• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

۲۰ جاذبه دیدنی لندن، پایتخت انگلستان در شب

  • کد خبر : 3628
  • 28 آبان 1397 - 20:11
۲۰ جاذبه دیدنی لندن، پایتخت انگلستان در شب

از پاییز تا زمستان، هرچه به انتهای سال نزدیک می‌شویم، شب‌هایی طولانی و هوایی دل‌نشین (و البته دو نفره)، بهترین زمان را حتی برای پرمشغله‌ترین افراد میان ما مهیا می‌کند تا زمان بیشتری در کنار خانواده، همسر، دوستان و به‌طورکلی عزیزانمان باشیم، از باهم بودن لذت ببریم و در گرمای خانواده شاد باشیم. ازاین‌رو به […]

از پاییز تا زمستان، هرچه به انتهای سال نزدیک می‌شویم، شب‌هایی طولانی و هوایی دل‌نشین (و البته دو نفره)، بهترین زمان را حتی برای پرمشغله‌ترین افراد میان ما مهیا می‌کند تا زمان بیشتری در کنار خانواده، همسر، دوستان و به‌طورکلی عزیزانمان باشیم، از باهم بودن لذت ببریم و در گرمای خانواده شاد باشیم. ازاین‌رو به بهانه شب یلدا و سپس ایام نوروز، در سفر با تنها کاپیتان فارسی‌زبان یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیا، کامی جانسون همراه شدیم و از او پرسیدیم به‌عنوان یک جهانگرد، کدام شهر را برای لذت گذران شب‌های طولانی سال پیشنهاد می‌کند. پس با ما همراه باشید تا در شماره‌های آذر و دی ماهنامه سفر، فهرستی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها و دیدنی‌های لندن در شب را مرور کنیم. مطمئناً همپوشانی طولانی‌ترین شب سال و جشن یلدا با شب‌های سال نوی میلادی در اروپا از جذابیت‌های این نوشتار بوده و مثل همیشه امیدواریم راهنمای مناسبی برای سفر شما باشیم.

این شما و این هم بهترین مکان‌های سرگرمی به انتخاب خلبان بریتیش ایرویز، در شب‌های یکی از قدیمی‌ترین و گردش‌خیز‌ترین شهرهای اروپا.

Taken from BA image bank Big Ben Image for point 2

 

 

اگر از کنار ساختمان زیبای آلفرد واترهاوس گذشتید، حتماً به محیط مقابل سری بزنید و به روی پیست یخ موزه تاریخ طبیعی لندن اسکیت کنید. به‌هیچ‌وجه فرصت نوشیدن هات‌چاکلت‌های لوکس این نقطه بکر از پایتخت انگلستان را از دست ندهید. این مجموعه هر شب تا ساعت ۱۰ به روی بازدیدکنندگان باز است.
یکی از جاذبه‌های شناخته‌شده لندن نورپردازی‌های بی‌نظیر ساختمان‌های مشهور در سرتاسر آن، همزمان با انواع مراسم و جشن‌های اجتماعی، ملی و مذهبی است. از ویترین‌های پرآوازه در خیابان‌های آکسفورد و ریجنت گرفته تا تزئینات کریسمس در کاونت گاردن، بازدیدکنندگان با قدم زدن زیر نورهای چشمک‌زن، نه‌تن‌ها به‌طور ناخودآگاه درگیر حال‌وهوای جشن و شادی با دوستان و اقوام می‌شوند، بلکه اغلب تحت تأثیر شکوه و عظمت آن‌ها نیز قرار می‌گیرند. امسال چراغ‌های کریسمس خیابان آکسفورد در هفتم نوامبر روشن خواهند شد: تجربه‌ای که تماشای آن به معنای واقعی کلمه می‌ارزد.

image 2018 01 02 15 38 59

تجربهٔ هیجان‌انگیز قطبی در کلبه‌های یخی رودخانهٔ تیمز

از مناظر تاور بریج (Tower Bridge) و برج لندن در ایگلو‌ها (کلبه‌های یخی) ی قطبی حتما لذت ببرید. اشتباه نمی‌کنید، در فضای خارجی رستوران کوپا کلاب (Coppa Club) ایگلوهایی با استفاده از قالب‌های پلاستیکی به‌جای یخ ساخته‌شده‌اند که می‌توان نمای دیدنی از چراغانی‌های شهر را در شب ازآنجا تماشا کرد. پیش از حرکت باید این ایگلو‌ها را رزرو کرد، زیرا تقاضاکننده زیاد است و‌‌ همان فقط هشت نفر فضا در هر یک از این ایگلو‌ها.

image 2018 01 02 15 39 04

خرید کریسمس در چراغانی‌های پر زرق‌وبرق شهر

بسیاری معتقدند خرید، از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان به آن پرداخت؛ خرید کریسمس که جای خود دارد. در شب‌های بلند زمستان، فروشگاه‌ها برای پاسخگویی به تقاضای بالای مردم ساعات طولانی‌تری بازمی‌مانند. از ویترین‌های خیره‌کنندهٔ فروشگاه‌های زنجیره‌ای هَرُدز و لیبِرتی (Harrods and Liberty) تا بازارهای مخصوص کریسمس در میدان لس‌تر (Leicester) و بسیاری موارد دیگر؛ بالاخره هر کس با هر بودجه‌ای می‌تواند خرید دلخواهش را انجام داده یا هدیه کریسمس موردنظرش را تهیه کند. به کاونت گاردن، خیابان‌های آکسفورد و ریجنت، مِی‌فِر (Mayfair)، نایت‌بریج (Knightsbridge) و وست‌فیلد (Westfield) نیز حتماً سری بزنید.

مطالب خواندنی:  ارتباط چاقی کودکی با نرخ بالاتر مشاوره اسکلتی عضلانی

image 2018 01 02 15 39 13

به سیاحت در درختستان‌های مسحورکننده بروید

فرصت بازدید از باغ ۶۰۰ ساله‌ای که به مکانی در جهان حقیقتاً جادویی تبدیل‌شده است را از دست ندهید. سیاحت وصف‌نشدنی در درختستان‌های پارک سایِن (Syon Park)، برای خانواده‌ها و دوستان از هر گروه سنی، فعالیتی آرام‌بخش و صمیمانه‌ای به شمار می‌آید. این باغ از ساعت ۶: ۳۰ الی ۸: ۰۰ شب، به روی بازدیدکنندگان باز است.

image 2018 01 02 15 39 19

با پاپانوئل از نزدیک آشنا شوید

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارهایی که می‌توان در کودکی انجام داد، ملاقات با سانتا (بابانوئل) در زمان کریسمس است. خوشبختانه، او امسال قرار است به همه سوراخ سمبه‌های لندن سری بزند، از هملیز گرفته تا باغ‌های گیاه‌شناسی پادشاهی (Key Gardens). اگر به همراه دوستان یا اقوامتان به دنبال شب یلدایی به‌یادماندنی در لندن هستید، می‌توانید چند روز زود‌تر به‌جای شب کریسمس (۲۴ دسامبر)، در طولانی‌ترین شب سال (۲۱ دسامبر) به دیدن سانتا رفته و زود‌تر هدایای کریسمس خود را از او بگیرید.

image 2018 01 02 15 39 25

نظاره‌گر زیبایی تاور بریج باشید

تاور بریج (Tower Bridge) نه‌تن‌ها یکی از عجایب مهندسی در جهان است، بلکه چون ساختش به بیش از ۱۲۰ سال پیش برمی‌گردد، از مشهور‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سازه‌های جهان است. چه تصمیم بگیرید از روی آن پیاده راه بروید و چه بخواهید سوار بر تاکسی از آن عبور کنید، این پل متحرک و حیرت‌انگیز از جذابیت‌هایی است که هیچ گردشگری نباید تماشای آن را از دست بدهد. زیبایی این سازه درزمانی که برای کریسمس باز می‌شود، دوچندان است.

image 2018 01 02 15 39 30

شام روی رودخانهٔ تیمز

گشت‌وگذار در شهر لندن می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین بهترین راه برای به‌پایان بردن روز، سواری بر یکی از قایق‌های مشهور‌ترین رودخانه جهان زیر نور ستارگان است. می‌توان با اعضای خانواده و دوستان خود از غذاهای بین‌المللی و فوق‌العاده‌ای که در رستوران‌های شناور این قایق‌ها سرو می‌شوند، لذت برد. برخی از این قایق‌ها سازه‌هایی شیشه‌ای دارند که در آن‌ها می‌توان مناظر شهری لندن را نیز تماشا کرد.

image 2018 01 02 15 39 38

رفتن به توری شبانه، سوار بر اتوبوس‌های روباز

جذابیت‌های گردشگری لندن آن‌قدر زیادند که دیدن همگی آن‌ها تنها در یک سفر تقریباً غیرممکن است. یکی از راه‌ها برای دیدن یکجای این بهترین‌ها، همچون چرخ‌وفلک چشم لندن (London Eye)، کلیسای سَن پال (St Paul» s Cathedral)، میدان ترافالگر (Trafalgar Square)، کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) و بیگ بِن (Big ben)، سفری اتوبوسی است. البته اگر جای شما باشیم سواری بر این اتوبوس‌ها را در هنگام شب انتخاب می‌کنیم؛ چراکه کل شهر به شما چشمک خواهند زد. دریکی از انواع تور‌ها که چراغانی‌های کریسمس لندن (Christmas Lights London) نام دارد، می‌توان از مکان‌هایی که دقیقاً برای این مناسبت تزئین شده‌اند، دیدن کرد. البته مراقب حافظه دوربین خود باشید.

image 2018 01 02 15 39 43

سواری بر ‌چرخ و فلک چشم لندن

چشم لندن ۱۳۵ متر ارتفاع داشته و با سرمایه‌گذاری اولیه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) ساخته‌شده است. این سازه که به‌نوعی نماد شهر به شمار می‌آید، از سال ۲۰۰۰ به روی عموم باز بوده و یکی از کانون‌های گردشگری در پایتخت انگلستان است. بازدیدکنندگان از فراز یکی از بلند‌ترین چرخ‌وفلک‌های جهان می‌توانند اغلب نمادهای شهری لندن مانند خانه‌های عوام و اعیان (Houses of Parliament)، بیگ بن (Big Ben)، کلیسای وست‌مینس‌تر (Westminster Abbey)، برج شارد (the Shard)، رودخانهٔ تیمز و البته کاخ باکینگهام را تماشا کنند. چشم لندن که در زمان ساخت (سال ۱۹۹۹)، بلندقد‌ترین چرخ‌وفلک دنیا بود در بیشتر شب‌های زمستان تا ساعت ۶ بعدازظهر باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند پس از ۵ عصر، بناهای زیبای گفته‌شده در بالا را همراه با نورهای چشم‌نواز تماشا کنند.

مطالب خواندنی:  ابراز تمایل ایلان ماسک برای سفر خود به مریخ

image 2018 01 02 15 39 48

موزه‌گردی

تن‌ها به دلیل زود‌تر تاریک شدن هوا در فصل زمستان، لازم نیست بازدیدکنندگان لندن گشت‌وگذارهای فرهنگی خود را متوقف کنند، چون بهترین فرصت برای لذت از نمایشگاه‌های شبانه در موزه‌های این شهر مهیا است. مطمئناً موزه بریتانیا با کتیبه (منشور) کوروش برای ما ایرانی‌ها بیشترین جذابیت را خواهد داشت.

image 2018 01 02 15 39 55

تماشای درخت‌های کریسمس میدان ترافالگار

هیچ‌چیز به‌اندازه تماشای درخت اصلی کریسمس لندن در میدان ترافالگر هیجان‌انگیز نیست. فقط آن چراغانی‌ها با حال‌وهوای موسیقی زنده، کافی هستند تا هر جنبنده‌ای به شعف بیفتد. شاید هوا کمی سرد باشد، ولی آن‌قدر برای تماشای چراغانی‌ها در این میدان به دورهم جمع می‌شوند که دل گرم شوید از این اتفاق (که فقط یک‌بار در تمام سال رخ می‌دهد) لذت ببرید. درخت مذکور در حقیقت هدیه سالانه‌ای است که کشور نروژ به هدف قدردانی از ملکه بریتانیا برای به رسمیت شناختن استقلال این کشور به انگلستان اهدا می‌کند.

For point 8

تجربه‌ای از مراکز هنری لندن

تئاتر‌ها و صحنه‌های نمایش لندن پیوسته جایگاه برجسته‌ترین اجرا‌ها از بهترین نمایش‌نامه‌ها و رمان‌های جهان، از مکبث و در انتظار گودو، تا آلیس در سرزمین عجایب، مرد عنکبوتی و هری پا‌تر هستند. سالن‌های تئا‌تر وست اِند (The West End)، سوهو (The SoHo)، و پَلِس (Palace Theatre) و البته مجموعه سینمایی پرینس چارلز (Prince Charles Cinema)، همگی ازجمله مکان‌های شناخته‌شده و پررفت‌وآمد لندن برای برگزاری نمایش‌ها و فیلم‌های مسحورکننده روی پرده‌ها و صحنه‌های خود هستند. اگر فردی هنردوست هستید، حتماً وقتی برای مراکز هنری لندن بگذارید. نمایش‌های دیروقت شبانه در آن‌ها جادوی خاص خود را دارند.

image 2018 01 02 15 40 26

تجربه جادوی سرزمین عجایب زمستانی در هاید پارک

امسال قلمرو جادویی سلطنت یخی در سرزمین عجایب زمستانی هاید پارک (Hyde Park)، برنامه «ماجراجویی در اعماق دریا» را تدارک دیده است. در این تجربه فوق‌العاده مادامی‌که پا‌هایتان همچنان روی زمین است، شما به قعر اقیانوس برده خواهید شد، شاهد نبردی بین هشت‌پا‌ها خواهید بود، مجموعه‌ای نفس‌گیر از مجسمه‌های یخی را می‌بینید و روی اورنگ سلطنتی نپتون (خدای دریا‌ها) جلوس خواهید کرد.

image 2018 01 02 15 40 37

بازدید از قدیمی‌ترین اسباب‌بازی‌فروشی جهان

فروشگاه هملیز (Hamleys) واقع در خیابان ریجنت (Regent) لندن، قدیمی‌ترین اسباب‌بازی‌فروشی جهان است. در فصلی سراسر جشن و شادی، ویترین‌های این فروشگاه شبیه به یک شهر جادویی هستند. برنامه‌های جذاب و گوناگون مثل قصه‌گویی برای کودکان ازجمله فعالیت‌هایی است که در این فروشگاه انجام می‌شود..

image 2018 01 02 15 40 46

از کمی طنز در اوقات شبانه لذت ببرید

گروه کمدی آنجل (Angel Comedy)، هر شب در طول تمامی هفته‌های سال، نمایش‌های طنز رایگان اجرا می‌کند. این گروه پرآوازه که نام کمدین‌های شناخته‌شده‌ای را در فهرست خود دارد، چندی پیش موفق به دریافت یکی از جوایز مطرح نمایشی، ادینبرگ فرینج (Edinburgh Fringe Award) شد. نمایش‌های این گروه از ساعت ۸ شب شروع می‌شود؛ اما مردم برای اطمینان از شرکت در این برنامه‌ها، همواره از ساعت‌ها قبل مقابل آن صف می‌کشند. انجل کمدی در خیابان آپر استریت (Upper Street) در ایزلینگتون (Islington) واقع‌شده است.

مطالب خواندنی:  مواد غذایی بهبود دهنده و تشدید کننده بیماری نقرس را بشناسید

image 2018 01 02 15 40 54

تماشای آسمان شب در رصدخانه همپستید

مرتفع‌ترین نقطه در قسمت مرکزی لندن، خلنگ‌زار همپستید (Hampstead)، از بهترین مکان‌ها برای تماشای ستارگان است. اگر مایلید به‌طور جدی این فعالیت را دنبال کنید، بهتر است به کانون علمی همپستید سری بزنید و از درخشش ستارگان لذت بسیار ببرید. در این کانون علمی، تلسکوپ‌ها از ساعت ۸ تا ۱۰ شب روزهای جمعه و شنبه، از میانه دسامبر تا اواسط آوریل، به‌صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم بخورد.

image 2018 01 02 15 41 00

رژه‌های نظامی شبانه

سفر به کشوری با کهن‌ترین ارتش‌های جهان، این فرصت را به شما می‌دهد که قدیمی‌ترین مراسم نظامی عالم را به تماشا بنشینید! این مراسم که سرمونی آو کیز (Ceremony of Keys) نام دارد، با قدمتی ۷۰۰ ساله، در محل برج معروف لندن برج لندن (Tower of London) برگزار می‌شود. شب‌ها هرقدر هم سرد یا تاریک باشد این مراسم که از کوتاه‌ترین مراسم نظامی جهان محسوب می‌شود، هرگز متوقف نخواهد شد و رأس زمان مشخصی، تمامی درب‌های این برج (که جواهرات سلطنتی و بسیاری اشیاء نفیس دیگر را در خود جای می‌دهد) قفل شوند. جالب است بدانید این رژه حتی در زمان بمباران معروف هوایی بلیتس (Blitz) هم برگزار می‌شده است.

image 2018 01 02 15 41 08

ساعت دوازده نیمه‌شب در بیگ بن نواخته می‌شود!

مشهور‌ترین ساعت جهان، بیگ بن، در ساحل رودخانهٔ تیمز در منطقه وست‌مینس‌تر قرار دارد. این ساعت نمادین که با دسترسی بسیار آسان یکی از نقاط گردشگری، دیدنی و بسیار جذاب لندن است، حتی در تاریکی شب نیز تأثیر خود را به لحاظ زیبایی‌شناختی حفظ می‌کند. همواره حضور در کنار بیگ‌بن هنگامی‌که ناقوس آن، نیمه‌شب را اعلام می‌کند، تجربهٔ ملموس و واقعی از سفر به لندن در ذهن بازدیدکنندگان حک کرده تا جایی که انگشت‌شمارند گردشگرانی که پس‌ازاین تجربه، از آن در فضای مجازی و صفحات خود چیزی ننوشته یا به نزدیکانشان حرفی نزده باشند. لازم به ذکر است که قرار بود صدای خاطره‌انگیز و استوار بیگ‌بن، پس از ۱۵۷ سال کار بی‌وقفه، از آگوست ۲۰۱۷ به مدت چهار سال برای تعمیرات قطع شود. بنابراین از زمان آغاز این پروژه (که همچنان مشخص نیست) تا تعمیر و جانمایی اجزای این ساعت قدیمی، لندن تنها در مناسبت‌های خاص مثل سال نو، صدای ضربات آن را خواهد شنید.

image 2018 01 02 15 41 16

پایانه شماره ۵ فرودگاه هیترو

اگر فکر می‌کنید سفرتان به‌پایان رسیده است و جادوی لندن به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود، هنوز کمی عجله می‌کنید چون تجربه‌ای هیجان‌انگیز یا بهتر بگوییم شگفت‌انگیز در انتظار شما است. روزهای پیش از کریسمس، به‌خصوص بیست و دو، بیست و سه و بیست و چهارم دسامبر در فرودگاه هیترو به معنای واقعی کلمه زیبا است. آنجا بی‌شک با دیدن اعضای خانواده‌هایی که پس از مدت‌ها دوباره عزیزانشان را می‌بینند، شاهد لحظات احساسی، دلگرم‌کننده‌ای و باارزشی خواهید بود.

منبع:safar.me

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.