• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 6
0
0

بررسی ویژگی و مزایای سرم ویتامین سی

  • کد خبر : 46276
  • 25 فروردین 1403 - 10:00
بررسی ویژگی و مزایای سرم ویتامین سی
سرم ویتامین C از جمله محصولات مفید و موثر برای مراقبت از پوست است که سرشار از ویتامین C و عصاره­های گیاهی مختلف است و به صورت موضعی بر روی پوست مورد استفاده قرار می­گیرد.

بررسی ویژگی و مزایای سرم ویتامین سی

بررسی ویژگی و مزایای سرم ویتامین سی

با توجه به این­که بسیاری از افراد زمان زیادی از طول روز را در بیرون از محیط منزل می­گذرانند، پوست آن­ها ­در معرض آسیب­های زیادی قرار می­گیرد. تیره شدن رنگ پوست، پیری زودرس یا بروز لکه­های تیره روی پوست و … از جمله مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن هستند. ویتامین C با داشتن خواص فوق العاده و مزایای زیاد برای پوست یکی از بهترین و ضروری­ترین ویتامین­ها برای بدن است. با وجود این­که سبزیجات و میوه­ها منبع ویتامین C هستند، اما این میزان نمی­تواند به تنهایی پاسخگوی تمام بدن و پوست باشد. بنابراین امروزه برای تامین میزان ویتامین سی مورد نیاز پوست و جذب بهتر آن، تولید کنندگان، ویتامین C را به صورت سرم عرضه می­نمایند تا از این طریق، این ویتامین مفید راحت­تر به پوست نفوذ کرده و جذب آن شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ویتامین C و بررسی خواص و مزایای جالب توجه آن برای پوست بپردازیم.

https://dl.greenbeautymag.com/2024/04/5e236105-01f6-44ad-97b6-9692719f67cd.webphttps://dl.greenbeautymag.com/2024/04/5e236105-01f6-44ad-97b6-9692719f67cd.webp

سرم ویتامین C چیست؟

سرم ویتامین C از جمله محصولات مفید و موثر برای مراقبت از پوست است که سرشار از ویتامین C و عصاره­های گیاهی مختلف است و به صورت موضعی بر روی پوست مورد استفاده قرار می­گیرد. ویتامین C موجود در پوست با تاثیر مستقیم در افزایش تولید کلاژن و میزان آنتی اکسیدان برای بهبود وضعیت پوست بسیار مفید است. لذا استفاده از سرم ویتامین C ضمن محافظت از پوست در برابر اشعه­های مضر نور خورشید باعث حفظ رطوبت پوست شده و با آبرسانی مناسب آن به حفظ طراوت و شادابی پوست نیز کمک می­کند. سرم ویتامین C به دلیل وجود ترکیبات ضد پیری در فرمولاسیون آن و دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی علاوه بر این­که باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می­شود، موجب جوانسازی پوست و حفظ سلامت و افزایش کیفیت پوست نیز می­گردد.

مزایای سرم ویتامین C

همان­گونه که ذکر شد این سرم به دلیل مواد مفیدی که در فرمولاسیون خود دارد، دارای مزایای زیاد و قابل توجهی برای پوست است. همین امر باعث شده که افراد زیادی از آن استفاده نمایند و شاهد تاثیرات چشمگیر آن روی پوست خود باشند. از جمله خواص سرم ویتامین C می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بالا بردن میزان تولید کلاژن
مطالب خواندنی:  نکاتی که قبل از استفاده از رژ لب قرمز باید بدانید

کلاژن از پروتئین­های طبیعی بدن است که با افزایش سن و به مرور زمان سطح آن در بدن کاهش می­یابد. میزان کلاژن موجود در پوست تاثیر مستقیم در چین و چروک­های پوست دارد. به گونه­ای که هر چه میزان تولید کلاژن کاهش یابد، میزان چین و چروک­ها افزایش یافته و عمیق­تر می­گردد. سرم ویتامین C با تحریک پوست و کمک به افزایش تولید کلاژن باعث تقویت ساختار پروتئینی پوست می­شود. در نتیجه نقش مهمی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک دارد. سرم ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان و کلاژن‌ساز موثر، کارکرد ویژه­ای در جلوگیری از پیری زودرس پوست داشته و پوست را جوان و شاداب می­نماید.

  1. ایجاد لایه­ای محافظتی روی پوست

آفتاب سوختگی، التهاب و قرمزی پوست، خشکی و حساسیت­های پوستی و … از جمله مشکلاتی است که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای پوست به وجود می­آید. استفاده از سرم ویتامین C به دلیل وجود آنتی اکسیدان در ترکیبات آن باعث ایجاد لایه­ای محافظتی بر پوست شده و از آن در برابر اشعه­های مضر و رادیکال­های آزاد تولید شده توسط نور خورشید محافظت می­نماید و باعث حفظ سلامت و شادابی پوست می­شود.

  1. روشن کردن رنگ پوست

ملانین در حقیقت رنگدانه مسئول رنگ پوست است که افزایش تولید آن در هر قسمت از پوست باعث تیره شدن رنگ آن ناحیه می­شود. یکی از خواص قابل توجه ویتامین C جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین و کنترل میزان آن از طریق کاهش فعالیت آنزیمی به نام تیروزیناز است. در نتیجه، استفاده از این سرم باعث کاهش و از بین رفتن لکه­ها و تیرگی­های روی پوست شده و همچنین به مرور زمان سبب روشن و شفاف شدن و باز شدن رنگ پوست نیز می­گردد.

  1. آبرسانی پوست
مطالب خواندنی:  آیا عسل برای سلامتی مفید است؟

با توجه به نقش کلاژن به عنوان یک پروتئین مهم در حفظ رطوبت در بافت‌های پوستی، سرم ویتامین C با تاثیر گذاری در افزایش تولید کلاژن و کمک به حفظ رطوبت در پوست علاوه بر آبرسانی پوست سبب شادابی بیشتر پوست می­گردد.

  1. به حداقل رساندن میزان التهاب پوست

سرم ویتامین C به دلیل داشتن خاصیت ضد اکسیدانی قادر به خنثی کردن تاثیرات منفی و آسیب زننده رادیکال­های آزاد هستند. علاوه بر این، استفاده از این سرم به دلیل خواص ضد التهابی ویتامین C سبب پیشگیری از ایجاد التهاب­های پوستی وکاهش قرمزی پوست می­گردد. سرم ویتامین سی را قبل از کرم ضد آفتاب نیز میتوان به راحتی استفاده کرد.

  1. پیشگیری از افتادگی پوست

خاصیت ارتجاعی پوست و حتی استحکام پوست وابسته به میزان تولید کلاژن است. به گونه­ای که در صورت کاهش تولید کلاژن، شاهد افتادگی پوست و همچنین شل شدن آن خواهیم بود. به کار بردن سرم ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن شده و در نتیجه مانع افتادگی پوست می­گردد و ظاهر پوست را جوان­تر و شاداب­تر می­نماید.

  1. خاصیت احیا کنندگی

استفاده از سرم ویتامین C باعث سریع­تر شدن گردش سلولی می­شود، در نتیجه فرایند جایگزینی سلول­های سالم به جای سلول­های آسیب دیده نیز با سرعت بیشتری انجام می­پذیرد. بنابراین قسمت­هایی از پوست که به دلیل آفتاب سوختگی یا حساسیت دچار آسیب شده­اند، با به کار بردن این سرم زودتر احیا می­گردد و سلامت قبل را باز می­یابند.

  1. کاهش تیرگی ناحیه زیر چشم

سرم ویتامین سی مخصوص دور چشم از طریق آبرسانی به ناحیه زیر چشم و همچنین با حجیم کردن آن قسمت ضمن برطرف کردن خطوط ایجاد شده، باعث کاهش تیرگی­های زیر چشم شده و به مرور زمان باعث روشن شدن رنگ پوست آن قسمت می­شود.

  1. قابل استفاده برای هر نوع پوست

با توجه به تولید سرم ویتامین سی در غلظت­ها و فرمولاسیون­های متفاوت، هر فردی با هر نوع پوستی قادر به استفاده از آن است. افراد دارای پوست نرمال، چرب یا خشک و حساس می­توانند سرم متناسب با نوع پوست خود را تهیه کرده و از مزایای آن بهره مند گردند.

مطالب خواندنی:  احداث باغ بادام از بزرگترین تولید کننده نهال بادام در ایران با یک قرن تجربه

نحوه استفاده از سرم ویتامین C

نکته مهم در استفاده از این سرم این است که حتما قبل از مصرف سرم ویتامین C، باید صورت با استفاده از یک شوینده با کیفیت شسته و کاملا خشک شده باشد. پس از آن چند قطره از سرم را روی قسمت­های مختلف پوست صورت و گردن ریخته و حدود دو الی سه دقیقه ماساژ دهید، تا سرم به صورت کامل جذب پوست گردد. برای افزایش کارایی این سرم می­توان پس از مصرف سرم از کرم­های مرطوب کننده و همچنین کرم ضد آفتاب نیز استفاده کرد. معمولا در طول روز یک یا دو مرتبه استفاده از این سرم کافی است و بهترین زمان برای استفاده، صبح پس از بیدار شدن از خواب یا شب­ها یک یا دو ساعت قبل از زمان خواب است. چرا که در این دو زمان، سرم فرصت کافی برای جذب شدن دارد. با گذشت حدود سه ماه و پس از استفاده منظم شاهد روشن شدن رنگ پوست و طراوت مجدد آن خواهید بود.

خرید از یاشیل شاپ

پس از مطالعه این مقاله وآگاهی یافتن از مزایای سرم ویتامین C به خوبی متوجه دلیل توجه ویژه متخصصان پوست به این محصول می شوید. یاشیل شاپ با تهیه مجموعه ای از باکیفیت ترین نمونه های این محصول همچون سرم ویتامین C لندان، سرم ضد لک ویتامین سی آسکوربیل گلوکوزاید ۱۲% اوردینری و سرم ویتامین سی ۸% درمایونیک و … سعی نموده لذت یک خرید مطمئن را برای مشتریان فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.