• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

  • کد خبر : 30730
  • 06 آبان 1400 - 17:13
گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد گوگل هفته گذشته اندروید ۱۲ را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد و حالا نسخه جدید این سیستم عامل به نام اندروید ۱۲L را برای تبلت‌ها، گوشی‌‌های تاشو و دستگاه‌های کروم او‌اس معرفی کرده است. حرف L در انتهای نام این سیستم عامل، اشاره به نمایشگرهای Large […]

گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

گوگل هفته گذشته اندروید ۱۲ را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد و حالا نسخه جدید این سیستم عامل به نام اندروید ۱۲L را برای تبلت‌ها، گوشی‌‌های تاشو و دستگاه‌های کروم او‌اس معرفی کرده است. حرف L در انتهای نام این سیستم عامل، اشاره به نمایشگرهای Large دارد که شامل همه دستگاه‌های فوق می‌شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،گوگل گفته است که اندروید ۱۲L از اوایل سال آینده میلادی قابل‌دسترس خواهد بود، اما نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن هم‌اکنون در دسترس است و نسخه بتا عمومی آن ابتدا برای تبلت لنوو تب P12 پرو و سپس دستگاه‌های پیکسل ارائه خواهد شد. به گفته گوگل، این نرم‌افزار برای گوشی‌های اندرویدی هم عرضه خواهد شد اما برخی قابلیت‌های آن در نمایشگرهای کوچکتر قابل‌استفاده نخواهند بود.

گوگل اندروید 12L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

طبق آمار گوگل، در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون تبلت، گوشی تاشو و دستگاه کروم او‌اس از سیستم عامل اندوروید استفاده می‌کنند و سال گذشته چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تبلت اندرویدی برای اولین بار فعال شده‌اند که نشان‌دهنده رشد سالانه‌ی ۲۰ درصدی است. این موضوع در مورد گوشی‌های تاشو دستگاه‌های کروم او‌اس هم صادق بوده است.

اندروید ۱۲L برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ طراحی شده و شامل قابلیت‌هایی مانند نوتیفیکیشن‌ها، صفحه لاک، هوم اسکرین، تنظیمات سریع، پنل اپلیکیشن‌های اخیر و موارد دیگر می‌شود. همه این قابلیت‌ها از یک لایه‌بندی جدید دو ستونه استفاده می‌کنند و اپلیکیشن‌های سیستمی نیز برای اندروید ۱۲L بهینه‌سازی شده‌اند.

گوگل اندروید 12L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

گوگل همچنین برای بهبود قابلیت مالتی‌تاسکینگ اندروید ۱۲L ، یک نوار ابزار جدید معرفی کرده است که امکان سوئیچ کردن سریع بین اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه با این ویژگی امکان دراپ و دراگ کردن اپلیکیشن‌ها بین دو صفحه‌نمایش مجزا نیز فراهم خواهد شد.

مطالب خواندنی:  رسمی: عرضه سایبرتراک تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

گوگل توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است تا اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده در نمایشگرهای چندگانه به‌روزرسانی کنند. این نمایشگرها شامل چهار سایز کامپکت برای گوشی‌ها، مدیوم برای تاشوها، بزرگ برای تبلت‌ها و گسترش‌یافته برای کامپیوترها می‌شوند. همچنین یک API جدید ارائه شده است که امکان شناسایی لولا و تاشدگی را برای اپلیکیشن‌ها را فراهم خواهد کرد.

گوگل اندروید 12L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

گوگل گفته است که در فروشگاه پلی استور، اپلیکیشن‌هایی را که برای نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی نشده‌اند مشخص خواهد کرد و یک ویژگی جدید نیز برای رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های مختص نمایشگرهای بزرگ ارایه خواهد کرد. به گفته این غول تکنولوژی، همه این تغییرات از اوایل سال آینده میلادی در اختیار همه کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: GSMArena

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.