• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

گوگل برای پیشرفت سرویس‌هایش از نرم‌افزارهای رقیب جاسوسی می‌کند

  • کد خبر : 23430
  • 04 مرداد 1399 - 19:53
گوگل برای پیشرفت سرویس‌هایش از نرم‌افزارهای رقیب جاسوسی می‌کند

بر اساس گزارش‌ها غول دنیای تکنولوژی گوگل، از اطلاعات حساسی که از نرم‌افزارهای رقیب در دیتابیس‌های اندروید جمع‌آوری شده بود سوء استفاده کرده است تا عملکرد محصولات، نرم‌افزارها و سرویس‌های خودش را بهبود ببخشد. این راهکار جاسوسی گوگل از نرم‌افزارها که به نام Android Lockbox نیز شناخته می‌شود به گوگل این اجازه را می‌دهد تا […]

بر اساس گزارش‌ها غول دنیای تکنولوژی گوگل، از اطلاعات حساسی که از نرم‌افزارهای رقیب در دیتابیس‌های اندروید جمع‌آوری شده بود سوء استفاده کرده است تا عملکرد محصولات، نرم‌افزارها و سرویس‌های خودش را بهبود ببخشد.

این راهکار جاسوسی گوگل از نرم‌افزارها که به نام Android Lockbox نیز شناخته می‌شود به گوگل این اجازه را می‌دهد تا به اطلاعاتی مانند مدت زمان و تعداد باز شدن و استفاده کردن از نرم‌افزارها توسط کاربر دست پیدا کند. با توجه به گزارش‌ها، گوگل بخشی از این اطلاعات با تایید خود شما و زمانی که دستگاه اندرویدی خود را راه‌اندازی می‌کنید و با اشتراک گذاری اطلاعات خود موافقت می‌کنید استفاده می‌کند.

این خبرها در حالی به گوش می‌رسد که مدیرعامل گوگل، آقای سوندار پیچای قرار بود این ماه در نشستی مجازی همراه با مدیران عامل آمازون، اپل و فیسبوک پاسخگوی سوالات کنگره ایالات متحده راجع به بررسی رقابت در حوزه دیجیتال باشند که احتمالاً به تعویق خواهد افتاد. گوگل باید پاسخگوی مواردی به کمیته ضد انحصار و چند ائتلاف وکلای ایالتی نیز باشد.

در بیانیه‌ای که چندی پیش ارائه شد گوگل به این نکته اشاره کرد که تنها از اطلاعات ساده‌ای که رابط کاربری اندروید راجع به میزان استفاده از نرم‌افزارها ارائه کرده است استفاده می‌کند. کمپانی گوگل همچنین اعلام کرد این اطلاعات فقط برای بهبود کیفیت سرویس‌هایی مانند Adaptive battery و پیدا شدن راحت‌تر نرم‌افزارها در پلی استور استفاده شده است.

رابط کاربری اندروید هیچ اطلاعاتی از فعالیت درون برنامه‌ها ندارد. تمام جزئیات موجود است و کاربران نیز به آن‌ دسترسی دارند.

تقریباً از هر ۱۰ گوشی هوشمند به فروش رفته، ۹ گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. اندروید به تازگی نسخه بتای اندروید ۱۱ را ماه ژوئن منتشر کرد و انتظار می‌رود گوشی‌های بیشتری به زودی اندروید ۱۱ را دریافت کنند.

مطالب خواندنی:  اولین تصویر از ساعت هوشمند فیس بوک وجود یک ناچ را تایید می کند

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=23430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.