• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

تاثیر ویتامین D در کاهش شکنندگی استخوان های سالمندان

  • کد خبر : 26432
  • 09 آبان 1399 - 9:45
تاثیر ویتامین D در کاهش شکنندگی استخوان های سالمندان

مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد که افزایش دوز ویتامین D به بیش از ۵ برابر میزان مصرف توصیه شده می تواند روند شکنندگی استخوان ها را در افراد سالمند کُند نماید. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، به گفته پزشکان اگر افراد سه مورد یا بیشتر از ۵ خصیصه […]

مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد که افزایش دوز ویتامین D به بیش از ۵ برابر میزان مصرف توصیه شده می تواند روند شکنندگی استخوان ها را در افراد سالمند کُند نماید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، به گفته پزشکان اگر افراد سه مورد یا بیشتر از ۵ خصیصه زیر را داشته باشند استخوان‌هایشان در معرض شکنندگی قرار دارد:

-کاهش وزن غیرمنتظره

– نیروی بدنی کم

– احساس خستگی

– میزان پایین فعالیت فیزیکی

– سرعت آهسته در راه رفتن

شکنندگی استخوان‌ها با بالارفتن سن افزایش می‌یابد و تقریباً نیمی از افراد بالای ۸۵ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این وضعیت با ناتوانی، از دست دادن استقلال و افزایش نرخ مرگ و میر همراه است.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که میزان ویتامین D خون شأن کم است، بیشتر دچار شکنندگی استخوانی می‌شوند. این مسئله نگران کننده است زیرا ممکن است تا ۱ میلیارد نفر در سطح جهان دارای میزان کافی این ویتامین نباشند.

داشتن مقادیر کافی ویتامین D با طیف وسیعی از فواید سلامت، از جمله استخوان‌ها و دندان‌های سالم‌تر و سیستم ایمنی قوی‌تر در برابر عفونت‌های تنفسی مرتبط است.

وقتی پوست در معرض نور ماورا بنفش خورشید قرار گیرد بدن می‌تواند ویتامین D خود را تولید کند. با این حال، در فصل زمستان در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، و برای افرادی که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند، منابع اصلی ویتامین D رژیم غذایی و مکمل‌ها هستند.

محققان در حال حاضر توصیه می‌کنند سالمندان روزانه حداقل ۲۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف نمایند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.