• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2
یافته محققان انگلیسی؛

داروی آزمایشی سرطان به درمان آسیب ستون فقرات کمک می کند

  • کد خبر : 38335
  • 29 تیر 1401 - 16:54
داروی آزمایشی سرطان به درمان آسیب ستون فقرات کمک می کند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد داروی در حال توسعه برای درمان سرطان ممکن است به بدن در بازسازی اعصاب آسیب‌دیده پس از آسیب‌های ستون فقرات کمک کند.

داروی آزمایشی سرطان به درمان آسیب ستون فقرات کمک می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر،دانشمندان دانشگاه بیرمنگام در بریتانیا گزارش دادند که از مدل‌های سلولی و حیوانی استفاده کردند تا نشان دهند این داروی موسوم به AZD۱۳۹۰ می‌تواند پاسخ بدن به آسیب DNA در سلول‌های عصبی را مسدود کند و عملکرد پس از آسیب نخاعی را بازیابی نماید.

دکتر «ریچارد توکسورث»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه اولیه نشان می‌دهد که AZD۱۳۹۰ می‌تواند به عنوان درمانی برای تغییر شرایط آسیب دیدگان نخاعی استفاده شود.»

این کارآزمایی همچنین در حال بررسی است که آیا این دارو می‌تواند به سیستم ترمیم DNA بدن کمک کند یا خیر. این سیستم گاهی در پاسخ به سرطان‌های رایج و همچنین آسیب نخاعی فعال می‌شود.

محققان به ویژه در مورد AZD۱۳۹۰ هیجان‌زده هستند زیرا می‌توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد و به مقدار کافی به محل آسیب دیده می‌رسند تا بازسازی عصب را بهبود بخشیده و عملکرد از دست رفته را بازیابی کنند.

پس از بررسی اثربخشی دارو اخیر (AZD۱۳۹۰) در کشت‌های آزمایشگاهی، محققان به سراغ مدل‌های حیوانی رفتند.

تیم تحقیق دریافت که درمان‌های خوراکی با این دارو اعصاب آسیب‌دیده را قادر می‌سازد تا سیگنال‌های الکتریکی را در سراسر محل آسیب و در بازسازی عصب فراتر از محل آسیب حمل کنند.

در حالی که یافته‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسند، نتایج حاصل از مطالعات روی حیوانات اغلب در انسان‌ها آشکار نمی‌شود. از اینرو محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع:هلث دی نیوز

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=38335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.