• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

یاهو به فعالیت خود در کشور چین خاتمه می‌دهد

  • کد خبر : 30858
  • 12 آبان 1400 - 16:53
یاهو به فعالیت خود در کشور چین خاتمه می‌دهد
یاهو خبر داده است که به‌زودی کسب و کار خود را از کشور چین خارج می‌کند. این شرکت که یکی از پیشگامان اینترنت در دهه ۹۰ میلادی بود تا سال ۲۰۰۰ تبدیل به محبوب‌ترین وب‌سایت دنیا شد

یاهو به فعالیت خود در کشور چین خاتمه می‌دهد

یاهو خبر داده است که به‌زودی کسب و کار خود را از کشور چین خارج می‌کند. این شرکت که یکی از پیشگامان اینترنت در دهه ۹۰ میلادی بود تا سال ۲۰۰۰ تبدیل به محبوب‌ترین وب‌سایت دنیا شد، اما در سال‌های بعد از آن بخش بزرگی از سهم بازار خود را به گوگل باخت و هرچند تلاش زیادی برای بازگشت دوباره به جایگاه اولیه‌اش کرد اما در طول یک دهه گذشته تاثیرگذاری این شرکت به‌شدت کاهش یافته است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت مخابراتی ورایزن در ماه می امسال یاهو را به‌همراه AOL به قیمت ۵ میلیارد دلار به آپلو گلوبال منیجمنت (Apollo Global Management) فروخت که در واقع نصف قیمتی بود که در اواسط سال ۲۰۱۰ برای خرید آنها پرداخت کرده بود.

حالا به نظر می‌رسد که یاهو در کشور چین به مشکل برخورده است و ظاهرا دومین شرکت آمریکایی خواهد بود که در ماه‌های اخیر از این کشور خارج می‌شود. سخنگوی یاهو به رویترز گفته است که به دلیل افزایش چالش‌های کسب و کار در کشور چین، سرویس‌های این شرکت از اول ماه نوامبر در این کشور قابل‌دسترس نخواهند بود. این سخنگو گفته است که یاهو همچنان متعهد به حقوق کاربران خود است و از اینترنت آزاد و باز دفاع می‌کند.

یک ماه پیش نیز شرکت مایکروسافت نسخه چینی لینکدین را در این کشور غیرفعال کرد. این نسخه از سال ۲۰۱۴ در چین فعال بود، اما ظاهرا مقامات این کشور به مایکروسافت گفته بودند که محتواهای منتشرشده در این پلتفرم را بهتر مدیریت کند. البته مایکروسافت قرار است تا آخر امسال یک اپلیکیشن جدید به نام InJobs جایگزین نسخه چینی لینکدین بکند که بخش اجتماعی آن کم‌رنگ‌تر خواهد بود.

مطالب خواندنی:  اولین تصاویر ثبت شده‌ "هابل" پس از راه‌اندازی مجدد

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.