• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

۱۲+۱ نکته جادویی برای تقویت مژه!

  • کد خبر : 4602
  • 18 آذر 1397 - 19:15
۱۲+۱ نکته جادویی برای تقویت مژه!

میل به بهتر شدن در هر فردی فارغ از جنسیت دیده می‌شود و هر خانمی دوست دارد از آنچه هست زیباتر به نظر برسد. زیباتر بودن و داشتن چهره زیبا هم نوعی موفقیت است که البته شاید برای همه افراد هم این‌گونه محسوب نشود! ولی به هر حال نیازی است که خانم ها به خوبی […]

eylash

میل به بهتر شدن در هر فردی فارغ از جنسیت دیده می‌شود و هر خانمی دوست دارد از آنچه هست زیباتر به نظر برسد. زیباتر بودن و داشتن چهره زیبا هم نوعی موفقیت است که البته شاید برای همه افراد هم این‌گونه محسوب نشود! ولی به هر حال نیازی است که خانم ها به خوبی آن را درک می‌کنند. حتی افرادی که به آرایش کردن عادت ندارند هم برای خروج از خانه از ریمل استفاده می‌کنند تا با مژه‌های بلند و پرپشت‌تر، چشمانی درشت و شفاف‌تر داشته باشند. خانم‌ها در هر سنی به سراغ راحت‌ترین و کم‌دردسرترین روش برای زیباتر کردن مژه‌ها می‌روند که شامل ریمل، کاشت مژه و مژه مصنوعی است. نمی‌خواهیم بگوییم که استفاده از ریمل به‌طور کلی مضر است، که البته اگر برند مورد اعتمادی را انتخاب نکنید این‌گونه خواهد بود. ولی کاشت مژه و استفاده از مژه مصنوعی با روش اشتباه و بیش از حد، به مژه‌هایتان آسیب می‌زند. بنابراین چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که بدون نگرانی از آسیب مواد مضر، با تقویت مژه و بدون استفاده از مواد آرایشی، مژه‌های پر پشت و سالم‌تری داشته باشید؟ در این مطلب به ۱۲ نکته مهم برای رشد سریع مژه می‌پردازیم.

رشد سریع مژه در یک هفته یا کمی بیشتر!

مژه‌ها به دلیل اینکه چشم‌ها را قاب می‌کنند، بسیار مورد توجه هستند و می‌توانند گیرایی چشم را هم تحت تاثیر قرار دهند. پس تصور نکنید که کاری بیهوده انجام می‌دهید و سالم بودن و پرپشت شدن مژه تاثیر چندانی بر زندگی شما ندارد. انسان تا زمانی که چیزی را از دست ندهد، قدر آن را نمی‌داند.

روغن درمانی:

استفاده از روغن‌های طبیعی و مغذی، برای رشد مژه‌ها تاثیرگذار بوده و با رساندن مواد غذایی به تارهای مژه، باعث رشد بیشتر و سلامت آنها می‌شود. روغن‌هایی مانند روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن فندق، روغن آووکادو، روغن بادام، روغن زیتون و روغن آرگان روش‌های درمانی برای رشد سریع مژه هستند.

«روغن نارگیل برای مو، روغن زیتون برای مو، روغن سیاه دانه برای مو» این کلمات برایتان آشنا هستند؟ پس مطمئن باشید که برای رشد سریع مژه در یک هفته هم تاثیر خود را دارد.

اگر در اثر استفاده زیاد از ریمل مژه، تارهای مژه‌تان شکسته و یا دچار ریزش شده است، روغن‌های گیاهی آنها را تقویت کرده و درمان می‌کند. خواص روغن سیاه دانه برای تقویت مژه درست مانند تقویت مو، تقویت ابرو، پرپشت شدن مو و پر پشت شدن ابرو است.

مطالب خواندنی:  تست پرایمر سایه چشم گلدن رز

argan oil

روغن کرچک:

روغن کرچک را حتما می‌شناسید. از آنجا که این روغن امتحان خود را برای رشد مو و ابرو پس داده است، می‌تواند برای تقویت مژه هم انتخاب مناسبی باشد. این روغن باعث ضخیم شدن، استحکام و رشد سریع مژه‌ها می‌شود.

ویتامین ای: ویتامین ای

به تنهایی باعث رشد مو نمی‌شود ولی از شکنندگی مژه جلوگیری می‌کند. این ویتامین هم در مواد غذایی وجود دارند و هم می‌توانید از کپسول‌های مخصوص ویتامین ای برای تقویت مژه استفاده کنید. با باز کردن غلاف آن، پودر درون کپسول یا روغن موجود در آن را با استفاده از برس مخصوص آن به مژه‌ها بزنید. روغن کرچک که حاوی مقدار زیادی از ویتامین ای است، مشکل ریزش و شکستگی مژه‌ها را هم درمان می‌کند.

استفاده از چای سبز: چای سبز

برای رشد مژه مفید است. بعد از آنکه چای سبز را دم کردید، اجازه دهید سرد شود و سپس با دستمالی نخی که به چای آغشته شده، مژه‎ها را مرطوب کنید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز، موجب رشد سریع مژه می‌شود.

eylash mascara

درمان با آلوئه ورا:

برای پرپشت شدن، تقویت مژه و رشد بیشتر آن، مقداری از ژل تازه آلوئه ورا را از درون برگ‌های آن خارج کنید. قبل از خواب با برس تمیز ریمل همانند زمانی که از ریمل استفاده می‌کنید، ژل را به صورت مستقیم روی مژه بزنید. ویتامین‌ها و مواد غذایی زیاد این ژل باعث رشد سریع مژه و تقویت آن می‌شود.

تا این مرحله موادی که به صورت خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به نوعی ماسک مزه محسوب می‌شوند را معرفی کرده‌ایم. ولی این مواد تقویتی کافی نیستند. برخی از عادات غلط در استفاده از محصولات آرایشی و یا بهداشت خصوصی که افراد به صورت روزانه با آن سر و کار دارند، هم می تواند بر پر پشت شدن مژه و داشتن مژه‌‌های بلند منجر شود. انجام هر کاری برای زیباتر شدن اصولی دارند که به دلیل ارتباط مستقیم با سلول‌های بدن باید طبق آنها پیش رفت. هر زمان که می‌خواهید تجربه‌ای جدید از زیباسازی یا استفاده از محصولات آرایش و بهداشتی داشته باشید، جوانب مختلف را در نظر بگیرید و با احتیاط به سراغ آن بروید. مواد تشکیل دهنده در این محصولات ممکن است برای پوست و موهای مختلف نتیجه متفاوتی بر جای بگذارد.

eylash curler

به سراغ کاشت مژه و مانند آن نروید

استفاده نکردن از وسایل فر کننده:

استفاده نادرست از فرمژه یا دستگاه‌های مشابه برای فر کردن مژه می‌تواند باعث آسیب دیدگی مژه‌ها شوند. اگر از فرمژه به درستی استفاده نکنید و فشار زیادی را با نیروی دست وارد کنید، یا مژه‌هایتان از ریشه کنده شده و یا شکنندگی آن تا حدی قوی خواهد بود که مژه از وسط نصف می‌شود. توجه کنید که برای استفاده از فرمژه حتما لاستیک یا پد روی سطح بیرونی را در فواصل زمانی متناوب تعویض کنید تا مژه دچار آسیب نشود.

مطالب خواندنی:  علل علائم و درمان کیست بیکر (کیست پشت زانو)

لمینیت مژه:

اخیرا روش‌های جدیدی از فر کردن مژه به نام لمینیت هم باب شده است. در این روش با استفاده از موادی که در مدت زمان مشخص روی مژه‌ها قرار می‌گیرند، مژه‌ها فر می‌شوند. توجه کنید که این روش با کاشت مژه متفاوت است. مواد استفاده شده در این روش هم می‌تواند باعث آسیب به تارهای مژه شود.

eylash 1

کاشت مژه:

در این روش که محبوب تعداد زیادی از خانم‌ها است، طی فرآیندی که زیر نظر فردی متخصص انجام می‌شود، تارهایی از مژه‌های مصنوعی با استفاده از پنس و چسب مخصوص ما بین تارهای طبیعی مژه‌ها قرار می‌گیرد. خودتان متوجه می‌شوید که این مواد برای مژه ها مضر و آسیب‌رسان است.

برای تقویت مژه همیشه ریمل را پاک کنید

آیا شما هم در استفاده از ریمل زیاده‌روی می‌کنید؟ یا عادت دارید در هر لحظه‌ای آن را روی مژه‌هایتان ببینید؟ حداقل ساعاتی از روز را به آنها استراحت داده و درست در همین زمان برای تقویت مژه دست به کار شوید. تصور کنید زمانی که صبح از خانه بیرون می‌روید و از ریمل استفاده می‌کنید، بیش از ۱۰ ساعت این مواد روی مژه‌هایتان قرار دارند و از تنفس آنها جلوگیری می‌کند. در صورتی هم که با وجود گرمای هوا عرق کنید، همچنان مژه‌ها در همان حالت حفظ می‌شوند و امکان تبادل حرارت و رطوبت را با محیط بیرون ندارند. پس به محض اینکه به خانه رسیدید به مژه‌ها استراحت داده و ریمل را از روی آنها پاک کنید. در غیر این صورت زمانی که ریمل به صورت مداوم روی مژه‌ها وجود داشته باشند، باعث ریزش و شکستن آنها می‌شود.

بهتر است در طول شب از مواد مغذی بر روی مژه‌ها استفاده کنید که اثرات منفی استفاده از ریمل را خنثی کرده و موجب تقویت آن هم بشود. روغن‌های تقویت‌کننده مژه در محصولات آرایشی و بهداشتی هم تولید می‌شوند که باعث آبرسانی، حالت‌دهندگی و تغدیه تارهای مو می‌گردند. برای تقویت مژه‌ها آن‌ها را از نوک تا ریشه به روغن‌های طبیعی گیاهی یا محصولات کارخانه‌ای معتبر آغشته کرده و تمام طول شب را با آسودگی بخوابید. فرمولاسیون خاص این محلول ها معجزه‌گر هستند.

مطالب خواندنی:  ۸ نکته در مورد پرایمر که هرگز نشنیده‌اید!

homemade

رژیم غذایی سالم و حاوی ویتامین مصرف کنید

برای داشتن صورت، پوست، مژه و موهای سالم، تنها موادی که بر روی آن استفاده می‌شوند، اهمیت ندارند. بلکه شادابی و سرزندگی کلی بدن از مواد خوراکی تغذیه شده آن سرچشمه می‌گیرد. مواد غذایی که مصرف می‌شوند، بر سلامت مژه و داشتن مژه‌های بلند هم تاثیرگذار است. برای داشتن مژه‌های سالم و طبیعی باید تغذیه سالم را جدی گرفته و در رژیم غذایی خود پروتئین، عنصر آهن و بیوتین را در نظر بگیرید. این عناصر غذایی می‌تواند از مواد خوراکی وارد بدن شده و یا از طریق مکمل‌های خوراکی مانند قرص و کپسول مصرف گردند.

false eyelashes

مژه مصنوعی ممنوع!

استفاده از مژه‌های مصنوعی در مراسم و جشن‌ها بین خانم‌ها امری رایج است. ولی سعی کنید تا حد امکان این عادت را کنار بگذارید. مژه مصنوعی به تنهایی نمی تواند باعث آسیب به مژه های طبیعی شود، ولیکن چسب مخصوصی که برای چسباندن مژه بر روی پلک کاربرد دارد، علاوه بر اینکه در حین استفاده به پوست پلک آسیب می‌رساند، در زمان جدا کردن مژه مصنوعی هم می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌های طبیعی از ریشه شود. در صورتی‌که چسب مژه دارای کیفیت نامرغوبی باشد، ممکن است رشد مژه طبیعی را هم متوقف کند. این روزها برخی از مژه‌های نئونی هم برای مراسم تولد و جشن‌ها باب شده‌اند که به خودی خود مضر هستند. پس تا حد ممکن مصرف مژه مصنوعی را به حداقل برسانید.

شانه کردن روزانه مژه:

شانه کردن مژه با استفاده از برس مخصوص، خصوصا زمانی که حس می‌کنید در اثر استفاده از ریمل به هم چسبیده شده‌اند، باعث کاهش ریزش و کنده شدن آنها می‌شود.

ماساژ پلک:

این کار هم باعث رشد و استحکام بیشتر مژه‌ها می‌شود. در واقع با ماساژ پلک، فولیکول‌های مژه تحریک می‌شوند. اگر این کار را به شکل منظم انجام دهید، تغییر بزرگی را در رشد سریع مژه در یک هفته یا بیشتر مشاهده می‌کنید. این کار را با ملایمت و با دقت به انجام برسانید.

منبع: دیجی کالا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.