• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

۱۰ جاذبه برتر گردشگری در چین

  • کد خبر : 1520
  • 21 آبان 1396 - 18:13
۱۰ جاذبه برتر گردشگری در چین

سفر به چین به طور فزاینده آسان‌تر شده هر چند دیدن همه جاذبه‌های توریستی برتر در چین با توجه به اندازه گسترده‌ی این کشور ناممکن باشد. در این مقاله ۱۰ جاذبه برتر چین را به شما معرفی میکنیم. پودانگ پودانگ منطقه‌ای در شانگهای در سمت شرقی رودخانه Huangpu است که به عنوان مرکز مالی و […]

سفر به چین به طور فزاینده آسان‌تر شده هر چند دیدن همه جاذبه‌های توریستی برتر در چین با توجه به اندازه گسترده‌ی این کشور ناممکن باشد. در این مقاله ۱۰ جاذبه برتر چین را به شما معرفی میکنیم.

  1. پودانگ

پودانگ منطقه‌ای در شانگهای در سمت شرقی رودخانه Huangpu است که به عنوان مرکز مالی و تجاری چین پدید آمده است. چشم انداز آسمان خراش‌ها در مکانی که تا ۲۰ سال پیش فقط زمین‌های کشاورزی بود دیدنی است. آسمان خراش‌ها شامل برج نمادین مروارید شرقی، مرکز مالی جهانی شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است.

10 Pudong Skyline

  1. غار موگای

غار موگای از ۴۹۲ معبد به طول ۲۵ کیلومتر تشکیل شده که در جنوب شرقی مرکز دان‌هوانگ، در مسیر جاده ابریشم قرار دارد . غارها شامل برخی از بهترین نمونه‌های هنر بودایی در یک دوره در حدود ۱۰۰۰ سال است. ساخت و ساز زیارتگاه غار بودایی در سال ۳۶۶ میلادی به عنوان مکانی برای ذخیره متون و هنر آغاز شد. غارهای موگای یکی از سه معبد صخره‌ای باستانی معروف در چین است.

9 Mogao Caves

  1. بودای لشان

بودای بزرگ لشان یک مجسمه بودای غول پیکر تراشیده شده در صخره‌ای در سیچوان در غرب چین است. ساخت آن در سال ۷۱۳ در دوران سلسله تانگ آغاز شده و در سال ۸۰۳ به پایان رسید. که حاصل تلاش هزاران مجسمه ساز و کارگر بود. بودای بزرگ لشان حدود ۷۱ متر ارتفاع دارد و اندازه‌ی هر انگشتان دست به سه متر می‌رسد.

8 Leshan Giant Buddha

  1. کوه هوانگ

یکی از مقصدهای مهم گردشگری چین ، رشته کوه هوانگ در شرق چین است که همچنین به عنوان کوهستان هونگشان (“کوه زرد”) شناخته شده است. این منطقه برای مناظر، درختان کاج، شکل قله‌های گرانیتی و ابرها شناخته شده است. در دوران باستان تقریبا ۶۰۰۰۰ پله سنگی به سمت رشته کوه تراشیده شده‌اند. امروز تله‌کابین نیز فعال است که گردشگران می‌توانند با سوار شدن در آن به طور مستقیم از پایه به یکی از قله‌ها برسند.

مطالب خواندنی:  سرزمین عجایب گیلان: کشف رازهای پنهان دریاچه سرآگاه

7 Mount Huang

  1. رودخانه لی کروز

رودخانه لی کروز از گویلین تا یانگ‌شا در هر سفری به استان گوانگ‌شی شمال شرقی کاملا چشم‌نواز است. این مکان چشم اندازی با تپه‌های شگفت انگیز، صخره‌های شیب دار، غارهای باور نکردنی و روستاهای کشاورزی و با باغ‌های بامبو تزئین شده است. همراه با مناظر خیره کننده و طعم و مزه زندگی آرام به دور از شهرهای بزرگ، در امتداد رودخانه لی یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در چین است.

6 Li River Cruise

  1. ارتش تراکوتا

ارتش تراکوتا مجموعه‌ای از مجسمه‌های سفالی ارتش شیعه شین هوانگ (۲۲۱ قبل از میلاد تا ۲۰۶ سال قبل از میلاد)، نخستین امپراتور چین را به تصویر می‌کشد. این محبوب‌ترین جاذبه توریستی در شیان و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در تمام چین است. تخمین زده می‌شود که سه چاله آن حاوی بیش از ۸۰۰۰ سرباز ارتش تراکوتا، ۱۳۰ ارابه با ۵۲۰ اسب و ۱۵۰ اسب سواره نظام باشد که اکثریت آن هنوز در چاله دفن شده است.

5 Terracotta Army

  1. بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در هنگ کنگ و یکی از عمیق‌ترین بنادر در جهان است. این بندر نمایش خیره کننده ‌ای از آسمان خراش‌ها از جزیره هنگ کنگ در یک طرف و خط ساحلی در طرف دیگر را ارائه می‌دهد. بندرگاه ویکتوریا همچنین یکی از شلوغ‌ترین بنادر در جهان با صدها کشتی و قایق سرعتی است. یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن بندر سفر با Star Ferry است.

4 Victoria Harbour

  1. شهر ممنوعه

شهر ممنوعه واقع در مرکز پکن، بزرگترین کاخ جهان با پوشش ۷۲ هکتار است که از سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ ساخته شده است. مجموعه کاخ متشکل از ۹۸۰ ساختمان سالم باقی مانده با ۸۷۰۷ اتاق همراه با یک خندق عمیق شش متری و ده متر دیوار است. بیست و چهار امپراتور در سراسر کشور برای تقریبا ۵ قرن تا زمان کناره‌گیری پویی، آخرین امپراتور چین در این مکان حکومت کرده‌اند. امروزه شهر ممنوعه موزه و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در چین است.

مطالب خواندنی:  ادوپرفیوم زنانه راتنا

3 Forbidden City

  1. کاخ پولاتا

کاخ پولاتا در ۱۳۰ متر بالاتر از دره لهاسا قرار گرفته که تا ۱۷۰ متر ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین ساختار به یاد ماندنی در تبت است. ساخت و ساز کاخ فعلی در سال ۱۶۴۵ در زمان سلطنت دالایی لامای پنجم آغاز شد و با پاترنگ گارگو یا کاخ سفید در سال ۱۶۴۸ به پایان رسید. پاترنگ ماپو یا کاخ سرخ، بین ۱۶۹۰ تا ۱۶۹۴ به آن اضافه شد. کاخ پولاتا محل اقامت دالایی لاما بود تا زمانی که دالایی لامای چهاردهم پس از حمله چینی در سال ۱۹۵۹ به هند فرار کرد.

2 Potala Palace

  1. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین بین قرن ۵ قبل از میلاد تا قرن ۱۶ میلادی برای حفاظت از مرزهای شمالی امپراتوری چینی از حملات قبایل چادرنشین از شمال ساخته شده، بازسازی شده و نگه‌داری شده است. اکثر دیوار موجود در طول سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴ م) ساخته شد. وضعیت دیوار بزرگ چین از محدوده عالی تا بعضی قسمت‌های خراب شده است. محبوب‌ترین منطقه دیوار بزرگ در Bādálǐng است. همچنین قسمت بازسازی شده اما کمتر توریستی Sīmǎtái و Jīnshānlǐng نیز دیدنی هستند.

1 Great Wall of China

منبع:jadehayesabz.ir

 

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=1520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.