• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

گوشی پیکسل ۴ گوگل می خواهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر بپردازد

  • کد خبر : 12448
  • 24 مهر 1398 - 10:37
گوشی پیکسل ۴ گوگل می خواهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر بپردازد

امروز شاهد معرفی رسمی گوشی گوگل پیکسل ۴ بودیم. گوگل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در پی برگزاری رویدادی اختصاصی به‌ منظور رونمایی جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند است. کنفرانس اختصاصی گوگل سرانجام برگزار شد و این شرکت گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را رونمایی کرد. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال (Google Pixel 4 XL) محصولات جدید […]

امروز شاهد معرفی رسمی گوشی گوگل پیکسل ۴ بودیم.

گوگل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در پی برگزاری رویدادی اختصاصی به‌ منظور رونمایی جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند است. کنفرانس اختصاصی گوگل سرانجام برگزار شد و این شرکت گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را رونمایی کرد. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال (Google Pixel 4 XL) محصولات جدید و تازه‌ نفسی هستند که برای رقابت با بزرگان بازار معرفی شده‌اند و از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌گیرند.

براساس اطلاعات رسمی، مدل معمولی پیکسل ۴ گوگل دارای ابعادی معادل ۱۴۷/۱ در ۶۸/۸ در ۸.۲ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۶۲ گرم است. این درحالی است که مدل XL ابعادی معادل ۱۶۰/۴ در ۷۵/۱ در ۸/۲ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۹۳ گرم دارد. گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ در پنل پشتی و جلویی از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کنند؛ در بین این دو پنل، شاهد فریمی آلومینیومی هستیم. گوشی‌های جدید گوگل از دو سیم‌کارت (نانو سیم و سیم‌کارت الکترونیکی) پشتیبانی می‌کنند و به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP68 مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ آب و گردوغبار دارند. در واقع پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال می‌توانند در عمق ۱/۵ متری آب تا حداکثر ۳۰ دقیقه باقی بمانند و هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید.

اما جدای از بررسی موضوعات سخت افزار شاهد این هستیم که کمپانی گوگل برای حفظ امنیت و حریم خصوصی در گوشی گوگل در خانواده پیکسل ۴ تلاش‌های فراوانی کرده است.

گوشی هوشمند جدید خانواده پیکسل یعنی پیکسل ۴ گوگل شامل یک سنسور حرکت است و به افراد امکانی که از آن استفاده می‌کنند این اجازه را می‌دهد تا از طریق چرخش‌های ساده به گوشی دستوراتی را به این گوشی بدهند و منتظر اجرای آن توسط پیکسل ۴ گوگل باشند.

مطالب خواندنی:  ستاره‌ای که پس از انفجار "ابرنواختر" زنده ماند

این ویژگی جذاب با استفاده از راداری که در قسمت جلوی گوشی تعبیه و ساخته شده است می‌تواند حرکت‌های کاربران را تشخیص دهد. اما وجود این قابلیت باعث شده تا شاهد بروز نگرانی‌هایی از سوی کاربران در رابطه با مسائل مربوط به حریم خصوصی باشیم.

این غول بزرگ فناوری و تکنولوژی در جهان طبق اعلام‌هایی که پیش از این صورت گرفته بود تصمیم گرفت تا در روز سه شنبه در رویدادی موسوم به “ساخته شده توسط گوگل” در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به وعده‌ای که داده بود تا که مردم بتوانند داده‌ها و فرامینی را با سنسورهای حرکتی تولید می‌کنند، عمل کرد.

معاون سابق بخش مدیریت کمپانی گوگل یعنی سابرینا الیس (Sabrina Ellis) در جدید ترین مصاحبه خود در رباطه با سنسورهای موجود در گوشی جدید کمپانی گوگل گفت: “از آنجا که سنسور Soli می‌تواند با اطراف خود ارتباط بسیار خوبی برقرار کند و محیط اطراف پیکسل ۴ را تشخیص دهد، از همین ابتدا باید قوانین و مقرراتی در رابطه با حریم شخصی ایجاد شود.”

سابرینا الیس البته در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با این سنسورهای تعبیه شده در گوشی هوشمند پیکسل ۴ گفت که مردم و کاربران این گوشی می‌توانند در هر زمانی که علاقه داشتند و نیازی نداشتند سنسور Motion Sense را خاموش کنند و داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده توسط رادار به صورت داخلی در دستگاه ذخیره می‌شوند.

سابرینا الیس در ادامه نیز گفت: “داده‌های جمع آوری شده هرگز با سایر خدمات گوگل ذخیره و یا به اشتراک گذاشته نمی‌شود.”

تمام بخش‌های صنعت تکنولوژی و به خصوص در حوزه‌های گوشی‌های هوشمند پس از سال‌ها رسوایی و نگرانی‌های مربوط به نظارت با مصرف کنندگان و قانون گذاران روبرو هستند که باعث شده تا در مقابل سوء استفاده از حریم خصوصی داده‌ها با احتیاط بیشتری عمل کنند.

مطالب خواندنی:  کاربران آیفون واتس‌اپ را آپدیت کنند!

کمپانی گوگل به خاطر مسائلی درباره نگه داشتن اطلاعات کاربران در تب‌های مرورگر، بازدید از مکالمات با دستیار صوتی خود تا ردیابی داده‌های موقعیت مکانی کاربر و بازدیدهایی را از این سایت دریافت کرده است با شک و تردید از سوی کاربران مواجه است.

در پاسخ به این شک و شبهه‌ها از سوی کاربران که آیا گوگل از داده‌ها و اطلاعات کاربران محافظت می‌کند یا خیر، کمپانی گوگل تصمیم گرفته است تا اقداماتی مانند ارائه حالت ناشناس برای خدمات نقشه‌های خود و تغییر برنامه‌های بهبود صدا را انجام دهد تا دوباره شاهد اعتماد کاربران به این کمپانی بزرگ باشیم.

البته از این مسئله هم نباید چشم پوشی کرد که به زودی قانون سخت محرمانه بودن داده جدیدی با شروع ماه ژانویه در ایالت کالیفرنیا اجرا می‌شود که کار شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که از داده‌های کاربران سو استفاده می‌کردند را بسیار سخت می‌کند.

البته ناگفته نماند که کمپانی گوگل از تلاش‌های قوانین فدرال که قوانین ایالتی را منسوخ می‌کند با تمام وجود حمایت می‌کند.

سابرینا الیس به همراه سایر مدیران کمپانی گوگل در رویداد روز سه شنبه، وعده‌های متعددی در مورد محافظت از حریم خصوصی کاربران در گوشی هوشمند پیکسل ۴ دادند اما باید ببینیم مدیران گوگل تا چه اندازه به وعده‌های خود پایبند خواهند بود.

امنیت روی گوشی پیکسل ۴ از تراشه Titan M ساخته شده توسط کمپانی گوگل بهره می‌برد که این کمپانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای تلفن Pixel 3 استفاده کرد.

این تراشه از ویژگی‌های سخت افزاری امنیتی محسوب می‌شود که غول فناوری یعنی کمپانی گوگل از آن برای استفاده در سرورهای ابری خود ، به منظور محافظت از نرم افزار خود در برابر حملات سایبری است.

مطالب خواندنی:  احتمال معرفی Pixel Watch در هفته آینده توسط گوگل

این تراشه امکاناتی مانند Verified Boot را در دستگاه‌های اندرویدی فراهم می‌کند، به این معنی که اطمینان حاصل کنید که نرم افزار و سخت افزار هر زمان که می شوند عاری از بدافزار هستند.

همچنین ویژگی‌های رمزگذاری قوی تری را برای تلفن‌های اندرویدی فراهم کرده و کلیدهای خصوصی برای برنامه‌ها و پرداخت‌های شخص ثالث ایجاد می کند.

سابرینا الیس گفت این تراشه در گوشی هوشمند پیکسل ۴، از داده‌های چهره افراد نیز محافظت می‌کند.

تشخیص چهره با استفاده از فناوری بیومتریک به عنوان یک ویژگی برای باز کردن قفل تلفن‌ها، مشابه Face ID اپل، راهی پیکسل ۴ گوگل شده است.

این اولین دستگاه گوگل نیست که قابلیت تشخیص چهره را به عنوان ابزاری ارائه می‌دهد. Nest Hub از هوش مصنوعی برای اسکن چهره افراد در خود استفاده می‌کند. نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی با ابزارهای تشخیص چهره آسان نیست.

گوگل گفت تراشه Titan M به اندازه کافی از داده‌های حساس افراد محافظت می‌کند.

سابرینا الیس گفت: “تلفن شما برخی از اطلاعات شخصی، شخصی شما را دارد و ما وظیفه داریم امنیت و ایمن نگه داشتن آن را انجام دهیم.”

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.