• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2
پیشنهاد برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

تصاویر | ۷ آبشار یخی نزدیک تهران | دیدن آبشارهای یخی در اسفند ماه را از دست ندهید

  • کد خبر : 33881
  • 05 اسفند 1400 - 18:29
تصاویر | ۷ آبشار یخی نزدیک تهران | دیدن آبشارهای یخی در اسفند ماه را از دست ندهید
آبشارهای یخی زیبایی در اطراف تهران وجود دارد که در اسفندماه بسیار دیدنی هستند.

تصاویر | ۷ آبشار یخی نزدیک تهران | دیدن آبشارهای یخی در اسفند ماه را از دست ندهید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از همشهری آنلاین، معمولا بهترین فصل برای آبشارگردی و زدن به دل آب در بهار و تابستان است، اما برخی از آبشارها در زمستان آنقدر زیبا و دیدنی هستند که نمی‌توان چشم از آنها برداشت. سرمای هوا در زمستان سبب می‌شود که این آبشارها یخ بزنند و منجمد شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که زمستان فصل مناسبی برای گردش نیست و از آن دسته از افرادی هستید که تا رسیدن بهار برای تفریح و سفر صبر می‌کنید در اشتباهید. البته باید بدانید معمولا اواخر بهمن و بیشتر در اسفند می‌توانید این آبشارهای یخی زیبا را ببینید. البته قبل از اینکه تصمیم بگیرید به آبشارگردی در زمستان بروید حتما لباس و کفش مناسب و امکانات لازم را برای خودتان فراهم کنید.

۱. تنگه واشی

تنگه واشی به‌ دلیل نزدیکی‌اش به تهران شناخته شده است. آنقدر که در تابستان و مردادماه هیچ آخر هفته خلوتی ندارد. این منطقه در مسیر جاده تهران- فیروزکوه قرار دارد. در انتهای تنگه واشی آبشار تنگه واشی قرار دارد.  اگر از ازدحام تنگه واشی گریزانید باید بدانید زمستان خلوتی دارد و چون عمق آب تنگه هم کم می‌شود با استفاده از چکمه‌های پلاستیکی مناسب می‌توانید از قندیل‌های بی‌نهایت جذاب و دیدنی آن لذت ببرید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(1).webp

۲. آبشار یخی خور

آبشار یخی خور یکی از آبشارهایی است که می‌توانید از آن بازدید کنید.  این آبشار زیبا حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد و در مجاورت روستای خور در استان البرز واقع شده است. شما باید در حدود ۳ کیلومتری قبل از سد کرج وارد مسیر فرعی و آسفالته خوزنکلا شوید. با طی مسافت تقریبی ۱۷ کیلومتر و گذشتن از خوزنکلا، ارنگه و سیجان به روستای خور می‌رسید.

مطالب خواندنی:  رمز و رازهای الموت، سفری به تاریخ و طبیعت در اطراف تهران

با وجود اینکه خور مخفف خورشید است، اما برخلاف نامش در زمستان یخ می‌زند. این آبشار از روستای خور تقریبا ۲ کیلومتر فاصله دارد. اگر حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنید می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(3).webp

۳. آبشار یخی نوا

آبشار یخی نوا در ییلاقات آمل و در جاده هراز قرار دارد. روستای نوا یکی از توابع لاریجان است که حدودا ۸۰ کیلومتر با آمل فاصله دارد. اگر از تهران به‌ سمت نوا حرکت کنید حدود ۲ ساعت و نیم زمان لازم دارید. شما باید بعد از پلور و خروجی روستای لاریجان و رینه به مسیر خود ادامه دهید تا بعد از حدود ۲۰۰ کیلومتر خروجی نوا را ببینید. سپس باید مسیر نوا را ادامه بدهید تا به جاده فرعی برسید که به آبشار یخی منتهی می‌شود. چون این آبشار نیازمند پیاده‌روی و کمی کوهنوردی است باید تجهیزات مناسب مانند لباس گرم و کفش کوهنوردی داشته باشید تا از قندیل‌های زیبای این آبشار لذت ببرید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(2).webp

۴. آبشار یخی آبنیک فشم

فشم را بیشتر تهرانی‌ها می‌شناسند و بهار و تابستان را به‌ دلیل آب و هوای خوبش به این منطقه سفر می‌کنند. روستای آبنیک در این منطقه بسیار زیباست؛ اما آبشار یخی آبنیک فشم در زمستان  دیدنی است. برای بازدید از آبشار باید تا انتهای دره آبنیک را طی کنید. ارتفاع این آبشار یخی حدود ۲۵۵۳ متر است.

مسیر دسترسی این آبشار اتوبان شهید بابایی و مسیر جاده لشگرک است تا به دوراهی لواسان – فشم برسید. سپس در سمت راست میدان فشم حدود ۱۲ کیلومتر پیش رو دارید.

۵. آبشار یخی سنگان

آبشار یخی سنگان حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد. برای دسترسی به این آبشار باید از غرب تهران راهی جاده سولقان و امامزاده داوود شوید تا پس از حدود ۱۰ کیلومتر به روستای سنگان برسید. مسیر پیمایش و پیاده‌روی‌تان از کنار امامزاده آغاز می‌شود. مسیر از روستای سنگان بالا تا آبشار حدود ۵ کیلومتر است.

مطالب خواندنی:  لفور، پهنه بی‌کران زیبایی در نزدیکی تهران

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(4).webp

۶. آبشار یخی هملون

آبشار یخی هملون در شمال شرقی تهران قرار دارد. این آبشار در مسیر میگون به شمشک واقع است. برای دسترسی به آبشار هملون باید وارد بزرگراه شهید بابایی شوید و از جاده لشکرک به فشم و سپس به میگون بروید. بعد از آن باید جاده میگون را به‌ سمت شمشک در پیش بگیرید، تا از آنجا بعد از ۵ کیلومتر دیگر به هملون برسید. این آبشار در زمستان آنقدر زیبا و دیدنی است که بی‌شک از نمای تابستانی‌اش سبقت می‌گیرد. بازهم توصیه می‌شود  برای دیدن برای دیدن قندیل‌های یخی‌ آبشار هملون تجهیزات لازم و کافی داشته باشید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(5).webp

۷. آبشار یخی دماوند

آبشار یخی دماوند در تمام طول سال یخ زده است و هیچ آبشاری در ایران و در خاورمیانه این ویژگی را ندارد. طول این آبشار یخی حدود ۱۵ متر و در ارتفاع ۵۱۰۰ متری جبهه جنوبی کوه دماوند قرار دارد. در واقع این آبشار از جاده بین پلور و رینه قابل مشاهده است. البته بازدید از این آبشار به افراد عادی توصیه نمی‌شود و مناسب کوهنوردان حرفه‌ای است.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/travelicetehran-5152e596e2%20(6).webp

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.