• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

آبشار سمبی یکی از شگفتی‌های طبیعت + عکس

  • کد خبر : 27399
  • 05 بهمن 1399 - 21:14
آبشار سمبی یکی از شگفتی‌های طبیعت + عکس

آشنایی با آبشار سمبی آبشار سمبی مازندران یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در استان مازندران است که تا حدودی بکر و دست نخورده باقی مانده است. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر در میان جنگلهای انبوه و درختان سر به فلک کشیده محصور شده است. آبشار سمبی محصور شده در جنگلهای انبوه به گزارش […]

آشنایی با آبشار سمبی

آبشار سمبی مازندران یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در استان مازندران است که تا حدودی بکر و دست نخورده باقی مانده است. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر در میان جنگلهای انبوه و درختان سر به فلک کشیده محصور شده است.

آبشار سمبی محصور شده در جنگلهای انبوه

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته، آبشارها یکی از زیباترین مناظر طبیعت هستند که در مناطق کوهستانی مشاهده می شوند. این مناظر زیبا در سراسر جهان به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده اند.

ایران نیز از جمله کشورهایی است که در بخش های مختلف و بخصوص بخش های غرب، شمال غرب، شمال و بخش هایی از مرکز دارای آبشارهای بلند و با شکوهی است.

این آبشارها یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای تورهای طبیعت گردی هستند. آبشار سمبی یکی از گزینه های محبوب و پرطرفدار در میان مسافران شمال است.

آبشار سمبی که از دل کوه سرچشمه می‌گیرد بعد از طی مسافتی در حدود ۲۰۰ متر از یک مسیر جنگلی به رودخانه زیبا و پرآبی می‌ریزد، و منظره‌ای خاص و زیبا را در دل طبیعت بوجود می‌آورد که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند.

آب‌وهوای دلپذیر، چشم‌اندازهای تماشایی و نزدیکی آبشار سمبی به تهران بیش از هرچیزی این مقصد را منحصربه‌فرد کرده است. می‌توانید آخر هفته خود را برای سفر به این مقصد برنامه‌ریزی کنید و برای یک روز هم که شده از شلوغی و دغدغه‌های شهری دور شوید.

موقعیت مکانی ابشار سمبی 

https://dl.greenbeautymag.com/2021/01/sembi-waterfall-02.jpg

آبشار سمبی در نزدیکی روستای یخکش یکی از توابع شهرستان بهشهر

مطالب خواندنی:  معرفی آبشار گویله مریوان (+تصاویر)

آبشار سمبی یکی از شگفتی‌های طبیعت و جاذبه های گردشگری مازندران است. این آبشار در نزدیکی روستای یخکش یکی از توابع شهرستان بهشهر واقع شده است. یخکش میان جنگل‌های هزارجریب و رودخانه نکا قرار گرفته و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد.

از تهران راهی مقصد بهشهر شده، سپس به سمت گرگان رهسپار شوید. در مسیر گرگان، جاده فرعی‌ای است که پاسند نام دارد. با گذر از این جاده آسفالته به دوراهی یخکش می‌رسید. سمت چپتان را پیش بگیرید و تا مهربان رود پیش روید. حالا به آبشار سمبی رسیده‌اید.

روستای یخکش از شرق به روستای اوارد که جز حوزه استحفاظی شهرستان گلوگاه است وصل و از غرب به روستای پچیم منتهی میشود.

آبشار سمبی چگونه است؟

آبشار در مسیر رودخانه سمبی ایجاد شده است. آبی که که از داخل ارتفاعات اطراف سرچشمه میگیرد بعد از ۲۰۰ متر جاری شدن در جنگل از ارتفاع ۳۰ متری از چند مسیر به پایین میریزد. در پایین دست آبشار برکه زیبایی نیز ایجاد شده است که از دیگر جذابیتهای این منطقه است.

این آبشار در نزدیکی جاذبه‌های دیگری مثل ییلاق یخکش، آبشار اسپه او و مجموعه عباس‌آباد واقع شده است.

سنگ‌های روی آبشار لیز نیستند و می‌توانید روی آنها رفته و به وسط آبشار برسید. البته اگر بتوانید در برابر خنکی آبی که روی بدنتان می‌ریزد، مقاومت کنید. آب آبشار آنقدر یخ است که فراموش می‌کنید آن طرف‌تر تابستان است و خورشید سوزان وسط آسمان با لجبازی تمام ایستاده است. با وجود تابش خنک آفتاب، اگر خیس هم شوید، چندان احساس سرما نخواهید کرد.

از چه شهرهایی باید گذر کرد و به آبشار سمبی رسید؟

اگر از سمت تهران به قصد آبشار سمبی حرکت می‌کنید باید خودتان را به شهرستان بهشهر برسانید. حتی اگر مقصد دیگری هم دارید، می‌توانید یک نصف روز به این آبشار سری بزنید. بعد از بهشهر به سمت گلوگاه و از آنجا به کیاسر بروید. بعد از طی مسیری در جاده کیاسر به جاده جنگلی زیبایی می‌رسید. از آن جاده‌ها که در یک طرف کوه و در یک طرف دره‌های پر از جنگل دارد. جالب است که در این دره‌ها و کنار جاده روستاهای زیادی وجود دارند. روستاهایی که هنوز سبک و سیاق مازندرانی خود با آن شیروانی‌های حلبی حفظ کرده‌اند.

مطالب خواندنی:  10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

حیات وحش و نوع درختان موجود در آبشار سمبی 

جنگلهای انبوه این روستا با داشتن درختان سر به فلک کشیده ای چون سوردار وسرخ دار، موزی، انجیلی و کچب و…مناظر زیبایی ایجاد کردن. منطقه دارای حیات وحش بسیار غنی همچون پلنگ، خرس، گرگ، روباه، شغال و پرندگانی از قبیل تیرنگ، کبک، کبوتر صحرایی و… است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار سمبی

آبشارهای شمال کشورمان اغلب مقصدی مناسب برای سفرهای تابستانی و بهاری هستند. آبشار سمبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. زمستان که رخت بربست، بهترین زمان سفر به آبشار سمبی فرا می‌رسد. البته پاییزهای هفت رنگ این منطقه جذابیت خودش را دارد. هرکدام از این فصل‌ها را که برای سفر به آبشار سمبی انتخاب کنید، مناسب است.

وسایل مورد نیاز در سفر به آبشار سمبی

بازدید از آبشار سمبی یعنی طی یک مسافت جنگلی و گذر از رودخانه مهربان رود! چنین مسئله ای ضرورت استفاده از کفش های استاندارد برای جنگل پیمایی را نمایان می سازد.

با توجه به فصلی که برای مسافرت انتخاب کرده اید، بهتر است لباس مناسب نیز استفاده کنید. در کل، هوای جنگل ها و بخصوص کنار رودخانه ها و آبشارها در مقایسه با میانگین دمای شهرستان مقصد خنک تر هستند، بنابراین بهتر است لباس گرم به همراه داشته باشید. این امر در خصوص کسانی که می خواهند اول صبح و یا غروب در کنار آبشار باشند ضرورت بیشتری دارند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.