• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

مبارزه در میان پنل‌های کامیک بوک | نقد و بررسی بازی Fury Unleashed

  • کد خبر : 16668
  • 27 اردیبهشت 1399 - 19:12
مبارزه در میان پنل‌های کامیک بوک | نقد و بررسی بازی Fury Unleashed

در دو سه سال گذشته، تعداد زیادی از بازی های خوب و باکیفیت عرضه شده، بازی های مستقل و دو بعدی بوده اند و به نظر می رسد این جریان همچنان ادامه داشته باشد.  وقتی نوبت به بازی هایی می رسد که در نمای دو بعدی ساخته شده اند، معمولاً سبک آن ها زیاد در […]

در دو سه سال گذشته، تعداد زیادی از بازی های خوب و باکیفیت عرضه شده، بازی های مستقل و دو بعدی بوده اند و به نظر می رسد این جریان همچنان ادامه داشته باشد.  وقتی نوبت به بازی هایی می رسد که در نمای دو بعدی ساخته شده اند، معمولاً سبک آن ها زیاد در نظر گرفته نمی شود و آخرش همه به آن ها می گویند «بازی دو بعدی». در حالی که این دسته بندی برای بازی های سه بعدی همیشه وجود داشته و دارد. دیگر کسی به Call of Duty و Dues Ex نمی گوید بازی سه بعدی، یکی شوتر اول شخص است و دیگری ترکیبی از مخفی کاری، اکشن و نقش آفرینی. در حالی که سبک یک بازی همانقدر که در بازی های سه بعدی مهم است، می تواند در نمای دو بعدی هم مهم باشد. در این میان، زیرسبکی به نام Rougelike Games وجود دارد که جدیداً بازی های خوبی در این سبک ساخته می شوند. دلیل اینکه شرکت ها هنوز بازی دو بعدی می سازند یک چیز ساده است: بازیبازان همچنان از این بازی ها لذت می برند.مدت زیادی نگذشته که کپکام Mega Man 11 را ساخته و بسیاری از طرفداران این سری و بازی های دو بعدی را سر حال آورد. یا آن بازی های پلتفرمری مثل Rayman ،Limbo، Celeste و بسیاری دیگر از نام های بزرگ صنعت بازی که به شکل دو بعدی ساخته شده اند. صفای بازی های دو بعدی و راحتی مکانیزم بازی آن ها چیزی است که خود به خود هر انسانی را به طرف خود می کشد. کافی است دسته را دست بگیرید و شروع کنید به پیشروی در بازی، لازم نیست دیگر تا چند مرحله با بازی ور بروید تا فقط بر کنترل آن تسلط یابید. این ها را گفتم تا برسم به یکی از جالب ترین بازی های Rougelike ای که تا به حال بازی کرده ام و آن چیزی نیست به جز آخرین ساخته ی استودیوی Awesome Games، به نام Fury Unleashed. یک بازی خوب و سرگرم کننده که به نظر می رسد روند عرضه ی بازی های دوبعدی موفق را در چند سال اخیر ادامه داده است. Fury Unleashed مدتی نسبتاً طولانی در مرحله ی ارلی اکسس بود و در این مدت سازندگان بازی با دقت و ظرافت و با استفاده از فیدبک بازیبازان، محصول خود را اصلاح کرده و یک بازی واقعاً باکیفیت منتشر کرده اند. در ادامه نگاهی مختصر به این بازی انداخته ایم. با من، گیمفا و نقد و بررسی بازی Fury Unleashed همراه باشید.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/ss_04573f258929d6c7650716306e0683811c0c618d.jpg

Fury Unleashed مدتی نسبتاً طولانی در مرحله ی ارلی اکسس بود و در این مدت سازندگان بازی با دقت و ظرافت و با استفاده از فیدبک بازیبازان، محصول خود را اصلاح کرده و یک بازی واقعاً باکیفیت منتشر کرده اند. در ادامه نگاهی مختصر به این بازی انداخته ایم.

داستان Fury Unleashed درباره ی قهرمانی به نام Fury است که کاملاً کلیشه ای و مدل قهرمان های فیلم های علمی تخیلی ساخته شده و کلی عضله و بازو دارد! البته کلیشه در اینجا کاملاً جواب داده و با اینکه بازی داستان مهم یا قوی ای ندارد، اما بعد از مدتی کوتاه با کاراکترتان ارتباط برقرار می کنید. چیزی که خیلی جالب است و از نکات منحصربفرد این بازی به شمار می رود، طراحی مراحل بازی است. اگر تا حالا کامیک بوک دیده و یا خوانده باشید، می دانید که اکثراً در کامیک بوک ها، داستان در چند پنل یا باکس مختلف نمایش داده می شود که انگار سکانس های مختلف از داستان را نشان می دهند.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/ss_8df938ef815d21fda40e31a1ff101a85e6b1a6f7.jpg

در هر مرحله،کاراکتر شما از یک پنل به پنل دیگر حرکت می کند. هر مرحله از بازی مانند یک صفحه از کامیک بوک است که از چندین پنل مجزا تشکیل شده و در هر یک از این پنل ها یک اتفاق در حال جریان است. این طراحی مرحله، موضوعی منحصربفرد است که شخصاً مشابهش را جای دیگری ندیده بودم، اما نمی توان گفت که هیچ ایرادی ندارد. برای مثال، وقتی شما از یک پنل، وارد پنل دیگر می شوید، به محض ورود، عده ای از دشمنان به طرف شما شلیک می کنند و وقتی می خواهید به عقب برگردید، وارد پنل قبل می شوید.

سازندگان Fury Unleashed از این طراحی به بهترین نحو ممکن الگوبرداری کرده و مراحل بازی را جوری ساخته اند که انگار شما از یک پنل به پنل دیگر حرکت می کنید. هر مرحله از بازی مانند یک صفحه از کامیک بوک است که از چندین پنل مجزا تشکیل شده و در هر یک از این پنل ها یک اتفاق در حال جریان است. این طراحی مرحله، موضوعی منحصربفرد است که شخصاً مشابهش را جای دیگری ندیده بودم، اما نمی توان گفت که هیچ ایرادی ندارد. برای مثال، وقتی شما از یک پنل، وارد پنل دیگر می شوید، به محض ورود، عده ای از دشمنان به طرف شما شلیک می کنند و وقتی می خواهید به عقب برگردید، وارد پنل قبل می شوید. درست است که ورود به پنل قبلی یا بعدی، نیاز به لودینگ ندارد، اما بازی را از ریتم می اندازد. به جز این طراحی مرحله، می توان گفت Fury Unleashed هیچ نوآوری قابل توجه دیگری ندارد و شبیه به بسیاری از بازی های دیگر این سبک است. این باعث می شود که این بازی نتواند به ستون به یاد ماندنی ترین بازی های این سبک اضافه شود، اما بدون شک یکی از لذت بخش ترین بازی هایی است که علاقه مندان به این سبک می توانند آن را در این روزها تهیه کنند. دلیل آن هم یک چیز است: گیم پلی عالی!

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/ss_74027a41f34197dce2a2f0446684feb8819c0790.jpg

درست است که درجه سختی آسان هم چالش های خودش را دارد، اما وقتی وارد درجه سختی Hard می شوید تازه می فهمید Fury Unleashed چه لذتی دارد. کشتن اسکلت ها، عنکبوت ها و موجودات عجیب و غریب دیگر و پلتفرمینگ همزمان، می تواند خیلی اوقات کار را برایتان سخت کند، آن هم وقتی روی زمین و دیوارهای بازی نیز برای کشتن کاراکترتان تله گذاشته اند، اما پس از سپری کردن هر مرحله حس بسیار خوبی خواهید داشت.

گیم پلی Fury Unleashed مخلوطی است از مبارزات هیجان انگیز، پلتفرمینگ چالش برانگیز، ارتقاء پیوسته ی کاراکتر و باس فایت ها و دشمنان متنوع. بازی دو درجه ی سختی آسان و سخت دارد و چیزی به نام درجه سختی نرمال در آن مشاهده نخواهید کرد! اگر توضیح درجات سختی را بخوانید، سازندگان به این موضوع اشاره کرده اند که اگر فقط می خواهید بازی را تجربه کنید و یا استریمر هستید، درجه سختی آسان برای شماست، اگر نه، درجه سختی Hard جوری است که در اصل بازی را برایتان در نظر گرفته ایم. درست است که درجه سختی آسان هم چالش های خودش را دارد، اما وقتی وارد درجه سختی Hard می شوید تازه می فهمید Fury Unleashed چه لذتی دارد. کشتن اسکلت ها، عنکبوت ها و موجودات عجیب و غریب دیگر و پلتفرمینگ همزمان، می تواند خیلی اوقات کار را برایتان سخت کند، آن هم وقتی روی زمین و دیوارهای بازی نیز برای کشتن کاراکترتان تله گذاشته اند، اما پس از سپری کردن هر مرحله حس بسیار خوبی خواهید داشت. در کل مرحله مشغول کلنجار رفتن با دکمه ها و به کار گیری کمبوهای مختلف هستید و در تمام این مدت، آدرنالین تمام وجودتان را گرفته است!

ss a481f886bfc840fb51d5638502de5723e430430a

به جز طراحی نسبتاً شلوغ مراحل، همیشه در گوشه و کنار آن باکس هایی نیز پیدا خواهید کرد که چیزهای جالبی برایتان دارند!

اما گیم پلی Fury Unleashed، هوشمندانه هم عمل می کند و نمی گذارد بازی به یک Run n’ Gun ساده ختم شود. وقتی بازی را شروع می کنید، یک شمشیر، یک مسلسل و چند تا نارنجک دارید. علاوه بر این ها کاراکتر شما می تواند از قدرت ویژه ی خودش که فریز کردن دشمنان است استفاده کنید و یا از بالا مانند پتکی بر سر آن ها فرود بیاید. به تدریج که در بازی پیش می روید، بازی یک عالمه اسلحه ی باحال و خلاقانه به شما می دهد که هم کارتان را راحت تر می کند، و هم لذت پیشروی در بازی را. به علاوه، کاراکتر شما درخت مهارت بلندبالایی دارد که با کسب امتیاز در داخل بازی، می توانید برخی مهارت ها را برای او تهیه کنید. درست است که کمی ضعیف بازی را شروع می کنید، ولی پس از به دست آوردن این مهارت ها، Fury Unleashed تازه هنر اصلی خود را نشان می دهد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/ss_f737de61afcc099159e574f5eee4fd320e7a28b6.jpg

به تدریج که در بازی پیش می روید، بازی یک عالمه اسلحه ی باحال و خلاقانه به شما می دهد که هم کارتان را راحت تر می کند، و هم لذت پیشروی در بازی را. به علاوه، کاراکتر شما درخت مهارت بلندبالایی دارد که با کسب امتیاز در داخل بازی، می توانید برخی مهارت ها را برای او تهیه کنید. درست است که کمی ضعیف بازی را شروع می کنید، ولی پس از به دست آوردن این مهارت ها، Fury Unleashed تازه هنر اصلی خود را نشان می دهد.

به جز این ها، طراحی هنری محیط واقعاً خوب و زیباست. مخصوصاً باس های بازی، به جز اینکه چالش برانگیز هستند، ظاهر خیلی باحالی هم دارند. فیزیک بازی روان است و باعث می شود پلتفرمینگ واقعاً لذت بخش باشد و موسیقی های در نظر گرفته شده برای بازی هم اکثراً قطعات راک هستند که به خوبی روی تم بازی سوار شده اند.

مطالب خواندنی:  تست باتری وان‌پلاس ۸ پرو: رفرش ریت ۶۰ هرتز در برابر ۱۲۰ هرتز

در نهایت باید بگویم Fury Unleashed از بهترین بازی های Rougelike ای است که اکنون در بازار وجود دارد و قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ دلار است که عادلانه به نظر می رسد. اگر به چنین بازی هایی علاقه دارید، در خرید Fury Unleashed اصلاً شک نکنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/Fury-Unleashed.png

منبع:gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.