• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

فورد کربن را کنار خواهد گذاشت

  • کد خبر : 20861
  • 05 تیر 1399 - 19:02
فورد کربن را کنار خواهد گذاشت

شرکت خودروسازی فورد خبر از اراده خود برای حذف کربن از چرخه تولید خود تا سال ۲۰۵۰ داده است. این تصمیم، فورد را در صف آنهایی قرار خواهد داد که هدف خود را با توافق آب‌وهوایی پاریس یکی کرده‌اند. این شرکت باید مقدار تولید گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش داده و راهی نیز برای از […]

شرکت خودروسازی فورد خبر از اراده خود برای حذف کربن از چرخه تولید خود تا سال ۲۰۵۰ داده است. این تصمیم، فورد را در صف آنهایی قرار خواهد داد که هدف خود را با توافق آب‌وهوایی پاریس یکی کرده‌اند. این شرکت باید مقدار تولید گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش داده و راهی نیز برای از بین بردن آلودگی‌های ناشی از این گازها پیدا کند.

فورد تمرکز خود را روی سه محور کلیدی قرار داده است تا بتواند تا ۹۵ درصد، نشر کربن دی‌اکسید را کاهش دهد. این سه محور اساسی عبارت‌اند از: آلودگی‌هایی که از خودروهای فروخته‌شده فورد منتشر می‌شوند، گازهای تولیدشده توسط کارخانه‌هایش و گازهای تولید شده توسط تامین‌کننده‌های این شرکت. فورد قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ سوخت مورد نیاز تمام کارخانه‌های خود را از انرژی‌های تجدید پذیر محلی تامین کند.

محدود کردن منافع خود به خاطر بحران‌های آب‌وهوایی برای تجارتی که خودروهای سوخت فسیلی تولید می‌کند کار بسیار سختی خواهد بود. سه‌چهارم گازهای کربن دی‌اکسیدی را که فورد مسئولیت آن را بر عهده دارد از طرف مشتریانی است که خودروهای این شرکت را می‌رانند. خودروهای فروخته شده توسط فورد ۱۳۵ میلیون تن گاز کربن دی‌اکسید تولید می‌کنند. با استناد به یک گزارش که به‌تازگی توسط خود شرکت منتشر شده است مقدار کربن‌ دی‌اکسید یادشده برابر با مقداری است که ۳۵ نیروگاه برق سوخت زغال‌سنگ در یک سال تولید می‌کنند. در مقام مقایسه، تمام کارخانه‌های فورد در سراسر جهان به اندازه یک نیروگاه برق سوخت زغال‌سنگ در سال ۲۰۱۹ گاز CO2 منتشر می‌کنند.

فورد از همین حالا هم در حال انجام اقداماتی در راستای هدف مذکور است. در سال ۲۰۱۹ میزان کربن منتشرشده از کارخانه‌های این شرکت ۱۴ درصد کاهش یافته است. این مقدار مانند آن است که ۱۳۸ هزار خودروی مسافربری را از جاده‌ها حذف کنیم. به‌هرحال مقدار بازده سوختی خودروها و بارکش‌های فورد در این سال تغییر نکرده که نشانگر آن است که انجام تغییرات عمده در بزرگ‌ترین منبع تولید کربن این شرکت یک چالش عظیم خواهد بود.

مطالب خواندنی:  واتساپ قابلیت‌های جدیدی به تماس های صوتی اضافه می‌کند

اقدامات اجرای ترامپ مانع پروسه کاهش آلودگی‌های خودروها شد. این اقدامات که با هدف بازگرداندن استاندارد‌های خودروهای کم‌مصرف به حالت گذشته صورت گرفته بود زیاد به مذاق خودروسازها خوش نیامد. فورد در کنار دیگر خودروسازها مانند وُکس‌واگن، هوندا و بی‌ام‌دابلیو موافقت خود را در بهبود بازده سوختی اعلام کرد درحالی‌که تعدادی از دادستان‌های کل، داد‌خواست‌هایی را علیه اقدامات دولت آمریکا برای اقدام به عقب‌گرد‌ صورت دادند.

در سال ۲۰۱۸ فورد تصمیم گرفت سرمایه‌ای ۱۱ میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۲۲ به خودروهای برقی اختصاص دهد. این شرکت تصمیمات جدید خود را به تقلید از شرکت ولوو و وکس‌واگن اتخاذ کرده است زیرا این شرکت‌ها نیز قصد دارند تا سال ۲۰۵۰ کربن را از چرخه تولید خود حذف کنند.

باب هولی‌کراس (Bob HolyCross) نائب رئیس فورد و مقام ارشد بخش محیط‌زیست و امنیت شرکت می‌گوید:

ما بر این باور هستیم که ساخت خودروهای بزرگ و حفظ تجارت شرکت نباید به قیمت کنار گذاشتن حفاظت از سیاره‌ خودمان تمام شود. این اولویت‌ها روی یکدیگر اثر می‌گذارند و هردو در یک زمان نمی‌توانند درست باشند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=20861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.