• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

پرایمر ناخن چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 32056
  • 30 آذر 1400 - 17:24
پرایمر ناخن چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن استفاده کنیم؟
پرایمر ناخن معمولا برای مانیکور حرفه ای ناخن استفاد می شود و دوام و ثبات مانیکور را افزایش می دهد. استفاده به اندازه از پرایمر ناخن نیاز به تجربه و مهارت دارد در غیر این صورت می تواند باعث تخریب بافت ناخن یا ایجاد سوزش و التهاب در پوست اطراف ناخن شود.

پرایمر ناخن چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پرایمر کاشت ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر ناخن چیست؟

مانیکور ناخن طرفداران خاص خودش را دارد ، اغلب شما با انواع وسایل و روش های مانیکور ناخن آشنا هستید ولی شاید تا به حال اسم پرایمر ناخن را نشنیده باشید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،پرایمر ناخن فقط برای استفاده روی سطح ناخن طبیعی تولید شده است و نباید روی سایر محصولات از جمله تیپ یا مواد باقی مانده کاشت ناخن قبلی استفاده شود ، چون باعث زردی ناخن خواهد شد.

زمانی که با پودر و لیکوئید اکرلیک برای کاشت ناخن استفاده می کنید ، استفاده از پرایمر مهم ترین بخش کار است که باعث ماندگاری محصولات روی ناخن می شود ولی از سویی دیگر استفاده نادرست از آن باعث ایجاد آسیب به صدف ناخن خواهد شد.

پرایمر ناخن اولین لایه ای است که روی ناخن زده می شود و نقش تمیز کننده و چسبندگی بیشتر مانیکور ناخن را ایفا می کند.

پرایمر ناخن معمولا در دو نوع کلی پرایمر ناخن اسیدی و پرایمر ناخن غیر اسیدی وجود دارد بنابراین اگر پوستی حساس دارید برای پیشگیری از ایجاد سوزش و حساسیت باید از پرایمر ناخن غیر اسیدی استفاده کنید.

پرایمرهای ناخن حالت مایع دارند که به راحتی میتوانید مثل لاک ، با قلم مو آن ها را روی ناخن بکشید. برخی از پرایمرهای ناخن غیر اسیدی هستند که مقدر حلال بیشتری در آن ها به کار رفته است و اگر پوست حساسی دارید باید در انتخاب آن ها دقت بیشتری داشته باشید.

پرایمر ناخن چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پرایمر ناخن چیست

پرایمر ناخن برای چیست؟

سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که پرایمر ناخن برای چیست ؟ پرایمر ناخن دو کاربرد اصلی دارد :

پرایمر ناخن از نظر شیمیایی باعث می شود که سطح ناخن و لاک یا سایر مواد مانیکور ناخن بهتر به هم بچسبند و ماندگاری مانیکور بیشتر شود.

مطالب خواندنی:  روغن مراقبت از گوشت ناخن و خود ناخن گلدن رز

پرایمر ناخن باعث زبر شدن سطح ناخن می شود و همین اثر کمک میکند که سایر مواد مانیکور راحت تر به سطح ناخن بچسبند و دیرتر جدا شوند.

استفاده از پرایمر ناخن برای کاشت ناخن ضروری است در غیر این صورت مواد بعد از ۲۴ ساعت از روی ناخن به صورت قالبی جدا خواهد شد.

معمولا استفاده از یک لایه نازک پرایمر ناخنن کافیست و به اندازه کافی چسبندگی ایجاد می شود مگر این که شرکت تولید کننده روی پشت بسته بندی نوشته باشد که مجاز به استفاده از دو لایه پرایمر روی ناخن هستید.

کاربرد پرایمر ناخن

خوبی استفاده از پرایمر ناخن در این است که بهتر به ناخن می چسبد و به اصطلاح هوا نمی افتد. پرایمر ناخن حاوی اسید یا مواد شوینده ای است که چربی ها و باکتری های سطح ناخن را از بین می برد.

در صورتی که روی ناخن رطوبتی وجود داشته باشد لاک به خوبی به ناخن نمی چسبند ولی استفاده از پرایمر ناخن باعث کاهش آب موجود در سطح ناخن شده و به چسبندگی بیشتر لاک کمک میکند.

مولکول های پرایمر ناخن دو بازوی جذب کننده دارد که یکی به سطح ناخن می چسبد و دیگری لاک یا ناخن مصنوعی را جذب میکند به همین دلیل به عنوان چسب دو طرفه ناخن شناخته می شود.

روش استفاده از پرایمر ناخن

برای استفاده از پرایمر ناخن برای مانیکور و پدیکور باید سطح ناخن صاف و تمیز شود و کوتیکول ناخن لایه برداری شود.

برخی از مانیکوریست ها قبل از استفاده از پرایمر ، روی ناخن ها را سوهان می کشند تا چربی طبیعی ناخن بهتر گرفته شود.

ولی از آن جایی که نازک شدن سطح ناخن احتمال حساسیت نشان دادن به پرایمر را بیشتر می کند برخی افراد از سوهان کشیدن صرف نظر می کنند.

حالا نوبت استفاده از پرایمر ناخن است. پرایمر ناخن معمولا به دو روش روی سطح ناخن کشیده می شود.

در روش اول یک نقطه پرایمر روی ناخن قرار داده می شود و اجازه میدهند که سطح ناخن را پوشش بدهد.

مطالب خواندنی:  راهنمای کامل آرایش چشم

در روش دوم که طرفداران بیشتری دارد از یک قلم مو برای کشیدن پرایمر روی سطح ناخن استفاده می شود.

برس را در شیشه پرایمر بزنید و سپس برس را به لبه ظرف بکشید و با کمی دستمال پرایمر اضافه را بگیرید و بادقت روی صدف ناخن بزنید.

از تماس پرایمر با پوست اطراف ناخن اجتناب کنید.

باید صبر کنید تا پرایمر کاملا خشک شود . پرایمر بعد از خشک شدن باید سفید یا براق شود.

حالا میتوانید از لاک ناخن یا سایر مواد دلخواه برای مانیکور ناخن استفاده کنید.

انواع پرایمر ناخن

پرایمر ناخن  به سه نوع تقسیم می شود. پرایمر ناخن اسیدی ، پرایمر ناخن غیر اسیدی .

مانیکوریست ها به طور پیش فرض از پرایمر غیر اسیدی استفاده میکنند و فقط در مواردی که فرد دچار مشکلات هورمونی باشد  ، بیش از حد معمول عرق کند یا به هر دلیل ناخن های مشکل سازی داشته باشد از پرایمر اسیدی استفاده می کنند.

پرایمر ناخن اسیدی

اولین نسل پرایمر های ناخن ، پرایمرهای اسیدی بودند.

اسید متاکلریلیک موجود در این پرایمر ها حدود ۳۰ – ۱۰۰ درصد است .این پرایمر ها عملکرد فرسایشی فوی دارند و در صورت مراقب نبودن میتواند باعث ایجاد سوختگی پوست یا التهاب ناخن شود.

این پرایمرها در برخی موارد باعث تغییر رنگ لاک و زرد شدن ناخن می شوند. پرایمر های اسیدی از هیدروژن برای اتصال به ناخن استفاده می کنند و با پیوندهای کووالانسی لاک و سایر محصولات مانیکور را به ناخن می چسبانند.

این پرایمرها با قدرت اسیدی که دارند حفره های بسیار ریزی در سطح ناخن ایجاد می کنند که مواد استفاده شده برای مانیکور در این حفرات نفوذ کرده و در داخل بافت ناخن ریشه می دوانند و کاملا در ناخن چفت می شوند.

پرایمر ناخن اسیدی بوی ناخوشایندی دارد که باید حتما هنگام استفاده موارد ایمنی رعایت شود.  این محصول در پوست های نازک یا صدف ناخن نازک باعث ایجاد سوزش می شود.

مطالب خواندنی:  روش رقیق کردن لاک ناخن غلیظ شده

از پرایمر اسیدی نمی توان بیشتر از یک لایه روی ناخن زد چون ممکن است حفره های عمیقی در ناخن ایجاد شده و پرایمر به لایه زیرین ناخن نفوذ کرده و وارد سیستم گردش خون شود که بسیار خطرناک است.

پرایمر ناخن نیمه اسیدی

۷۰ درصد این پرایمر ها را حلال تشکیل می دهد و مقدار اسید در آن کم است و بقیه آن حاوی مواد چسبنده است و بیشتر برای افرادی که پوست حساس دارند استفاده می شود.

این پرایمر ها به صورت موقت PH سطح ناخن را تغییر داده و به PH محصولات استفاده شده نزدیک می کند و باعث چسبندگی بهتر مواد به سطح ناخن می شود.

پرایمر ناخن غیر اسیدی

پرایمر ناخن غیر اسیدی نسل جدیدتری از پرابمرهای ناخن است و عوارض کمتری برای پوست و ناخن ندارد و رنگ لاک را تغییر نمی دهد بنابراین تبدیل به محبوب ترین نوع پرایمر ناخن شده است.

این پرایمر ها فقط از پیوند کووالانسی برای چسباندن لاک روی ناخن استفاده می کنند بنابراین قدرت چسبندگی و ماندگاری بیشتری دارند.

عوارض استفاده از پرایمر ناخن

عوارض استفاده از پرایمر ناخن معمولا در مورد استفاده بیش از حد از پرایمرهای ناخن اسیدی و نیمه اسیدی ایجاد می شود و عوارض پرایمرهای بدون اسید بسیار کم و نادر است.

استفاده بیش از حد از پرایمر ناخن می تواند باعث سوزش پوست زیر ناخن شود.

در موارد نادر استفاده خیلی زیاد از پرایمر ناخن باعث می شود که پرایمر به زیر ناخن نفوذ کرده و باعث جدا شدن ناخن از پوست شود.

استفاده نادرست از پرایمر باعث ایجاد سوزش در انگشتان می شود و احتمال واکنش های آلرژیک را بالا می برد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.