• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

آسیب پذیری خطرناک ویندوز بار دیگر توسط شرکت امنیتی ۰patch رفع شد

  • کد خبر : 34746
  • 03 فروردین 1401 - 17:40
آسیب پذیری خطرناک ویندوز بار دیگر توسط شرکت امنیتی ۰patch رفع شد
آسیب‌پذیری خطرناکی از تابستان گذشته تمامی نسخه‌های ویندوز را تحت تاثیر قرار داده و تیم امنیتی مایکروسافت نیز هنوز نتوانسته آن را رفع کند. حالا شرکت امنیتی شخص ثالثی موفق شده تا این آسیب‌پذیری را برطرف کند.

آسیب پذیری خطرناک ویندوز بار دیگر توسط شرکت امنیتی ۰patch رفع شد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،آسیب‌پذیری خطرناکی از تابستان گذشته تمامی نسخه‌های ویندوز را تحت تاثیر قرار داده و تیم امنیتی مایکروسافت نیز هنوز نتوانسته آن را رفع کند. حالا شرکت امنیتی شخص ثالثی موفق شده تا این آسیب‌پذیری را برطرف کند.

پلتفرم امنیتی ۰patch اخیراً دومین پچ امنیتی خود را منتشر کرده که به آسیب‌پذیری مذکور پایان می‌دهد. این اتفاق در حالی رخ داده که مایکروسافت با عرضه‌ی پچ امنیتی اختصاصی خود، مشکلاتی را برای اولین پچ امنیتی ۰patch ایجاد کرده بود. دومین پچ امنیتی ۰patch با بیلدهای v21H1 ،v20H2 و v1909 ویندوز ۱۰ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۱۹ سازگاری داشته و کاربران می‌توانند آن را از وب‌سایت ۰patch به‌صورت رایگان دریافت کنند.

آسیب‌پذیری CVE-2021-34484 در ماه آگوست گذشته توسط عبدالحمید ناصری، محقق امنیتی، کشف شد. ظاهراً این آسیب‌پذیری به هکرها امکان دسترسی به ویندوز با اختیارات ادمین (Administrator) را داده بود. مایکروسافت با عرضه‌ی پچ امنیتی ماه آگوست سعی داشت تا این مشکل را برطرف کند اما در این کار موفق نبود. پچ امنیتی دوم این شرکت نیز نه تنها قادر به رفع مشکل مذکور نبود بلکه مشکلاتی را برای راه حل شرکت Opatch نیز ایجاد کرده بود.

تیم Opatch حالا دومین پچ امنیتی خود را منتشر کرده که با نسخه‌هایی از ویندوز که جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز را دریافت کرده‌اند، هماهنگ است. توجه داشته باشید که اولین پچ این شرکت کماکان از تمام نسخه‌های ویندوز که پشتیبانی از آن‌ها متوقف شده است محافظت می‌کند.

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.