می ۱۱ لایت به یک نمایشگر OLED همراه با یک روزنه دوربین، پردازنده کوالکام SM7350، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لنز تله‌فتو (پریسکوپ) با قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری مجهز خواهد بود.

همه این مشخصات هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. اول از همه، طبق این گزارش می ۱۱ لایت مبتنی بر یک پردازنده کوالکام SM7350 خواهد بود. برخی از افراد پیش‌بینی می‌کنند که این پردازنده همان اسنپدراگون ۷۵۵G باشد که براساس معماری ۵ نانومتری طراحی شده است. به نظر می‌رسد که این پردازنده به یک هسته قدرتمند کورتکس A78 نیز مجهز باشد.

با این حال مسلماً‌ مدل لایت از مدل پایه ضعیف‌تر خواهد بود و این مسئله به آسانی از طریق دوربین می ۱۱ لایت قابل درک و دریافت خواهد بود. دوربین اصلی می ۱۱ لایت به یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که نسبت به لنز ۱۰۸ مگاپیگسلی اصلی می ۱۱ پایه، یک روند رو به عقب آشکار محسوب می‌شود. اگر چه این لنز ضعیف‌تر از مدل پایه گوشی هوشمند یاد شده است اما کیفیت یکسانی با دوربین به کار رفته در می ۱۰، پرچم‌دار سال گذشته شیائومی خواهد داشت. از سوی دیگر لنزهای جانبی از جمله پریسکوپ هم از چنین فرایندی تبعیت کنند. گزارش‌ها اشاره می‌کنند که لنز پریسکوپ این بار توسط خود شیائومی طراحی و تولید خواهد شد.

مطالب خواندنی:  آسیب پذیری خطرناک ویندوز بار دیگر توسط شرکت امنیتی 0patch رفع شد

https://dl.greenbeautymag.com/2021/02/Xiaomi-Mi-11-Lite-4G.jpg

با وجود آن که لنز تله‌فتو قطعه گران قیمتی به شمار می‌آید اما گویا شیائومی در نظر دارد که برای محقق ساختن بزرگنمایی ۵ برابری، از این لنز در تولید می ۱۱ لایت بهره ببرد. این لنز پیش‌تر درون می نوت ۱۰ نیز به کار رفته و عملکرد خوبی را بر جای گذاشته بود. جدای از سطرهای پیشین شایعات به وجود می ۱۰ لایت زوم نیز اشاره کرده‌اند که نشان می‌دهد هیچ انتظاری غیرمتحمل نیست.

مشخصات می ۱۱ لایت ۴G براساس گزارش‌های غیررسمی

یوتیوبری با نام کاربری پیکسل قبل‌تر اشاره کرده است که می ۱۱ لایت مجهز به یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است؛ ظاهراً این نمایشگر از رزولوشن فول HD+ نیز پشتیبانی می‌کند و هنوز خبری درباره کیفیت دوربین سلفی منتشر نشده است. در ویدیو اشاره می‌شود که نمایشگر این محصول از نوع IPS LCD است، بنابراین می‌توان انتظار حسگر اثر انگشت کناری یا زیرنمایشگر را محتمل دانست؛ به هر حال حسگر اثر انگشت درون رندرهای ذکر شده دیده نمی‌شود و تنها می‌توان به گمانه‌زنی در این زمینه پرداخت.

از نمایشگر که عبور کنیم به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه می‌رسیم؛ گفته می‌شود که مدل ضعیف‌تر خانواده می ۱۱ مجهز به یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۳۲G خواهد بود(برخلاف گزارش‌های جدیدترن که به اسنپدراگون ۷۷۵G اشاره دارند)؛ البته در حال حاضر تنها پوکو X3 به چنین پردازنده‌ای مجهز شده است و نمی‌توان چندان روی این موضوع بحث کرد. در قسمت‌های بعدی ویدیو اشاره می‌شود که می ۱۱ لایت ۴G دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

یوتیور مورد بحث در نهایت اشاره می‌کند که این محصول در ماه مارس با قیمتی حدود ۳۲۴ الی ۳۴۶ دلار در وینتام به فروش خواهد رسید. در نهایت باید ذکر شود که با توجه به موارد غیرمعمول موجود در تصاویر و گزارش‌ها، بهتر است که منتظر رونمایی رسمی سازندگان بمانید. به محض این که می ۱۱ لایت معرفی شود، موارد زیادی را مشاهده خواهیم کرد. تا آن زمان وب‌سایت تکفارس را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.