• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
5

ابر بوق به خودرو های مدل ۳ و Y تسلا می آید

  • کد خبر : 31789
  • 20 آذر 1400 - 16:33
ابر بوق به خودرو های مدل ۳ و Y تسلا می آید
تسلا ممکن است درحال افزودن قطعات سخت‌افزاری جدیدی به خودروی تسلا مدل 3 و مدل Y خود در سال 2022 باشد،

ابر بوق به خودرو های مدل ۳ و Y تسلا می آید

تسلا ممکن است درحال افزودن قطعات سخت‌افزاری جدیدی به خودروی تسلا مدل ۳ و مدل Y خود در سال ۲۰۲۲ باشد، قطعاتی که هر دوی این خودروها را شامل یک ابر بوق خواهد کرد. این ابر بوق وسیله‌ای متشکل از یک بوق، زنگ هشدار، و بلندگو می‌شود. این ویژگی و برخی موارد بیشتر از طریق یک‌سری اسناد افشا شده در انجمن آلمان شرکت تسلا به دست ما رسیده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اجزاء لیست شده به نظر جهت بررسی توسط قانون‌گذاران اروپایی نتظیم شده‌اند. تسلا برخلاف سایر تولیدکنندگان، هر ساله و با عرضه مدل خودروی آن سال، ویژگی‌های جدیدی را برای آن خودرو رونمایی نمی‌کند. به عنوان مثال این شرکت کامپیوتر خودران را در ماه آپریل سال ۲۰۱۹ به خودروهایش اضافه کرد. سپس، در ماه سپتامبر همان سال، شروع به قرار دادن بلندگوهای خارجی زیر سپرهای خودرو مدل ۳ خود کرد که این عمل نیز برای هماهنگ شدن با قانونی بود که شرکت‌ خودروسازی الکتریکی را ملزم به قرار دادن وسیله‌ای برای هشدار عابرهای پیاده می‌کرد.

بلندگوی خارجی‌ای که از آن صحبت کردیم، به عنوان سیستم هشدار خودروی تسلا عمل می‌کرد که برای عابران پیاده‌ای که هنگام عبور از معابر خیلی حواسشان جمع نبود، صدایی از خود منتشر می‌کرد که به آنان هشدار می‌داد (این امر هم البته به خاطر صدای فوق‌العاده کمی است که موتور خودروهای الکتریکی در مقایسه با موتور‌های درون‌سوز ایجاد می‌کنند). اکنون ابر بوق این بلندگو را هم به همراه دارد.

مطالب خواندنی:  اپل احتمالاً مک‌بوکی با پردازنده AMD عرضه کند

این سیستم ابر بوق جدید می‌تواند امنیت بیشتری را هم برای خودروهای تسلا به ارمغان بیاورد، خصوصاً از آنجایی که برخی رانندگان خودروی الکتریکی به خاطر کم صدا بودن خودرویشان، بلندگوهای هشدار عابرپیاده رو قطع می‌کردند، که این رانندگان شامل دارندگان خودرو نیسان لیفس و برخی از خودروهای تسلا می‌شوند. در سیستم ابر بوق، قطع کردن هشدار عابرپیاده، به منزله قطع کردن بوق کلی خودرو نیز می‌باشد.

از سایر مواردی که در این لیست آمده است می‌توان به جایگزینی باطری‌های مدل ۳ و مدل Y با یک نمونه ۱۵٫۵ ولتی یون لیتیومی نام برد. مورد دیگری هم که با باطری مرتبط است، پمپ شستشوی شیشه جلوی خودرو است که میزان فشار آب آن نیز با ولتاژ جدید قابل نتظیم است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.