• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
4

اتاق مطالعه مینیمال و تمرکز بر افزایش کیفیت مطالعه

  • کد خبر : 2782
  • 17 تیر 1397 - 12:00
اتاق مطالعه مینیمال و تمرکز بر افزایش کیفیت مطالعه

مطالعه بخش جدایی ناپذیر زندگی ما، بخصوص برای کودکان، نوجوانان و دانشجویان است. با توجه به تحولات اخیر در نظام آموزش و پرورش و همچنین با در نظر گرفتن نیاز به افزایش مداوم دانش، افراد نیاز دارند تا مهارت‌های مطالعه خود را افزایش دهند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید، […]

مطالعه بخش جدایی ناپذیر زندگی ما، بخصوص برای کودکان، نوجوانان و دانشجویان است. با توجه به تحولات اخیر در نظام آموزش و پرورش و همچنین با در نظر گرفتن نیاز به افزایش مداوم دانش، افراد نیاز دارند تا مهارت‌های مطالعه خود را افزایش دهند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید، اصلاح و بهبود فضایی است که در آن مطالعه می‌کنید تا بتوانید تمرکز خود را بالا ببرید. سبک مینیمالیست، که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، می‌تواند برای طراحی دکوراسیون اتاق مطالعهمناسب باشد.  از آنجا که تمرکز و تاکید این سبک بر سادگی است، ایده داشتن یک اتاق مطالعه مینیمال می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی در افزایش کیفیت مطالعه داشته باشد.

اتاق مطالعه مینیمال

همه ما به خوبی می‌دانیم که هنگام مطالعه مخصوصا برای امتحانات، داشتن تمرکز شرط اصلی است و متاسفانه تمرکز کردن برای بسیاری از افراد بسیار سخت و دشوار است. به گفته برخی همه چیزها هنگام مطالعه جذاب میشوند و حواس پرتی ایجاد می‌کنند. افکار به صورت مداوم ذهن ما را پریشان می‌کنند و بعضا ما را در رویا فرو می‌برند. در حقیقت همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا نتوانیم بر مطالعه خود تمرکز کنیم. اما چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟ فضای اتاق مطالعه مینیمال به گونه‌ای طراحی شده که تا حدی این مشکل را حل کند. در ادامه سعی داریم با تاکید بر ویژگی‌های سبک مینیمال، پیشنهاداتی را در زمینه چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه به شما همراهان همیشگی مجله دکوراسیون داخلی توکامگ ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه یک اتاق مطالعه مینیمال ایجاد کنیم؟

اتاق مطالعه و خواب

اگر اتاق شما دو کاربردی است و به نحوی هم اتاق خواب شماست و هم اتاق مطالعه، بهتر است میز مطالعه خود را پشت به تخت خوابتان قرار دهید، به شکلی که به تخت خواب دید نداشته باشید. اگر این امکان را به خاطر کمبود فضا ندارید، لازم نیست نگران باشید، یک قسمت از اتاق را به فضای مطالعه خود اختصاص دهید و میزی مینیمالیستی با اندازه‌ای مناسب در آن قرار دهید. اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که روی تختتان به مطالعه بپردازید؛ این کار می‌تواند موجبات خواب آلودگی شما را فراهم کند و بیشتر از اینکه دلتان بخواهد مطالعه کنید، ممکن است بخواهید بخوابید. با بهره گیری از ویژگی‌ها و اصول سبک مینیمال می‌توانید اتاقتان را به نحوی بچینید که کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید؛ در این مورد در ادامه مطلب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:  ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال در طراحی خانه ها

اتاق مطالعه مینیمال

اتاقی مخصوص مطالعه

اگر خوش شانس هستید و در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید و امکان داشتن اتاقی مختص به مطالعه دارید، می‌توانید با بهره گیری از اصول سبک مینیمال دکوراسیون اتاق را به نحوی طراحی کنید که یک اتاق مطالعه مینیمال برای اعضای خانواده خود فراهم کنید.

مطالب خواندنی:  شیک ترین دکوراسیون آرایشگاه زنانه

اتاق مطالعه مینیمال

۵ اصل اساسی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه مینیمال

پس از آنکه محل مطالعه خود را تعیین کردید، بهتر است اصولی را در آن رعایت کنید تا بتوانید به وسیله این اصول میزان کیفیت مطالعه و تمرکز بر مطالعه را افزایش دهید. در ادامه میخواهیم ۵ اصل مینیمالیستی مهم را به شما پیشنهاد کنیم که بدون شک با بهره گیری از این اصول می‌توانید میزان کیفیت مطالعه را افزایش دهید.

اصل اول: ساده سازی

همان‌طور که در مطالب قبلی در زمینه سبک مینیمال صحبت کردیم، سادگی اولین و مهم‌ترین اصل در این سبک به شمار می‌آید. اگر نگاهی به مطالب قبلی ما در زمینه ویژگی‌های سبک مینیمال کرده باشید، متوجه می‌شوید که خانه‌های مینیمال، اتاق کار مینیمال و غیره در کل بر ساده‌گرایی تاکید دارند. اتاق مطالعه مینیمال نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس در قدم اول اتاق مطالعه خود را ساده کنید و عناصر و لوازم اضافه را از آن حذف کنید. تنها وسایلی را نگه دارید که برای مطالعه ضروری هستند. هیچ چیز اضافی نباید در اتاق وجود داشته باشد که موجب اختلال در حواس شما شود. حتی دیوارها نیز باید ساده باشند تا موجب اختلال بصری نشوند.

اتاق مطالعه مینیمال

اصل دوم: از رنگ‌های روشن برای اتاق مطالعه مینیمال خود استفاده کنید

در مطالب توکامگ بارها گفته‌ایم که به هیچ وجه نقش رنگ در دکوراسیون خانه را دست کم نگیرید. به گفته روانشناسان رنگ تاثیر خیلی زیادی بر روحیه انسان دارد. رنگ اتاق مطالعه باید به نحوی باشد که علاوه بر اینکه به چشم شما آسیب نزند، موجب خواب آلودگی و حواس پرتی نشود؛ پس بدین ترتیب بهترین رنگ سفید، مخصوصا در سبک مینیمال است. استفاده از رنگ‌های روشن به ویژه سفید از دیگر ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمالیستی است.

همچنین بخوانید:

مطالب خواندنی:  پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ چه مضراتی برای سلامتی دارد؟

انواع سبک های دکوراسیون داخلی کدامند؟ ۱۸ سبک معروف دکوراسیون خانه

؟

اتاق مطالعه مینیمالاصل سوم: نور پردازی اتاق مطالعه

یکی دیگر از مسائل مهمی که در هنگام مطالعه کردن باید به آن توجه کنید، نورپردازی درست و نور کافی است. مطالعه در تاریکی و یا فضایی که نور کافی ندارد می‌تواند به چشم‌هایتان آسیب جدی وارد کند. پس هنگام مطالعه بهتر است نور اتاق مطالعه مینیمال خود را به درستی تنظیم کنید. نورپردازی صحیح و وجود پنجره‌های بزرگ از دیگر ویژگی‌های مهم سبک دکوراسیون مینیمالیستی است.

اتاق مطالعه مینیمال

اصل چهارم: فضای مناسب برای کتاب‌ها و جلوگیری از شلوغی

قفسه کتاب بخش جدایی ناپذیر و مهم یک اتاق مطالعه است. وجود یک کتابخانه مینیمالیسم با ابعاد و شکلی چهارگوشه و مکعبی شکل، می‌تواند به شما در نگهداری کتاب‌هایتان کمک کند. سعی کنید کتاب‌هایتان را روی زمین نریزید و دور خودتان را هنگام مطالعه شلوغ نکنید. اینکار علاوه بر افزایش تمرکز می‌تواند استرس شما را نیز کاهش دهد. اگر اتاق کار مینیمال شما به رنگ سفید است، وجود یک قفسه کتاب به رنگ تیره یا مشکی می‌تواند به اتاق مطالعه شما ظاهری مدرن و امروزی بدهد.

اتاق مطالعه مینیمال

اصل پنجم: وجود نظم

همان‌طور که در مطلب قبلی در مورد اتاق کار مینیمال نیز اشاره کردیم، نظم اتاق تاثیر بسزایی بر میزان کیفیت مطالعه دارد. فرض کنید اتاق مطالعه شما بهم ریخته است و شما می‌خواهید در آن مطالعه کنید. قطعا تمرکز کردن در این اتاق دشوار و در مواقعی غیر ممکن می‌شود. معمولا اتاق مطالعه مینیمال به خاطر داشتن فضایی ساده و استفاده کمتر از عناصر، کمتر دچار بهم ریختگی و شلوغی می‌شود. ایجاد نظم توسط شما در اتاق مطالعه بیش از هرچیزی اهمیت دارد. با داشتن نظم می‌توانید نظم در اتاق خود ایجاد کنید و به موقع هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید.

همچنین بخوانید:  مدل چیدمان خانه کوچک ایرانی شیک و زیبای سنتی و مدرن

اتاق مطالعه مینیمال

در کل افراد نظرات مختلفی در زمینه مطالعه دارند. برخی دوست دارند با نظم باشند و بعضی‌ها دوست دارند هنگام مطالعه دور خود را شلوغ کنند و حتی برخی دوست دارند روی زمین بنشینند و مطالعه کنند. اما به هر ترتیب، داشتن یک اتاق مطالعه مینیمال می‌تواند ایده جذابی برای فضای مطالعه باشد و  می‌تواند تاثیر مثبتی بر کیفیت و روند مطالعه داشته باشد.

مطالب خواندنی:  خانه ای گرم و صمیمی با دکوراسیون رنگ گرم

شما چه نظری در زمینه اتاق مطالعه دارید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در مورد دکوراسیون اتاق مطالعه مینیمال برای ما ارسال کنید و همچنین اتاق مطالعه خود را برای ما توصیف کنید.

 

منبع : توکام آرت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=2782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.