• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ثبت تصویر خارق العاده از ماه و زمین توسط فضانورد ناسا

  • کد خبر : 33686
  • 29 بهمن 1400 - 18:34
ثبت تصویر خارق العاده از ماه و زمین توسط فضانورد ناسا
یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به نام مارک ونده تصویر بسیار جالبی از ماه و زمین ثبت کرده که واقعا در نوع خود بی‌نظیر است.

ثبت تصویر خارق العاده از ماه و زمین توسط فضانورد ناسا

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به نام مارک ونده تصویر بسیار جالبی از ماه و زمین ثبت کرده که واقعا در نوع خود بی‌نظیر است.

ونده درباره این عکس نوشته است:

به‌محض اینکه از پنجره‌ی ایستگاه فضایی به بیرون نگاه کردم منظره بسیار شوکه‌کننده‌ای دیدم. ماه را دیدم که به نحوه خیره‌کننده‌ای در بالای زمین آبی‌رنگ‌ خودنمایی می‌کند. سریع دوربین را برداشتم و این عکس را ثبت کردم. امیدوارم در روزهای آینده بتوانم صحنه‌های این‌چنینی را دوباره مشاهده و ثبت کنم.

این فضانورد همچنین اشاره‌ای به ماموریت آینده ناسا برای فرستادن انسان به فضا کرده است که قرار است برای اولین باز یک زن و یک فرد رنگین‌پوست پا روی کره ماه بگذارند.

ثبت تصویر خارق العاده از ماه و زمین توسط فضانورد ناسا

البته ناسا قبل از انجام این ماموریت قصد دارد اواخر امسال یک پرتاب آزمایشی را با استفاده از راکت SLS و فضاپیمای Orion انجام بدهد. این فضاپیما درنهایت قرار است فضانوردان ناسا را به فاصله ۳۸۴ هزار کیلومتری زمین یعنی کره ماه ببرد.

ونده برای دومین بار است که به ایستگاه فضایی سفر می‌کند و قرار است آزمایش‌های مختلفی را در سفر اخیرش انجام بدهد که یکی از آن‌ها تحقیق روی پدیده میکروگرانش است. او تاکنون ۳۰۰ روز ماموریت فضایی داشته است و قصد دارد با سپری کردن ۳۵۵ روز در فضا رکورد ماموریت ۳۴۰ روزه فضانورد دیگری به نام اسکات کلی را که در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید بشکند. البته رکورد ‌طولانی‌ترین ماموریت فضایی در یکبار سفر به فضا متعلق به والری پولیاکف فضانورد روس است که در دهه ۹۰ میلادی به مدت ۴۳۷ روز در فضا ماند.

مطالب خواندنی:  آنتن تلسکوب فضایی جیمز وب برای ارسال داده به زمین باز شد

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.