• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

گوگل ۱۵۰ میلیون دلار برای پروژه‌های انرژی تجدید پذیر اهدا کرد

  • کد خبر : 12513
  • 24 مهر 1398 - 21:20
گوگل ۱۵۰ میلیون دلار برای پروژه‌های انرژی تجدید پذیر اهدا کرد

گوگل اعلام کرد که قرار است تا ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار را به پروژه‌های تجدید پذیر کشورهایی که محصولات گوگل در آن ساخته می‌شوند، اختصاص دهد. کمتر یک ماه پس از اعلام جف بزوس، مؤسس و مدیر آمازون که گفته بود این شرکت ردپای آلوده‌کننده و کربنی خود از طبیعت را کاهش داده، گوگل نیز […]

گوگل اعلام کرد که قرار است تا ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار را به پروژه‌های تجدید پذیر کشورهایی که محصولات گوگل در آن ساخته می‌شوند، اختصاص دهد.

کمتر یک ماه پس از اعلام جف بزوس، مؤسس و مدیر آمازون که گفته بود این شرکت ردپای آلوده‌کننده و کربنی خود از طبیعت را کاهش داده، گوگل نیز اعلام کرد که ۱۸ قرارداد مبتنی بر به‌کارگیری از انرژی خورشید و باد در کشورهای آمریکا، شیلی و اروپا منعقدشده است.

ریک استرلوه، مدیر بخش سخت‌افزار گوگل در اجلاس “ساخته‌شده توسط گوگل” گفت:

باور داریم که گوگل نه تنها قابلیت لازم را دارد، بلکه این مسئولیت را می‌پذیرد که تغییرات سیستمی به وجود بیاورد. سرمایه‌گذاری در مناطق اصلی تولید -که البته نام آن‌ها ذکر نشد- به دلیل کاهش رد کربن در محیط‌زیست صورت می‌گیرد. گوگل در سال ۲۰۰۷ موفق شد تا تولیدات و عملیات‌های خود را ازلحاظ بهره‌وری از انرژی به مرتبه خنثی برساند و تا جایی پیش برود که در سال ۲۰۱۷، انرژی‌های مصرف‌شده توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه گوگل همگی از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین شده‌اند. هنگامی‌که شما از گوگل خرید می‌کنید، درواقع دارید سهم خود را در مراقبت و صیانت از محیط‌زیست و دنیای اطرافتان می‌پردازید.

در همین راستا، آیوی راس، مدیر بخش طراحی سخت‌افزار گوگل نیز اعلام کرد که تولید تمام محصولات Nest که امسال عرضه می‌شوند با استفاده از پلاستیک‌ها صد درصد قابل بازیافت است و پارچه‌ای که بر روی بلندگوهای Nest Mini قرار دارد نیز از بطری‌های تجدید پذیر تولیدشده است.

گوگل در کنفرانس خود مرتباً تلاش کرد تا اعلام کند که گام‌های بلند و مهمی در راستای حفاظت و صیانت از محیط‌زیست برداشته است و امیدوار است که بتواند مشتریان و کارمندان خود را با این فعالیت‌ها راضی نگه دارد. به‌عنوان مثالی در همین زمینه، اپل همیشه در رویدادهای معرفی محصولاتش تلاش کرده تا با اشاره به استفاده از آلومینیوم بازیافت شده در دستگاه‌هایش، توجه و رضایت مردم را جلب کند.

مطالب خواندنی:  در آپدیت جدید گوگل کروم هر وب‌سایتی را به‌عنوان اپلیکیشن در دسکتاپ ذخیره کنید

البته این اقدام گوگل ممکن است به دلیل فعالیت‌های کمپین‌ها و فعالین دوستدار محیط‌زیست باشد که در ماه‌های اخیر جریان داشته است. ماه گذشته بود که گوگل، آمازون و مایکروسافت به تفاهمی به نام اعتصاب اقلیم جهانی رسیدند که به دنبال فعالیت‌های گرتا تونبرگ ۱۶ ساله سوئدی، فعال محیط‌زیست، اتفاق افتاد.

این ابتکارات صورت گرفته برای انرژی‌های تجدید پذیر و بازیافت ممکن است به این شرکت‌های بزرگ کمک کند تا بتوانند اخبار و شایعات منفی راجع به آن‌ها در مورد لو رفتن حریم خصوصی کاربران، رویه‌های انحصارطلبانه و گزارش‌هایی از شرایط کار نامناسب کارمندان که مربوط به شرکت آمازون می‌شود را از خود دور کنند.

تنها یک روز پیش از اعتصاب و تظاهرات ماه گذشته بود که بزوس اعلام کرد شرکت آمازون تلاش می‌کند تا در سال ۲۰۴۰ بتواند هدر رفت کربن را به حالت خنثی برساند. مسئله‌ای که آمازون به آن بسنده نکرد و ۱۰۰ میلیون دلار برای احیای جنگل‌ها اختصاص داد. همچنین این شرکت صد هزار وسیله نقلیه ون را هم برای تحویل محصولات خود به مشتریان خریداری کرد تا دیگر نیازی به استفاده از وسایل نقلیه دیزلی نباشد.

هرچند کارمندان آمازون از این فعالیت‌ها استقبال کرده و خواستار انجام فعالیت‌های بیشتر در این زمینه شدند، فعالیت‌هایی مثل توقف کار کارخانه‌های این شرکت با گاز و نفت.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.