• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند

  • کد خبر : 45883
  • 03 فروردین 1403 - 13:29
یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند

یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند کلیدهای‌مهم: زیرگونه‌ای از باکتری که در دهان یافت می‌شود، ممکن است به رشد تومورهای روده بزرگ کمک کند. محققان می‌گویند این کشف می‌تواند به پیشرفت درمان علیه سرطان روده بزرگ کمک کند. تقریباً نیمی از تمام تومورهای نمونه‌برداری‌شده حاوی زیرگونه Fusobacterium nucleatum بودند. […]

یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند

کلیدهای‌مهم:

  • زیرگونه‌ای از باکتری که در دهان یافت می‌شود، ممکن است به رشد تومورهای روده بزرگ کمک کند.
  • محققان می‌گویند این کشف می‌تواند به پیشرفت درمان علیه سرطان روده بزرگ کمک کند.
  • تقریباً نیمی از تمام تومورهای نمونه‌برداری‌شده حاوی زیرگونه Fusobacterium nucleatum بودند.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از healthday ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد میکروبی که معمولاً در دهان انسان یافت می‌شود، می‌تواند به تومورهای روده بزرگ منتقل شود و به نظر می‌رسد رشد آنها را سرعت می‌بخشد.

این یافته ممکن است منجر به Erkenntnisse جدیدی در زمینه مبارزه با سرطان روده بزرگ شود، که طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، سالانه جان بیش از ۵۲ هزار آمریکایی را می گیرد.

این یافته ممکن است منجر به Erkenntnisse جدیدی در زمینه مبارزه با سرطان روده بزرگ شود، که طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، سالانه جان بیش از ۵۲ هزار آمریکایی را می گیرد.

پژوهشگران در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل، میزان یک باکتری خاص دهانی به نام Fusobacterium nucleatum را در بافت‌های تومور روده بزرگ که از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ گرفته شده بود، بررسی کردند.

این میکروب دارای چندین زیرگروه است، اما به گزارش آن‌ها در ۲۰ مارس در مجله Nature، به نظر می‌رسد تنها یک زیرگروه با نام Fna C2 با تومور و نه بافت سالم مرتبط است. همچنین، زیرگروه Fna C2 در نمونه‌های مدفوع جمع‌آوری‌شده از بیماران سرطان روده بزرگ در مقایسه با افراد سالم بیشتر دیده می‌شد.

مطالب خواندنی:  اشعه UV لاک خشک کن ها ریسک سرطان را افزایش می دهد

نویسنده همکار این مطالعه، سوزان بولمن، در یک بیانیه خبری مرکز سرطان گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیمارانی که تومورهای کولورکتال حاوی فوزوباکتریوم نوکلئیتوم دارند، در مقایسه با بیمارانی که این میکروب را ندارند، بقای ضعیف‌تری داشته و پیش‌آگهی بدتری دارند.»

«دکتر بولمن، پژوهشگر میکروبیوم سرطان در این مرکز، افزود: «حالا ما در حال کشف این موضوع هستیم که یک زیرگروه خاص از این میکروب مسئول رشد تومور است.» این یافته حاکی از آن است که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیرگروه را در میکروبیوتا هدف قرار می‌دهند می‌توانند به افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ تهاجمی‌تری هستند، کمک کنند.»

در طول تحقیقاتشان، پژوهشگران برای اولین بار کشف کردند که باکتری‌های F. nucleatum که در دهان ساکن هستند، زیرگروه‌های متمایزی دارند. اما فقط زیرگروه Fna C2 توانایی حرکت از دهان به معده و سپس تکثیر در دستگاه گوارش تحتانی، از جمله روده بزرگ را دارد.

تیم تحقیق گفت در نهایت، در ۵۰ درصد از تومورهای کولونی که مورد آزمایش قرار گرفتند، زیرگروه Fna C2 باکتری F. nucleatum وجود داشت.

بر اساس گفته گروه بولمن، «درمان‌های سلولی» مبتنی بر میکروب ممکن است مرز جدیدی در مبارزه با سرطان روده بزرگ باشد. آنها توضیح دادند که این درمان‌ها از اشکال اصلاح‌شده باکتری برای رساندن مستقیم دارو به تومور استفاده می‌کنند.

«دکتر کریستوفر جانستون، نویسنده همکار این مقاله که یک میکروب شناس مولکولی در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچ (Fred Hutch) است، در بیانیه خبری گفت: “ما توانسته‌ایم تیره دقیق باکتریایی مرتبط با سرطان روده بزرگ را شناسایی کنیم و این دانش برای توسعه روش‌های پیشگیری و درمان مؤثر حیاتی است.”»

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.