• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
5

چای آبی چیست؟/ طرز تهیه و خواص چای آبی

  • کد خبر : 34282
  • 17 اسفند 1400 - 18:30
چای آبی چیست؟/ طرز تهیه و خواص چای آبی
چای آبی قطعا سالم است. با این حال، پزشکان به افرادی که از کم خونی رنج می‌برند توصیه می‌کنند که با احتیاط آن را مصرف کنند، زیرا مواد موجود در آنچان می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند.

چای آبی چیست؟/ طرز تهیه و خواص چای آبی

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از عصر ایران،چای آبی بدون کافئین: مو‌ها را التیام می‌بخشد، تب را کاهش می‌دهد و ذهن را آرام می‌کند. چای آبی، در تایلند صبح زود در حالی که شکوفه است برداشت و در آفتاب خشک می‌شود تا حداکثر فواید خود را حفظ کند. فقط چند گل از کلیتوریا سه شاخه‌ای – و چای آبی آسمانی در فنجان شما ظاهر می‌شود. در این مقاله خواص مفید بی نظیر چای آبی را یادآوری می‌کنیم و به شما می‌گوییم علاوه بر نوشیدنی زیبا، با آن چه بپزید.

خواص چای آبی

علاوه بر لذت زیبایی شناختی، از مزایای زیادی نیز برخوردار خواهید شد! چای آبی، آنچان سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند ظاهر چین و چروک و سفیدی مو را کم کند. مصرف منظم این چای به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند. این را مطالعات منتشر شده در مجله Applied Pharmaceutical Science نشان می‌دهد. دانشمندان دیگر دریافته اند که چای آبی می‌تواند بینایی را بهبود بخشد و دمای بالا را کاهش دهد. علاوه بر این، چای آبی، آنچان برای مدت طولانی در تمرین آیورودا برای از بین بردن استرس و بهبود حافظه استفاده می‌شود.

چای آبی قطعا سالم است. با این حال، پزشکان به افرادی که از کم خونی رنج می‌برند توصیه می‌کنند که با احتیاط آن را مصرف کنند، زیرا مواد موجود در آنچان می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/03/Blue%20tea-7768c498e6%20(2).webp

نحوه نوشیدن چای آبی، آنچان – سرد یا گرم؟

در هر صورت امکان پذیر است و چای آبی حاوی کافئین نیست؛ بنابراین برای نوشیدن گرم قبل از خواب ایده آل است. این اثر آرام بخش دارد و شما را در حالت مناسب قرار می‌دهد.

مطالب خواندنی:  چیزهای عجیبی که به شنوایی‌تان آسیب می‌زنند

کسانی که عاشق نوشیدنی‌های گیاهی هستند، قطعا از طعم ملایم چای آبی(آنچان) با رایحه‌های چوبی و خاکی سبک – قدردانی خواهند کرد. در مقایسه با سایر دمنوش‌های گیاهی گل مانند یاسمن، اسطوخودوس یا گل رز، لطیف‌ترین و حتی خنثی‌ترین طعم را دارد که با مواد مختلفی ترکیب می‌شود.

در کشور‌های جنوب شرقی آسیا، چای آبی بیشتر به صورت خنک مصرف می‌شود.

طرز تهیه چای آبی(آنچان)

یک قوری و لیوان شفاف بردارید تا رنگ شگفت انگیز چای را بهتر ببینید. از آب گرم شده تا ۸۰ درجه (اما نه بیشتر) استفاده کنید. این به حفظ تمام خواص مفید کمک می‌کند. لطفا توجه داشته باشید: در چای با کیفیت بالا، گل‌های دم کرده باید دست نخورده باقی بمانند. سه تا پنج جوانه در هر فنجان را با آب بریزید و بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه دم بکشد. چای آبی کبالتی آماده است!

چای آبی را با گیاهان ترکیب کنید این یک پیشگیری عالی از سرماخوردگی است. یک قاشق آنچان، آویشن، نعناع و بابونه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. این دمنوش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

شیر، چای آبی را آبی کم رنگ می‌کند و یک تکه لیمو آن را بنفش یا صورتی می‌کند. رنگ‌های بیشتری می‌خواهید؟ برای نوشیدنی قرمز روشن، آنچان را با هیبیسکوس مخلوط کنید. اما آب معدنی رنگ چای آبی را به خاکستری تغییر می‌دهد. این گونه است که آنچان به سطح pH محصولی که با آن تعامل دارد واکنش نشان می‌دهد.

این عملا یک حلقه خلق و خوی در یک فنجان چای است! قبل از نوشیدن چای، می‌توانید آزمایشات شیمیایی واقعی را با فرزندان خود شروع کنید و حتی بهتر طبق دستور غذای متخصص آشپزی یک کوکتل آنچان برای کل خانواده در برابر سارس و سرماخوردگی تهیه کنید.

مطالب خواندنی:  تاتو موقت کودکان به عملکرد پوست آنها آسیب می رساند

https://dl.greenbeautymag.com/2022/03/Blue%20tea-7768c498e6%20(3).webp

طرز تهیه برنج آبی با چای آبی

در آشپزخانه همیشه بهتر است از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. ارکیده آبی (که در تایلند آنچان نامیده می‌شود) از این نظر یک یافته واقعی است! چای آبی به سرآشپز‌ها این امکان را می‌دهد که غذا‌ها را آبی رنگ کنند بدون اینکه طعم یا ارزش غذایی را به خطر بیندازند. برنج آبی اغلب در رستوران‌های تایلندی سرو می‌شود. ما دستور پخت را به اشتراک می‌گذاریم.

۱ لیوان برنج
۲ لیوان آب
۴-۵ گل کلیتوریا خشک
۱ عدد لیموترش
۱ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان
مقدار اندکی نمک

گل‌ها را در قابلمه‌ای با آب داغ بریزید. پس از چند دقیقه، دم کرده را از صافی صاف کنید تا جوانه‌ها خارج شوند. یک لیوان آب سرد، لیموترش خرد شده و برنج را اضافه کنید.

برنج را روی حرارت ملایم بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید تا ظرف به طور یکنواخت آبی رنگ شود. با سبزیجات، ماهی یا مرغ ترکیب کنید.

همین کار را می‌توان با هر غذای دیگری انجام داد: پنکیک، تخم مرغ عید، رشته فرنگی، دسر، میلک شیک، ژله… با این حال، با کمک آنچان، نه تنها غذا رنگ می‌شود، بلکه پارچه، صابون و حتی کاغذ اسکرپ بوک نیز رنگ می‌شود. دامنه وسیعی برای خلاقیت!

چگونه می‌توان از چای آبی برای مو استفاده کرد

سعی کنید از آن به عنوان نرم کننده مو استفاده کنید. بسیاری ادعا می‌کنند که چای الکتریسیته ساکن را از بین می‌برد، شانه زدن را بهبود می‌بخشد و به فر‌ها درخشندگی می‌بخشد.

دم کرده چای آبی را با آب خنک (۰.۵ لیتر) رقیق کنید و پس از شستن مو‌های خود را آبکشی کنید. می‌توانید چند قطره اسانس و لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

مطالب خواندنی:  با این نوشیدنی‌ها پیر نمی‌شوید

منبع: سیارک

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.