• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره دوردست را ببینید

  • کد خبر : 33790
  • 02 اسفند 1400 - 18:45
تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره دوردست را ببینید

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره دوردست را ببینید به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی جیمز وب که اخیر به فضا پرتاب شد به‌تازگی اولین تصویر فضایی خود را به زمین ارسال کرده است که هنوز کیفیت لازم را ندارد. ناسا گفته است که هنوز چند ماه تا […]

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره دوردست را ببینید

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی جیمز وب که اخیر به فضا پرتاب شد به‌تازگی اولین تصویر فضایی خود را به زمین ارسال کرده است که هنوز کیفیت لازم را ندارد. ناسا گفته است که هنوز چند ماه تا راه‌اندازی کامل جیمز وب باقی مانده است و تصاویری ارسالی فعلا برای تست و کالیبراسیون آینه‌های این تلکسوپ است.

تلسکوپ جیمز وب در جدیدترین تلاش خود، تصویر جدید دیگری به زمین ارسال کرده است که ستاره HD 84406 را ۱۸ بار به حالت مدور نشان می‌دهد. این ۱۸ نقطه‌ی روشن در تصویر زیر همگی مربوط به یک ستاره هستند که به‌خاطر ۱۸ وجهی بودن آینه اصلی تلسکوپ جیمز وب ایجاد شده‌اند. این ۱۸ وجه آینه قرار است طوری جهت‌گیری شوند که درنهایت یک تصویر واحد از یک جرم آسمانی تشکیل دهند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/James-Webbs-hexagonal-image-array-shows-its-mirrors-shape.jpg.webp

ناسا هم‌اکنون در مرحله‌ای به نام Segment Image Identification برای تنظیم آینه‌ جیمز وب قرار دارد و نتیجه آن همان چیزی شده در تصویر مشاهده می‌کنید. در این مرحله، دانشمندان ناسا سعی خواهند کرد تا تفاوت‌های موجود بین تصاویر ایجادشده توسط قطعات مختلف آینه اصلی جیمز وب را پیدا کنند و تا جای ممکن این تفاوت‌ها را از بین ببرند. این کار باعث خواهد شد تا درنهایت تصویر بسیار دقیق و واضحی از یک جرم آسمانی تشکیل بشود.

ناسا گفته است که مرحله بعدی در تنظیم آینه جیمز وب، Segment Alignment خواهد بود که در این مرحله هر قسمت آینه اصلی در جایگاه اصلی خود مستقر خواهد شد و آینه ثانویه تلسکوپ نیز تنظیم خواهد گردید. مرحله بعدی، Image Stacking است که مرحله نهایی خواهد بود و کمک خواهد کرد تا نور دریافتی توسط ۱۸ وجه آینه در یک نقطه واحد متمرکز بشود. در هر حال، همه این مراحل باید به‌دقت انجام شوند تا ناسا به اهدافی که از قبل تعیین کرده است برسد.

مطالب خواندنی:  اولین رندرهای ۳ بعدی خودروی برقی اپل با الهام از پتنت‌های ثبت شده

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.