• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
4

تلسکوپ فضایی هابل سه کهکشان با شمایلی عجیب را کشف کرد

  • کد خبر : 33191
  • 12 بهمن 1400 - 20:04
تلسکوپ فضایی هابل سه کهکشان با شمایلی عجیب را کشف کرد
تصویر جدید ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، گروهی از سه کهکشان نزدیک به یکدیگر را نشان می‌دهد که به همین علت با نام مشترک NGC 7764A شناخته می‌شوند.

تلسکوپ فضایی هابل سه کهکشان با شمایلی عجیب را کشف کرد

تصویر جدید ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، گروهی از سه کهکشان نزدیک به یکدیگر را نشان می‌دهد که به همین علت با نام مشترک NGC 7764A شناخته می‌شوند. زمانی که کهکشان‌ها به یکدیگر نزدیک می‌‌شوند، نیروی جاذبه‌ باعث می‌شود تا شمایل آن‌ها دچار تغییر شود و یا در بدترین حالت منجر به به ادغام آن‌ها و یا نابودی یکی از آن‌ها می‌شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،بر اساس گزارش دانشمندان تیم هابل، به‌نظر می‌رسد که کهکشان کوچک سمت چپ تصویر پس از برخورد شدید با دو کهکشان سمت راست تصویر موجب تغییر شکل اولیه‌ی آن‌ها شده است. تعامل کهکشان‌ها با یکدیگر در حالت عادی مدت زمان زیادی به‌طول می‌انجامد و برخورد آن‌ها با یکدیگر نیز به ندرت اتفاق می‌افتد. در حال حاضر به‌طور دقیق مشخص نیست که کهکشان کوچک سمت چپ تصویر نیز با دو کهکشان دیگر تعامل داشته باشد اما فاصله‌ی کم آن‌ها می‌تواند به این موضوع اشاره داشته باشد.

تلسکوپ فضایی هابل سه کهکشان با شمایلی عجیب را کشف کرد

نکته‌ی جالب در مورد شکل ظاهری این کهکشان‌ها، شباهت‌ آن‌ها به یکی از سفینه‌های فضایی در سریال پیشتازان فضا (Star Trek) است. به‌نظر می‌رسد که دو کهکشان سمت راست تصویر از زاویه‌ی دید تلسکوپ هابل، شباهت زیادی به سفینه‌ی USS Enterprise دارند. البته این اولین باری نیست که اجرام کیهانی مشابه با اجسام و علائم موجود در سریال پیشتازان فضا در دنیای واقعی کشف شده است چرا که چند سال پیش نیز تصویری از یک تپه‌ی شنی توسط مدارگرد شناسایی مریخ منتشر شد که شباهت زیادی به نشان استارفلیت در این سریال داشت.

مطالب خواندنی:  ثبت تصویر یک خوشه کهکشانی فوق‌سنگین توسط تلسکوپ هابل

منبع: DigitalTrends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.