• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

آیا حجم مغز سالمندان ورزشکار بیشتر است؟

  • کد خبر : 35579
  • 02 اردیبهشت 1401 - 18:54
آیا حجم مغز سالمندان ورزشکار بیشتر است؟
مجموعه رو به رشدی از تحقیقات فواید بسیار زیاد ورزش کردن ازجمله نقش فعالیت‌بدنی در تقویت سلامت مغز را ثبت کرده است و اکنون، یک مطالعه جدید منتشر شده توسط آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد که ورزش ممکن است با حمایت از سطح انسولین سالم و شاخص توده بدن به محافظت از حجم مغز کمک کند.

آیا حجم مغز سالمندان ورزشکار بیشتر است؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،  دکتر جرالدین پوزنل، محقق این مطالعه گفت: این نتایج ممکن است به ما کمک کند تا دریابیم فعالیت‌بدنی چگونه بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارد و ممکن است ما را در توسعه راهبردهایی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر مرتبط با افزایش سن راهنمایی کند.

به گزارش ارث،سالمندانی که از نظر بدنی فعال هستند مزایای قلبی عروقی را به دست می‌آورند که ممکن است منجر به یکپارچگی ساختاری بیشتر مغز شود.

این مطالعه بر روی ۱۳۴ نفر با میانگین سنی ۶۹ سال که هیچ مشکل حافظه نداشتند، انجام شد. این افراد فعالیت بدنی خود را در سال گذشته گزارش کردند و اسکن مغزی برای اندازه‌گیری حجم مغز و متابولیسم گلوکز آنان انجام شد.

محققان اظهار کردند که کاهش متابولیسم گلوکز در مغز را می‌توان در افراد مبتلا به زوال‌عقل مشاهده کرد. شرکت‌کنندگان همچنین اطلاعاتی در مورد شاخص توده بدن (BMI) و سطح انسولین ارائه کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد، افرادی که بیشتر ورزش می‌کردند، حجم کل ماده خاکستری در مغزشان بیشتر بود. این گروه به‌طور متوسط حدود ۵۵۰ هزار میلی‌متر مکعب حجم مغز داشتند در حالی که حجم مغز در افرادی که ورزش کمتری انجام می‌دادند حدود ۵۴۰ هزار میلی‌متر مکعب بود.

علاوه بر این، کارشناسان دریافتند افرادی که بیشترین فعالیت را داشتند، میانگین متابولیسم گلوکز در مغزشان بالاتر بود. البته این بررسی به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

حفظ شاخص توده بدنی کمتر از طریق فعالیت‌ بدنی می‌تواند به جلوگیری از اختلال متابولیسم انسولین که اغلب در پیری مشاهده می‌شود، کمک کند و در نتیجه سلامت مغز را ارتقاء دهد.

مطالب خواندنی:  چگونه مغزمان را جوان و متمرکز نگه داریم؟

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.