• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
5

ستاره شناسان لحظه انفجار یک ستاره غول پیکر سرخ را ثبت کردند

  • کد خبر : 32584
  • 20 دی 1400 - 16:14
ستاره شناسان لحظه انفجار یک ستاره غول پیکر سرخ را ثبت کردند
زمانی که انرژی ستاره‌های بزرگ و غول‌آسا به اتمام برسد، این اجسام کیهانی به پایان عمر خود رسیده و در طی انفجاری عظیم که سوپرنوا (Supernova) و یا ابرنواختر نام دارد از بین می‌روند.

ستاره شناسان لحظه انفجار یک ستاره غول پیکر سرخ را ثبت کردند

زمانی که انرژی ستاره‌های بزرگ و غول‌آسا به اتمام برسد، این اجسام کیهانی به پایان عمر خود رسیده و در طی انفجاری عظیم که سوپرنوا (Supernova) و یا ابرنواختر نام دارد از بین می‌روند. چنین انفجاری موجب آزادشدن مقادیر زیادی از نور و گاز می‌شود اما دانشمندان هنوز نسبت به چگونگی فرآیند این انفجار اطلاعی ندارند. حالا ستاره‌شناسان برای اولین بار موفق شده‌اند تا لحظه‌ی انفجار یک ستاره غول پیکر سرخ را مشاهده کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،محققان برای مشاهده‌ی انفجار این ستاره که SN 2020tif نام‌گذاری شده است از رصدخانه‌های Pan-STARRS و W.M.Keck استفاده کردند. در واقع محققان به مدت ۱۲۰ روز این ستاره را تحت نظر داشتند و متوجه شدند که پیش از انفجار، مقادیر زیادی از گازهای متراکم در اطراف این ستاره جمع شده است. ستاره‌ی SN 2020tif حدود ۱۲۰ میلیون ساال نوری با کهکشان NGC 5731 فاصله داشته و جرم آن ۱۰ برابر خورشید بوده است. دانشمندان در ابتدا بر این باور بودند که ستاره‌های غول‌آسا قبل از انفجار کاملاً آرام بوده و رفتار غیرعادی ندارند اما حالا این ستاره خلاف این موضوع را ثابت کرده است.

نظر شما در مورد یافته‌های جدید دانشمندان در خصوص انفجار ستاره‌های غول‌ پیکر چیست؟ به‌نظر شما این یافته‌ها چه تاثیری بر شناخت ما از جهان هستی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.