• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
6

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

  • کد خبر : 34625
  • 28 اسفند 1400 - 17:14
آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال
یکی از کار‌هایی که ایرانی‌ها پیش از رسیدن سال نو انجام می‌دهند، انداختن سبزه عید است. سبزه سفره هفت سین معمولا با گندم، ماش و عدس درست می‌شود. ولی در صورتی که به دنبال کاشت سبزه ای متفاوت و همینطور زیبا برای سفره هفت سین می باشید، پیشنهاد می کنیم با نحوه کاشت سبزه پرتقال با ما همراه باشید.

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

سبزه عید با هسته پرتقال

آموزش کاشت سبزه پرتقال

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،هسته پرتقال ایده ای مناسب برای کاشتن سبزه سفره هفت سین می باشد که بر عکس کاشت سبزه گندم و بعضی دیگر از بذرها به مدت زمان طولانی برای جوانه زدن و رشد سبزه احتیاج دارد و برای داشتن این سبزه باید صبور باشید.

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

آموزش کاشت سبزه پرتقال

هسته ها را به صورت کامل در زیر آب شست و شو دهید تا جایی که دیگر بین هسته ها پالپی باقی نماند و مراقب باشید تا هسته ها صدمه نبینند.

برای سبز کردن دانه یا هسته پرتقال باید اول هسته های آن را به همراه کمی آب داخل کاسه ای بریزید و بگذارید، تا ۲۴ ساعت به همان صورت باقی بمانند.

در مرحله بعدی کاشتن سبزه پرتقال باید، گلدانی را با خاک مناسب پر کنید، توجه کنید که ته گلدان، منفذی برای بیرون آمدن آب داشته باشد. آنگاه مغز دانه ها را با اندکی فاصله و به شکل منظم درون خاک گلدان قرار دهید. دقت کنید که دانه ها باید دو تا سه سانتی متر از هم فاصله داشته باشند .

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

نحوه کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

روی مغز دانه های پرتقال را با قدری خاک بپوشانید و روی خاک هم، سنگ های ریز بریزید.

سپس با آب پاش کمی آب روی آن بپاشید، تا اندازه ای که مغز دانه ها و خاک خیس شوند، البته گلدان را باید در محیطی آفتاب گیر قرار دهید و به مدت ۲ روز روی گلدان را با نایلون بپوشانید، که در طول این مدت باید، چند مرتبه به گلدان آب بدهید.

مطالب خواندنی:  نحوه تمیز کردن شیرآلات و سینک برای جلوگیری از بو

هسته ها را پس از سبز شدن به داخل ظرف تزیینی مناسبی منتقل و آن ها را روزی یک بار مرطوب کنید تا از پلاسیدگی و خشک شدن سبزه پرتقال پیشگیری شود.

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

کاشت سبزه پرتقال

سبزه انداختن عید یکی از کارهای اصلی سفره هفت سین ایرانی ها است و هر ساله گندم و عدس زیادی برای تهیه سبزه هدر رفته و بعد از پایان عید این سبزه ها دور ریخته می شوند. برای کاشت سبزه با هسته های پرتقال می توانید از هدر رفتن مقدار بسیاری گندم و عدس جلوگیری کرده و سبزه های زیبایی برای سفره هفت سین تهیه کنید.

آموزش کاشت سبزه با هسته پرتقال

طرز درست کردن سبزه عید با هسته پرتقال
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.