• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

داستان زیبای یک اهنگر| نقد و بررسی بازی Yaga

  • کد خبر : 15042
  • 16 اردیبهشت 1399 - 18:10
داستان زیبای یک اهنگر| نقد و بررسی بازی Yaga

زمانی که ایوان آهنگر در حال سخت کارکردن بود و همواره به دنبال حل مشکلات خود در طول شبانه روز; اتفاقی شاید عجیب رخ داد. یکی از دست‌های ایوان قطع شد، آن هم نه به دلیلی عقلانی! بلکه توسط موجودی رعب‌آور و عجیب به نام Likho خورده شد! او که پس از این ماجرا روزگار […]

زمانی که ایوان آهنگر در حال سخت کارکردن بود و همواره به دنبال حل مشکلات خود در طول شبانه روز; اتفاقی شاید عجیب رخ داد. یکی از دست‌های ایوان قطع شد، آن هم نه به دلیلی عقلانی! بلکه توسط موجودی رعب‌آور و عجیب به نام Likho خورده شد! او که پس از این ماجرا روزگار خوبی نداشت، همواره به دنبال حل مشکل بود. قطع دست برای او مشکل‌ساز بود اما چه بسا همواره میتوانید از مشکلات سخت خود فرضتی درست کنید، حال چه خیر و چه شر. رئیس ایوان،تزار، فردی بسیار شیطانی بود که او را همواره با کارهای مشکل‌ساز روبه رو می‌کرد. به جز آن، حتی وقتی ایوان ماموریت‌های غیر ممکن بازی را هم تجربه می‌کند، بازهم از نظر تزار کار خاصی انجام نداده و تنها وظیفه خودش را به عنوان یک Blacksmith انجام می‌دهد.

امروز میخواهیم برای شما بازی Yaga که یکی از عناوین خوب ۲۰۱۹ هست و تا حدی خودی هم در بازار نشان داد و به عنوان یک بازی مستقل بسیار خوب کار کرد، صحبت کنم.خوشبختانه در طول تمام مدت نویسندگی‌ام ذره‌ای بی‌احترامی و نگاه تعصبی به خود را نه دیدم نه دوست دارم ببینم و به همین دلیل اوردن تعداد زیادی موارد مثبت از بک بازی که دوستش دارم و سرپوشی از نکات منفی آن، اصلا با نگاه من به نقد همخوانی ندارد . در مورد Yagaهم بدانیدکه واقعا یکی از بازی‌های مورد علاقه من هست اما به دلیلی که ذکر شد، نهایت انصاف را برای نقد آن رعایت خواهم کرد. Yaga به جز داستان ناقص در طول مراحلش، تقریبا هیچ جیز دیگه‌ای را از خودش هم به ما نمی‌گوید و گیمر باید محیط‌ها را برای جست و جو بگردد و بازی کاملا متناسب با گیمرهای جست وجوگر و گر است.  محیط‌های باز،اتمسفری باستانی و قدیمی، طراحی طیبای مراحل و درنهایت موسیقی و صداگذاری خوب در کنار مشکلاتی که کم هم نیستند، یک تجربه خاص برای شما به وجود می‌آورند.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/wp5316299-768x432-1.jpg

امروز میخواهیم برای شما بازی Yaga که یکی از عناوین خوب ۲۰۱۹ هست و تا حدی خودی هم در بازار نشان داد و به عنوان یک بازی مستقل بسیار خوب کار کرد، صحبت کنم.خوشبختانه در طول تمام مدت نویسندگی‌ام ذره‌ای بی‌احترامی و نگاه تعصبی به خود را نه دیدم نه دوست دارم ببینم و به همین دلیل اوردن تعداد زیادی موارد مثبت از بک بازی که دوستش دارم و سرپوشی از نمات منفی آن، اصلا با نگاه من به نقد همخوانی ندارد . در مورد Yagaهم بدانیدکه واثعا یکی از بازی‌های مورد علاقه من هست اما به دلیلی که ذکر شد، نهایت انصاف را برای نقد آن رعایت خواهم کرد.

همانطور که میدانید، داستان بازی در مورد آهنگری است که یک دستش را از دست داده و جدای مشکلات ناشی از آن باید با رئیس بی‌کله خود هم سروکار داشته باشد. کسی که برای انجام ماموریت‌های ایوان نه تنها پاداشی نمیدهد، که به عنوان جایزه برای او یک ماموریت سخت‌تر در نظر می‌گیرد! از طرفی دیگر، ایوان ما یک همراه و به ظاهر دوست دارد که همواره ادعا می‌کند میخواهد در کارها و زندگی به او کمک کند،،اما زهی خیال باطل که این فرد از صد دشمن بدتر است و تنها نقش او در زندگی ایوان، سواستفاده از او و بهره‌بری از موقعیت‌ شغلی و اجتماعی او است. ایوان تصمیم دارد یکبار برای همیشه از شر این مسائل خلاض شود و دل را می‌زند به دریا برای نابودی تمام دشمنانش.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/Yaga_section5_screenshot-768x432-1.jpg

همانطور که میدانید، داستان بازی در مورد آهنگری است که یک دستش را از دست داده و جدای مشکلات ناشی از آن باید با رئیس بی‌کله خود هم سروکار داشته باشد. کسی که برای انجام ماموریت‌های ایوان نه تنها پاداشی نمیدهد، که به عنوان جایزه برای او یک ماموریت سخت‌تر در نظر می‌گیرد! از طرفی دیگر، ایوان ما یک همراه و به ظاهر دوست دارد که همواره ادعا می‌کند میخواهد در کارها و زندگی به او کمک کنذ، اما زهی خیال باطل که این فرد از صد دشمن بدتر است و تنها نقش او در زندگی ایوان، سواستفاده از او و بهره‌بری از موقعیت‌ شغلی و اجتماعی او است

سبک بازی RPG است و دوربین بازی حالتی ایزومتریک و شبیه به دیابلو دارد; این را در حالی می‌گویم که بسیاری از منتقدین آن را شبیه به سری Zelda هم توصیف کرده‌اند. محیط‌های بازی بسیار برای سبک بازی مفید هستند، علاوه بر مفید بودن یا نبودن محیط، یکی از موارد بسیار مهم در مورد بازی‌های نقش‌آفرینی وجود نقشه‌های Random است و جایگاه آیتم‌ها در محیط بازی با هر بار بازی تغییر می‌کند که حس تکراری بودن به بازیبازان از دست ندهد.مهم‌ترین مشکل در مبارزات بازی تکرای و خسته‌کننده شدن آن است و مخصوصا وثقتی به اواخر بازی که می‌رسید از شدت تکرار عاصی شدید. شخصیت اصلی بازی اصلا نمی‌‌تواند به جز مبارزه با چکشی که از ابتدای بازی در دستش هست به عمل دیگری در مبارزه بپردازد و به همین دلیل احتمال آنکه مبارزات بازی برایتان رنگ و بوی تکرار بگیرد بسیار بالاست.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/yaga-the-game-768x398-1.jpg

سبک بازی RPG است و دوربین بازی حالتی ایزومتریک و شبیه به دیابلو دارد; این را در حالی می‌گویم که بسیاری از منتقدین آن را شبیه به سری Zelda هم توصیف کرده‌اند. محیط‌های بازی بسیار برای سبک بازی مفید هستند، علاوه بر مفید بودن یا نبودن محیط، یکی از موارد بسیار مهم در مورد بازی‌های نقش‌آفرینی وجود نقشه‌های Random است و جایگاه آیتم‌ها در محیط بازی با هر بار بازی تغییر می‌کند که حس تکراری بودن به بازیبازان از دست ندهد

اگر سازندگان بازی در قسمت مبارزات تن به تن سلاح‌های بیشتری را برای بازی تدارک می‌دیدند و کمی بیشتر این قسمت را پولیش می‌کردند، کیفیت نهایی بازی حتی از نسخه حال حاظر هم بهتر بود. مورد دیگری که در گیم‌پلی بازی قابل ذکر است، نبود Upgradeهای زیاد برای قابلیت‌های Ivan است، درست است بازی یک RPG محض نیست و نمی‌توان این مورد را یک ایراد اساسی دانست، اما یک مشکل محسوب می‌شود. قسمت‌های مختلف درخت مهارت بازی چندان قابل ارتقا نیستند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. در کل چیزی که من حس کردم توجه بیشتر سازندگان به قسمت Cosmetic بازی بود تا کیفیت نهایی گیم‌پلی.

مطالب خواندنی:  نسخه دوم مترجم شخصی مایکروسافت با قابلیت‌های جدید منتشر شد

در نیمه پر لیوان هم باید بگویم انتخاب‌های شما در طول بازی کاملا روی گیم‌پلی موثر است و یک تجربه زیبا را برای شما به وجود می‌آورد. در بسیاری از قسمت‌ها انتخاب شما باعث یه وجود آمدن موجی از دشمنان شده یا بالعکس شرایط را برای شما راحت‌تر می‌کنند. چنین چیزی باید در یک بازی RPG باشد و Yaga هم به خوبی از پس وظیقه‌اش برآمده.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/yaga-is-the-game-about-the-impossible-task-finding-e9a6.jpg

اگر سازندگان بازی در قسمت مبارزات تن به تن سلاح‌های بیشتری را برای بازی تدارک می‌دیدند و کمی بیشتر این قسمت را پولیش می‌کردند، کیفیت نهایی بازی حتی از نسخه حال حاظر هم بهتر بود. مورد دیگری که در گیم‌پلی بازی قابل ذکر است، نبود Upgradeهای زیاد برای قابلیت‌های Ivan است، درست است بازی یک RPG محض نیست و نمی‌توان این مورد را یک ایراد اساسی دانست، اما یک مشکل محسوب می‌شود

در مورد صداگذاری و موسیقی بازی چیزی جز شاهکار نمی‌توان گفت. صدای شخصیت‌ها کاملا با شخصیت آن‌ها تطابق دارد و واقعا از صداگذاران قابلی استفاده شده. احساسات مختلف; خشونت، ناراحتی،خوشحالی و…; حتی در صدای شحصیت‌های فرعی منعکس می‌شود و کیفیت بازی در این دسته، در سطح بازی‌های AAA است. موسیقی گوش‌نواز بازی هم از آن‌هاییست که بعد از بازی به دنبال OST آن خواهید بود. به شخصه از کیفیت بسیار خوب این قسمت تا حدی متعجب شدم و فکرش را نمی‌کردم یک بازی کوچک بتواند تا این حد در موسیقی و صداگذاری یک بازی حرفه‌ای عمل کند.صدای افکت‌های بازی هم که آنقدر خوب است که حرفی برای گفتن نمی‌گذارد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/Yaga-Review-768x432-1.jpg

در مورد صداگذاری و موسیقی بازی چیزی جز شاهکار نمی‌توان گفت. صدای شخصیت‌ها کاملا با شخصیت آن‌ها تطابق دارد و واقعا از صداگذاران قابلی استفاده شده. احساسات مختلف; خشونت، ناراحتی،خوشحالی و…; حتی در صدای شحصیت‌های فرعی منعکس می‌شود و کیفیت بازی در این دسته، در سطح بازی‌های AAA است. موسیقی گوش‌نواز بازی هم از آن‌هاییست که بعد از بازی به دنبال OST آن خواهید بود.

اگر به جنبه هنری گرافیک یک بازی علاقه دارید، قطعا Yaga را دوست خواهید داشت. رنگ‌بندی زیبای بازی در کنار کیفیت فنی خوب، شما را از قسمت بصری بازی راضی نگه خواهد داشت. در بیشتر قسمت‌ها، بازی همانند اتمسفر کم نظیرش، مثل یک بوم نقاشی قدیمی است و حتی نحوه پخش شدن رنگ‌ها، به دلایلی که تنها بعد از تجربه بازی درکش خواهید کرد، شما را یاد فضای باستانی و Ancientگونه ی به کاررفته در بازی خواهد انداخت. فریم‌ربت بازی هم کاملا ثابت و خوب است و در طول تجربه‌ام حتی به یک افت فریم آزاردهنده برخورد نکردم. در این بین برخی از باگ‌های موجود در گیم‌پلی مانند گیرکردن ایوان به یک شیء ممکن است برایتان اذیت‌کننده باشد.

مطالب خواندنی:  همکاری فیس بوک و مایکروسافت در زمینه ادغام پلتفرم‌های ارتباطی

Yaga عنوانیست که اگر علاقه به فضاهای باستانی و قدیمی و حتی افسانه‌ای داشته باشید، به آن علاقه‌مند می‌شوید. جدای از مشکلات گیم‌پلی،Yaga یک عنوان دوست‌داشتنیست که اگر کمی به آن آسان بگیرید ممکن است چندین و چند ساعت سرگرمتان کند. گرافیک زیبای بازی در کنار موسیقی فوق‌العاده‌اش برگ‌های برنده بازی هستند که هر موقع بخواهید از بازی دست بکشید، فکرتان را به سمت بازی خواهد کشید.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/Yaga.png

منبع:gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=15042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.