• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

آشنایی با هشت کاربرد مختلف کانسیلر در آرایش

  • کد خبر : 32488
  • 16 دی 1400 - 16:22
آشنایی با هشت کاربرد مختلف کانسیلر در آرایش
پوست همه ما با گذشت زمان دچار لک و مشکلاتی می‌شود که این موضوع به خصوص برای خانم‌ها چندان جالب نبوده و به دنبال برطرف کردن آن هستند. کانسیلر در این میان می‌تواند به محو کردن عیب‌های صورت شما بپردازد.

آشنایی با هشت کاربرد مختلف کانسیلر در آرایش

پوست همه ما با گذشت زمان دچار لک و مشکلاتی می‌شود که این موضوع به خصوص برای خانم‌ها چندان جالب نبوده و به دنبال برطرف کردن آن هستند. کانسیلر در این میان می‌تواند به محو کردن عیب‌های صورت شما بپردازد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،کانسیلرها دارای ترکیبات فشرده‌ای هستند که غلظت بالایی داشته و می‌توانند پوشش بالایی را بر روی پوست ایجاد کنند. این ماده می‌تواند عیب‌های پوستی مانند آکنه و قرمزی، لک‌های پوستی و سیاهی دور چشم را پوشش بدهد.

آشنایی با 8 کاربرد مختلف کانسیلر در آرایش

کانسیلر هم همانند دیگر مواد آرایشی دارای انواع مختلفی از جمله کانسیلر مایع، مدادی، پودری یا استیکی برای دور چشم یا صورت است.

کانسیلرهای مایع پرکاربردترین نوع کانسیلر هستند زیرا کاربری آنها بسیار راحت بوده و برای افرادی که پوست چربی دارند هم مناسب است. البته کانسیلر مایع پوشانندگی بالایی ندارد.  ما در ادامه این مقاله به بررسی کاربردهای مختلف کانسیلر در آرایش می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

– پنهان کردن جوش یا جای جوش

اگر بر روی صورت یا بدن خود جوش دارید و می‌خواهید آن را پنهان کنید ابتدا می‌توانید از یک کانسیلر متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. سپس می‌توانید با استفاده از یک پودر شفاف آن را محو کنید.

– جلوگیری از ریزش سایه چشم

زمانی که شما از کانسیلر استفاده می‌کنید سایه شما دیرتر دچار ریزش می‌شود. شما باید ابتدا پلک خود را با کانسیلر بپوشانید و سپس از سایه استفاده کنید. با استفاده از یک کانسیلر رنگ روشن شما می‌توانید به راحتی بی‌خوابی و پف چشم‌ها را از دید بقیه مخفی کنید.

مطالب خواندنی:  بوم لب تخم مرغی گلدن رز طعم زغال اخته

– رفع تیرگی زیر چشم

بهترین ابزاری که شما می‌توانید برای رفع تیرگی زیر چشم در کنار پنکیک استفاده کنید؛ کانسیلر است. پنکیک‌ها مواد آرایشی هستند که می‌توانند یک پوشش یک دست را بر روی صورت شما ایجاد کنند.

یک پنکیک با مارک خوب در کنار  قیمت مناسب باید بتواند ناهمواری‌های پوست شما را یک دست کند. پنکیک مارک فرانسوی فلورمار، ام وان،  نایرو، مک، کالیستا و سوپرمکس از جمله برندهای معتبر و باکیفیت در این زمینه هستند.

پس از استفاده از پنکک شما می‌توانید از انواع کانسیلر  با قیمت  خوب  به خصوص در  زیر چشم یا دور چشم یا بر روی عیوب صورت استفاده کنید.

این کانسیلرها در انواع مختلف جامد و مایع موجود هستند و به صورت مدادی، استیکی  و برندهای مختلف پودری شون، تارت، رولوشن، کالیستا  و هدی بیوتی که از جمله بهترین برندها هستند به فروش می‌رسند.

این برندها پوشش زیادی در محو کردن چروک‌ها و تیرگی پوست دارند. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم شما بهتر است قبل از پنکک از کانسیلر استفاده کنید و آن را به شکل مثلثی زده و پخش کنید.

– ثابت کردن رژ لب

احتمالا شما هم با صحنه باقی ماندن رژ لب بر روی فنجان و غیره روبرو شده‌اید. استفاده از کانسیلر بر روی لب مانند پرایمر عمل می‌کند و دوام رنگ لب شما را بیشتر خواهد کرد.

بنابراین استفاده از کانسیلر پیش از زدن رژ لب موجب می‌شود تا رد رژ لب شما بر روی لیوان باقی نماند. بهتر است برای این کار ابتدا لب‌ها را با بالم لب مرطوب کنید و سپس از کانسیلر استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  میکاپ تولد چگونه باشد؟

استفاده از کانسیلر بر روی خط لب هم می‌تواند جلوه قشنگی به لب‌های شما بدهد. به این صورت دوام رژ لب بیشتر می‌شود.

– اصلاح اشتباهات آرایشی

با استفاده از کانسیلر می‌توان اشتباهات آرایشی را نیز پوشش داد. یکی از رایج‌ترین این اشتباهات کشیدن خط چشم نامتقارن و یا از خط بیرون زدن است.

استفاده از ابزارهای چشم به مهارت زیادی نیاز دارد و اگر در این زمینه حرفه‌ای نیستید می‌توانید بر روی کانسیلر حساب باز کنید. با استفاده از کانسیلر شما به راحتی می‌توانید اشتباهات خط چشم خود را پوشش بدهید.

– زاویه دادن به ابروها

بهترین راه برای آنکه ابروهایی در خط و زاویه دار داشته باشید آن است که با استفاده از کانسیلر دور آنها را خط بکشید.

با استفاده از یک کانسیلر مدادی شما به راحتی می‌توانید خط دلخواه خود را کشیده و نقص‌های آن را با استفاده از یک مداد هم رنگ ابرو بپوشانید.

در این قسمت کانسیلر نقش یک ابزار تمیز کننده را دارد و این در حالی است که استفاده از مواد پاک کننده می‌تواند کل آرایش شما را بر هم بریزد.

– محو کردن قرمزی دور بینی

گاهی اوقات برخی از پوست‌ها به صورتی است که در برخی از قسمت‌ها مانند دور بینی آنها قرمز شده یا تغییر رنگ می‌دهد. شما می‌توانید از کانسیلر استفاده کرده و این قرمزی‌ها را به راحتی بر روی پوست خود محو کنید.

برای پیدا کردن رنگ کانسیلر مناسب برای تن رنگی پوست شما، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

– هایلایت کردن صورت

کانسیلر در هایلایت کردن صورت هم کاربرد دارد. بهتر است برای هایلایت صورت خود از یک کانسیلر یک تا دو درجه روشن‌تر از پوستتان استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا رنگ صورت شما طبیعی جلوه کرده و صورت شما را متفاوت‌تر کند.

مطالب خواندنی:  آموزش استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای هایلایت کمک می‌کند تا قسمت‌هایی مانند گوشه‌های داخلی چشم، زیر استخوان ابرو، روی استخوان بینی و بالای لب در صورت شما زیباتر جلوه کنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.