• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ذخیره‌سازی ۵۰۰ ترابایت داده روی دیسک شیشه‌ای توسط محققین

  • کد خبر : 30837
  • 11 آبان 1400 - 17:24
ذخیره‌سازی ۵۰۰ ترابایت داده روی دیسک شیشه‌ای توسط محققین
دانشمندان دانشگاه ساثهمپتون در انگلستان به مدت ۱۰ سال روی فناوری جدیدی کار می‌کردند که به آن‌ها امکان ذخیره‌سازی مقادیر زیادی از داده‌‌های دیجیتالی روی دیسک‌های شیشه‌ای کوچک را می‌داد.

ذخیره‌سازی ۵۰۰ ترابایت داده روی دیسک شیشه‌ای توسط محققین

دانشمندان دانشگاه ساثهمپتون در انگلستان به مدت ۱۰ سال روی فناوری جدیدی کار می‌کردند که به آن‌ها امکان ذخیره‌سازی مقادیر زیادی از داده‌‌های دیجیتالی روی دیسک‌های شیشه‌ای کوچک را می‌داد. در حال حاضر این فناوری بیش ۱۰ هزار بار فشرده‌تر از دیسک‌های بلوری بوده و دانشمندان سعی دارند تا سرعت نوشتن در این روش را افزایش داده و آن را به روشی مناسب برای ذخیره‌سازی داده‌ها تبدیل کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به گزارش Optica، پیتر کازانسکی و یاهاو لی از دانشگاه ساثهمپتون موفق شده‌اند تا با استفاده از لیزر کم‌مصرف، ریزساختارهایی نانویی با تراکم بالا را روی شیشه‌های سیلیسی ایجاد کنند که با استفاده از آن می‌توان ۲۳۰ کیلوبایت داده را در هر ثانیه ذخیره‌سازی کرد. دانشمندان در حال حاضر به دنبال ساخت فضاهای ذخیره‌سازی نامحدود بوده و در حالی که فضای ابری فعلاً می‌تواند پاسخگوی نیاز انسان باشد اما بدون شک در طولانی‌مدت به فضاهای بسیار بیشتری نیاز خواهد بود.

ذخیره‌سازی ۵۰۰ ترابایت داده روی دیسک شیشه‌ای توسط محققین

شیشه تنها یکی از راه‌های ذخیره‌ سازی اطلاعات بوده و برای مثال، مایکروسافت علاوه بر این فناوری به‌دنبال ایجاد روشی برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی DNA است. شرکت تحقیقاتی تویست بایوساینس (Twist Bioscience) که از سال ۲۰۱۶ با مایکروسافت همکاری می‌کند، اعلام کرده که هر گرم DNA می‌تواند تا ۱ تریلیون گیگابایت داده‌ی دیجیتالی را درون خود جای داده و تا چند هزار سال آن‌ها را حفظ کند.

نظر شما در مورد فناوری ذخیره‌سازی داده‌ روی دیسک‌های شیشه‌ای چیست؟ آیا در آینده شاهد عرضه‌ی دیسک‌ها و حافظه‌های تولیدشده بر اساس این فناوری خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب خواندنی:  شایعه: ظرفیت باتری گلکسی نوت ۲۰ پلاس کمتر از S20 اولترا خواهد بود

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.