• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
7

یک کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد؟

  • کد خبر : 42287
  • 30 شهریور 1402 - 16:03
یک کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد؟
یک کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد؟ به اهمیت و تأثیر آغوش‌ها برای رشد و توسعه صحیح جسمی و روانی کودکان پرداخته می‌شود. این مقاله به تعداد موثری از آغوش‌ها در طول روز و نحوه ایجاد ارتباط امن و محیط مؤثر برای کودکان می‌پردازد.

یک کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد؟

کودکان به چند بار بغل کردن در روز نیاز دارند؟

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،به عنوان والدین، ما می دانیم که نوزادان ما دوست دارند در آغوش گرفته شوند، بچه های کوچک از در آغوش گرفتن لذت می برند، و حتی بچه های بزرگتر به آغوش منظم والدین یا مراقبان خود نیاز دارند. اما چیزی که خیلی ها متوجه نمی شوند این است که در آغوش گرفتن بچه ها مزایای عینی و علمی وجود دارد.

در آغوش گرفتن اکسی توسین آزاد می شود (اغلب به عنوان “هورمون عشق” شناخته می شود، و حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در آغوش گرفتن می تواند فشار خون را کاهش دهد، شدت بیماری را کاهش دهد و به افراد کمک کند تا از تعارضات بین فردی بهبود یابند. در مورد بچه ها و در آغوش گرفتن تحقیق کنید، با درمانگرانی ارتباط برقرار کنید که حکمت را در مورد این مزیت ارائه می دهند، و به اشتراک بگذارید که اگر فرزندتان دوست ندارد در آغوش گرفته شود، چه کاری انجام دهید.

کودکان به چند بار بغل کردن در روز نیاز دارند

کودکان به چند بار بغل کردن در روز نیاز دارند

چرا آغوش برای کودکان (و والدین) مهم است؟

ویرجینیا ساتیر، نویسنده و درمانگر خانواده زمانی نوشت: «ما برای بقا به چهار آغوش در روز نیاز داریم. ما به هشت آغوش در روز برای نگهداری نیاز داریم. ما برای رشد به ۱۲ آغوش در روز نیاز داریم.» مطالعات نشان داده است که گرمای والدین فواید مهمی برای بچه‌ها دارد و با موفقیت تحصیلی و مهارت‌های بهتر خودتنظیمی مرتبط است.

دریافت گرما از والدین همچنین به بچه‌ها کمک می‌کند تا در طول زندگی انعطاف‌پذیرتر شوند. زندگی، بر اساس مطالعه ۲۰۲۰ منتشر شده در Frontiers in Psychiatry یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز صمیمیت به‌عنوان والدین، آغوش گرفتن است. دایان فرانتس، دکترای روانشناسی در بیمارستان کودکان نیواورلئان، می گوید: «در آغوش گرفتن نماد عشق و محبت است و راهی آسان برای نشان دادن احساسات مثبت است. در آغوش گرفتن سطحی از آشنایی بین افراد درگیر را نشان می دهد و معمولاً منعکس کننده یک رابطه مثبت است.

در آغوش گرفتن می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند سلام، خداحافظی، یا راهی برای به اشتراک گذاشتن لحظات مثبت با فرزندتان. هیچ قانونی برای زمان و نحوه در آغوش گرفتن وجود ندارد: با غریزه خود بروید و عشق را گسترش دهید.

بغل کردن نوزاد

بغل کردن نوزاد

وقتی صحبت از بغل می شود، محدودیت وجود ندارد

حقیقت این است که هیچ مقدار مشخصی از در آغوش گرفتن کودک برای رشد نیاز ندارد. دکتر فرانتس می‌گوید: «هیچ عدد جادویی وجود ندارد، و کودکان از نظر میزان محبت فیزیکی که می‌خواهند و نیاز دارند، متفاوت هستند. او می افزاید که به عنوان یک قاعده کلی، کودکان کوچکتر به طور کلی بیشتر از بچه های بزرگتر به دنبال در آغوش گرفتن هستند. “اما این می تواند برای هر کودک متفاوت باشد و به سطح راحتی آنها با محبت فیزیکی بستگی دارد.”

مطالب خواندنی:  فرزندان خود را چگونه به رفتار خوب عادت دهیم؟

نه تنها کودکان کوچکتر معمولاً بیشتر از بچه های بزرگتر به دنبال آغوش گرفتن هستند، بلکه واضح است که در آغوش گرفتن و لمس کردن می تواند تأثیر مثبتی بر کودکان در این گروه های سنی پایین تر بگذارد. برای مثال، تمرین پوست به پوست با نوزادان فواید بی‌شماری دارد، از جمله تنظیم دما، افزایش وزن بهتر، گریه کمتر، مشکلات تنفسی کمتر و پاسخ‌های ایمنی قوی.

یک بررسی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده در Developmental Cognitive Neuroscience نشان داد که لمس اجتماعی در اوایل کودکی اثرات مثبت قدرتمندی بر رشد، یادگیری، دلبستگی و تنظیم اجتماعی دارد.

نیاز روزانه انسان به آغوش چقدر است

نیاز روزانه انسان به آغوش چقدر است

فواید بغل کردن چیست؟

رابین راوش، LPC-S، RPT-S، سرپرست مشاوره حرفه‌ای دارای مجوز و بازی‌درمانگر ثبت‌شده که پلتفرمی به نام جوامع آرام‌بخش را اداره می‌کند، می‌گوید: آغوش‌گیری مزایای بی‌شمار و مبتنی بر شواهد دارد. راوش می‌گوید: «بغل کردن برای انسان‌ها به طور کلی مهم است، اما حتی بیشتر برای کودکان مهم است، زیرا مغز آنها به طور فعال در حال رشد است. در آغوش گرفتن باعث ایجاد حس ارتباط با افراد دیگر می شود. راوش توضیح می دهد که برای کودکان، آغوش گرفتن می تواند به اندازه غذا، آب و سرپناه ضروری باشد.

مغز کودکان به شدت تحت تاثیر محیط و افراد نزدیک به آنها قرار می گیرد. راوش توضیح می دهد که به این ترتیب، ارتباط با والدین از طریق لمس و در آغوش گرفتن می تواند تأثیرات عاطفی ارزشمندی داشته باشد. یکی از اجزای این یک اصطلاح روان‌شناختی به نام تنظیم مشترک است که زمانی است که یک بدن از نورون‌های آینه‌ای برای «همگام‌سازی» با بدن انسان دیگر استفاده می‌کند.

راوش توضیح می‌دهد: «اگر یک بزرگسال آرام و ایمن با کودکی که در پریشانی است «همگام» شود، مغز کودک شروع به یادگیری نحوه آرام کردن و مدیریت احساسات به روشی سالم می‌کند. “اما درست مانند هر چیز دیگری، تکرار مداوم این تجربه تنظیم شده برای مغز آنها لازم است تا یاد بگیرد چگونه آن را به طور مستقل انجام دهد.”

مطالب خواندنی:  آیا می توان با فردی که ایدز دارد ازدواج کنیم؟

علاوه بر قدرت ارتباط و هم‌تنظیمی برای کودکان، در آغوش گرفتن فواید عصبی نیز دارد. نکته قابل توجه، در آغوش گرفتن باعث آزاد شدن اکسی توسین در کودکان و همچنین سرکوب کورتیزول (هورمون استرس) می شود. راوش توضیح می‌دهد که اکسی‌توسین باعث می‌شود احساس کنیم با افراد مهم زندگی‌مان ارتباط داریم، اما خلق و خو را تقویت می‌کند، به تقویت حس آرامش کمک می‌کند و به ما احساس امنیت می‌دهد.

راوش می‌گوید: «تجربه‌های مکرر اکسی‌توسین به مغز اجازه می‌دهد تا احساس امنیت و آرامش کند و توانایی آن را برای یادگیری چیزهای جدید، تصمیم‌گیری مثبت و توسعه مهارت‌های اجتماعی تقویت کند.» به عبارت دیگر، هرچه مغز در هنگام رشد، اکسی توسین بیشتری داشته باشد، سالم‌تر و قوی‌تر می‌شود.»

کودک در روز به چه مقدار بغل نیاز دارد

کودک در روز به چه مقدار بغل نیاز دارد

اگر کودک من آغوش را دوست نداشته باشد چه؟

در حالی که در آغوش گرفتن فرزندتان نکات مثبت زیادی وجود دارد، اما همه بچه ها آغوش گرفتن را دوست ندارند و برخی هم تمایلی به در آغوش گرفتن مکرر ندارند. این طبیعی است و اشکالی ندارد. دکتر فرانتس می گوید: «بعضی از بچه ها آغوش را دوست ندارند و باید در اولویت های خود از آنها حمایت شود.

او می‌گوید: اگر فرزندتان دوست ندارد در آغوش گرفته شود، راه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید ارتباط برقرار کنید. او به اشتراک می‌گذارد: «نمایش‌های مختلف محبت مانند ستایش یا ستایش را ارائه دهید. اگر فرزندتان با در آغوش گرفتن احساس راحتی نمی‌کند، او را تشویق کنید که مودبانه اما مستقیم صحبت کند.

همچنین اگر فرزندانتان در موقعیت هایی هستند که تحت فشار قرار می گیرند تا فردی مانند یکی از اقوام بزرگتر را در آغوش بگیرند، حمایت از آنها بسیار مهم است. راوش می‌گوید: «در آغوش گرفتن اجباری با خانواده یا دوستان به‌طور نادرست به بچه‌ها یاد می‌دهد که در ازای خوب بودن، دیگران به بدنشان دسترسی دارند.»

اجازه دادن به کودکان برای بیان احساسات خود در مورد در آغوش گرفتن به آنها درس های اساسی در مورد رضایت در ادامه راه می آموزد. راوش می‌گوید: وادار کردن کودکان به در آغوش گرفتن برخلاف میلشان می‌تواند منجر به این شود که نوجوانان و بزرگسالان از انکار تعامل فیزیکی با کسی که با آنها مهربان بوده احساس گناه کنند. او توضیح می‌دهد: «فقط به این دلیل که یکی از اعضای خانواده در آغوش گرفتن می‌خواهد، به این معنی نیست که می‌توانند آن را بپذیرند، درست مثل اینکه قرار ملاقات چیزی مدیون نیست، فقط به این دلیل که آنها آن را می‌خواهند».

مطالب خواندنی:  شایع ترین اختلالات روانپزشکی در سالمندی چیست؟

آیا می توانید کودک خود را بیش از حد در آغوش بگیرید؟

همانطور که هیچ تعداد مشخصی برای در آغوش گرفتن فرزندتان وجود ندارد تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید، در آغوش گرفتن «بیش از حد» نیز وجود ندارد. با این حال، همه چیز در مورد خواندن سیگنال های فرزندتان است و فقط زمانی که او می خواهد در آغوش گرفته شود، او را در آغوش بگیرید. راوش می‌گوید: «این مهم است که همیشه از کودک بپرسیم که آیا او می‌خواهد در ابتدا در آغوش بگیرد یا خیر.

راوش به ما یادآوری می‌کند که کودکان مبتلا به مشکلات حسی ممکن است به اندازه کودکان عصبی نخواهند در آغوش بگیرند، و احترام به آن بسیار مهم است. “کودکان با چالش های حسی ممکن است احساس غرق در آغوش گرفتن بیش از حد سفت; برعکس، آنها همچنین می توانند برای احساس در آغوش کشیدن تلاش کنند، مگر اینکه خیلی سفت باشد.» او توضیح می دهد. برای شروع یادگیری این موضوع، وقتی کودک می گوید که می خواهد در آغوش بگیرد، او را در آغوش بگیرید. در حالی که در آغوش می گیرید، بپرسید که آیا آغوش به اندازه کافی سفت است و مطابق با پاسخ آنها تنظیم کنید.»

کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد

کودک به چند آغوش در روز نیاز دارد

سخنی از Verywell

وقتی نوبت به در آغوش گرفتن فرزندانتان می رسد، تقریباً هرگز نمی توانید اشتباه کنید. در آغوش گرفتن یک راه عالی برای برقراری ارتباط با بچه ها یا ایجاد احساس امنیت در آنها است، و حتی به آنها کمک می کند تا احساسات خود را تنظیم کنند، مهارت های اجتماعی مثبت را توسعه دهند و در طول زندگی رشد کنند.

اگر کودکی دارید که دوست ندارد در آغوش گرفته شود، شما باید به آن احساسات احترام بگذارد اگر سؤالات بیشتری در مورد رشد فرزندتان دارید یا مشکوک هستید که ممکن است مشکلات اجتماعی یا عصبی داشته باشد، دریغ نکنید که برای مشاوره با پزشک اطفال یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.