• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

استراتژی اینتل برای رقابت با اپل مشخص شد

  • کد خبر : 33872
  • 05 اسفند 1400 - 17:48
استراتژی اینتل برای رقابت با اپل مشخص شد
وب‌سایت 9To5Mac خبر از افشای نقشه‌‌ی راه اینتل داده است و گفته است که این شرکت قصد دارد پردازنده‌های بسیار کارآمدی برای رقابت با تراشه‌های M1 اپل عرضه کند.

استراتژی اینتل برای رقابت با اپل مشخص شد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،وب‌سایت ۹To5Mac خبر از افشای نقشه‌‌ی راه اینتل داده است و گفته است که این شرکت قصد دارد پردازنده‌های بسیار کارآمدی برای رقابت با تراشه‌های M1 اپل عرضه کند.

طبق این گزارش، پردازنده‌های نسل ۱۵ اینتل به نام Arrow Lake مصرف انرژی بسیار پایینی خواهند داشت و تمرکز آن‌ها روی بهبود عملکرد پردازش خواهد بود.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/intel.jpg.webp

ظاهرا اینتل قصد دارد برای ساخت این پردازنده‌ها از فناوری ۳ نانومتری شرکت TSMC استفاده کند و همانطور که می‌دانید این شرکت بزرگترین سازنده تراشه‌های اپل است. انتظار می‌رود پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مجهز به هسته‌های مختلف عملکردی و کارآمد خواهند بود و به این ترتیب توانایی بسیار خوبی در پردازش برنامه‌های سنگین با کمترین مصرف انرژی خواهند داشت.

این نقشه‌راه اینتل نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال رقابت جدی با اپل است و حتی اگر بتواند در سال ۲۰۲۳ این پردازده‌ها را معرفی کند باز هم از اپل که هم‌اکنون سه نسخه M1 را در بازار دارد. اپل همچنین در حال کار روی نسل بعدی این نسخه‌هاست و باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت این شرکت با اینتل در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizmochina

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.