• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مفید است یا مضر؟

  • کد خبر : 42596
  • 24 مهر 1402 - 23:43
آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مفید است یا مضر؟
باور کنید یا نه، نوشیدن آب سرد فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه بخوانید تا همه آنها را یاد بگیرید و بدانید که چرا باید آب سرد بنوشید.

آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مفید است یا مضر؟

بنا به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از هلث شاتس، باور کنید یا نه، نوشیدن آب سرد فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه بخوانید تا همه آنها را یاد بگیرید و بدانید که چرا باید آب سرد بنوشید.

در حالی که نوشیدن آب با هر درجه حرارت – سرد، گرم یا ولرم – به سلامت کلی شما کمک می کند، تصور می شود نوشیدن آب گرم مفیدتر است. اما برخی از افراد برای خنک شدن و رفع تشنگی ترجیح می دهند آب سرد بنوشند. در حالی که آب گرم برای کاهش وزن بهتر در نظر گرفته می شود، آیا نوشیدن آب سرد فواید خاصی دارد؟ بیا، بیا تا بفهمیم!

تغذیه سالم در خانه آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مفید است یا مضر؟

تغذیه آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مفید است یا مضر؟ باور کنید یا نه، نوشیدن آب سرد فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه بخوانید تا همه آنها را یاد بگیرید و بدانید که چرا باید آب سرد بنوشید. فواید نوشیدن آب سرد برای سلامتی با فواید نوشیدن آب سرد برای سلامتی آشنا شوید.

در حالی که نوشیدن آب با هر درجه حرارت – سرد، گرم یا ولرم – به سلامت کلی شما کمک می کند، تصور می شود نوشیدن آب گرم مفیدتر است. اما برخی از افراد برای خنک شدن و رفع تشنگی ترجیح می دهند آب سرد بنوشند. در حالی که آب گرم برای کاهش وزن بهتر در نظر گرفته می شود، آیا نوشیدن آب سرد فواید خاصی دارد؟ بیا، بیا تا بفهمیم!

فواید نوشیدن آب سرد

Nupuur Patil، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه مستقر در بمبئی و امارات متحده عربی، در مورد فواید نوشیدن آب سرد با Health Shots صحبت کرد. او گفت: «نوشیدن آب سرد برای بسیاری از مردم عادت رایجی است، به ویژه در روزهای گرم تابستان یا بعد از یک تمرین شدید، زیرا به شما کمک می‌کند احساس شادابی کنید.»

مطالب خواندنی:  دانشمندان: بدن نوجوان‌ها بوی «بز» می‌دهد

۷ مزیت نوشیدن آب سرد:

۱ . شما را هیدراته نگه می دارد

مهم نیست که آب سرد، گرم یا با دمای اتاق می نوشید، به شما کمک می کند هیدراته بمانید. با این حال، پاتیل می‌گوید: «آب سرد طراوت‌بخش‌تر است و ممکن است مصرف کلی آب شما را در مقایسه با آب گرم افزایش دهد.» آب سرد همچنین می تواند برای کاهش مشکل تعریق و جلوگیری از خطر کم آبی مفید باشد. مطمئن شوید که به خوبی هیدراته شده اید تا از سلامت کلی خود حمایت کنید و از هضم و نوسانات دمای بدن جلوگیری کنید.

مزیت نوشیدن آب سرد

۲ . افزایش متابولیسم

با کمال تعجب، آب سرد می تواند متابولیسم شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همانطور که در مجله Active گزارش شده است، یک مطالعه اخیر توسط محققان آلمانی نشان داد که مصرف روزانه شش فنجان آب سرد می تواند متابولیسم شما را در حالت استراحت افزایش دهد و منجر به سوزاندن تقریباً ۵۰ کالری در روز می شود، که تقریباً به همان اندازه است که اگر پیاده روی می کردید می سوزانید. به مدت ۱۵ دقیقه این متابولیسم افزایش یافته به کاهش وزن موثر و سالم کمک می کند.

۳ . بدن خود را سم زدایی کنید

تصور می شود که آب سرد برای سم زدایی بدن با دفع سموم و جلوگیری از تجمع آنها بسیار موثر است که می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت شما داشته باشد. با این حال، برای تجربه این فواید سم زدایی، حفظ هیدراتاسیون مناسب بسیار مهم است. در غیر این صورت، ممکن است با علائمی مانند سردرد، سرگیجه و خستگی مواجه شوید.

مطالب خواندنی:  چرا سوپ برای بدن مفید است؟

۴ . ریکاوری

پس از ورزش پس از یک تمرین سخت، بدن شما ممکن است دچار التهاب عضلات و افزایش دمای بدن شود. پاتیل می گوید: “آب سرد به خنک شدن بدن شما کمک می کند و دمای بدن را کاهش می دهد، گرمای بیش از حد را کاهش می دهد و به ریکاوری عضلات بعد از تمرین (یا حتی قبل از تمرین) کمک می کند. همچنین می‌توانید پس از تمرین مدتی را در وان یخی بگذرانید تا به بدن‌تان اجازه دهید سریع‌تر بهبود یابد و درد را کاهش دهید.

۵ . تسکین درد

آب سرد پتانسیل تسکین انواع خاصی از درد را دارد. به گفته پاتیل، «می تواند با انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون در سر، در کاهش سردرد و میگرن موثر باشد و در نتیجه درد را تسکین دهد. با این حال، باید مراقب باشید، زیرا اگر گلودرد، درد قاعدگی یا آشالازی دارید، وضعیتی که مانع عبور غذا از مری می شود، ممکن است آب سرد ناراحتی را تشدید کند.

۶ . درخشندگی پوست را افزایش دهید

همه ما از فواید آب سرد درمانی برای پوست آگاه هستیم. فرو بردن صورت خود در آب یخ تحریک را تسکین می دهد، منافذ پوست را سفت می کند، رنگ کلی پوست شما را بهبود می بخشد و قرمزی، تورم و پف را کاهش می دهد. از این رو، آب سرد می تواند از طرق مختلف سلامت پوست را تقویت کند. در واقع، نوشیدن آب سرد می تواند به کاهش منافذ کمک کند و درخشندگی طبیعی به شما بدهد.

۷ . بهبود هوشیاری

مطالب خواندنی:  ۷ نشانه که شما پوست مختلط دارید + چگونگی مراقبت از آن

بهبود یافته جدای از نوشیدن کافئین، نوشیدن آب سرد نیز به شما کمک می کند تا توجه و تمرکز بیشتری داشته باشید. پتیل می‌گوید: «آب سرد می‌تواند انرژی سریعی را افزایش دهد و هوشیاری را بهبود بخشد، و هنگامی که نیاز به بیدار ماندن و تمرکز دارید، آن را به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.» در حالی که آب سرد فواید زیادی برای سلامتی دارد، ضروری است که آن را با آب با دمای اتاق متعادل کنید، به خصوص در طول وعده های غذایی، زیرا آب سرد ممکن است در هضم غذا اختلال ایجاد کند.

عوامل خطر نوشیدن آب سرد

در اینجا ۳ خطر یا عوارض جانبی مهم نوشیدن آب سرد آورده شده است:

۱ .  مشکلات گوارشی: آب بسیار سرد گاهی اوقات می تواند باعث ناراحتی گوارشی در برخی افراد شود. این اتفاق می افتد زیرا آب سرد مانع جذب مواد مغذی می شود و هضم را کند می کند و تجزیه غذا را سخت می کند.

۲ . گلودرد: مصرف آب سرد می تواند باعث گلودرد و انسداد بینی شود. شما را در برابر بسیاری از عفونت های تنفسی آسیب پذیر می کند.

۳ . تغییر ضربان قلب: آب سرد نیز مسئول کاهش ضربان قلب است. بنابراین، مطمئن شوید که آب با دمای اتاق می نوشید.

پس خانم‌ها، می‌توانید آب سرد بنوشید، اما از آب بسیار سرد خودداری کنید و فقط آب سرد بنوشید!

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.