• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

ارزش بازار ای ام دی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از اینتل پیشی گرفت

  • کد خبر : 33655
  • 28 بهمن 1400 - 18:24
ارزش بازار ای ام دی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از اینتل پیشی گرفت

ارزش بازار ای ام دی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از اینتل پیشی گرفت به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،شرکت ای ام دی (AMD) از زمان معرفی معماری ذن (Zen) برای تراشه‌های خود در سال ۲۰۱۷ توانسته سهم بازار خود را بتدریج افزایش بدهد و حالا ارزش بازار این شرکت […]

ارزش بازار ای ام دی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از اینتل پیشی گرفت

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،شرکت ای ام دی (AMD) از زمان معرفی معماری ذن (Zen) برای تراشه‌های خود در سال ۲۰۱۷ توانسته سهم بازار خود را بتدریج افزایش بدهد و حالا ارزش بازار این شرکت برای اولین بار بیشتر از ارزش بازار اینتل شده است.

افزایش امروز ارزش بازار ای ام دی پس از خرید شرکت Xilinx به قیمت ۴۹ میلیارد دلار اتفاق می‌افتد که حدود ۴۰ درصد بیشتر از زمانی است که این شرکت ۱۵ ماه قبل برای اولین بار از تصمیم خود برای خرید این شرکت خبر داد.

این خرید حالا جزو یکی از بزرگترین خریدها در دنیای فناوری محسوب می‌شود و از نظر ارزش معامله بعد از دو قراردادی قرار می‌گیرد که در یکی از آن‌ها شرکت دل شرکت EMC را به قیمت ۶۷ میلیارد دلار خریداری کرد و در دومی مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار تصاحب کرد.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/AMD-1.jpg.webp

حالا با خریدی که ای ام دی انجام داده است، تعداد کل سهام این شرکت به ۱.۶۲۸ میلیون سهم افزایش یافته و کسانی که قبلا سهام Xilinx را داشتند، با این خرید، ۱.۷۲۳ سهم ای ام دی را نیز دریافت خواهند کرد. همین افزایش تعداد سهم‌های ای ام دی باعث بالا رفتن ارزش بازار این شرکت از ارزش بازار اینتل شده است. در حال حاضر ارزش بازار ای ام دی ۱۹۷.۷۵ میلیارد دلار و ارزش بازار اینتل ۱۹۷.۲۴ میلیارد دلار است.

ای ام دی علاوه بر پشت‌سر گذاشتن اینتل در ارزش بازار، توانسته سهم خود در بازار x86 را به رکورد ۲۵.۶ درصد برساند. در هر حال، به نظر می‌رسد که رقابت این دو غول دنیای نیمه‌هادی‌ها در ماه‌های آینده وارد مراحل جذاب‌تری خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت آن‌ها درنهایت به کجا ختم می‌شود.

مطالب خواندنی:  گوشی ال جی W41 در سه نسخه عرضه می شود

منبع: Tecspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.