• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

اسپیس ایکس امسال اولین ماموریت پیاده روی فضایی خود را انجام می دهد

  • کد خبر : 33589
  • 26 بهمن 1400 - 18:21
اسپیس ایکس امسال اولین ماموریت پیاده روی فضایی خود را انجام می دهد
جراد ایزاکمن، موسس و مدیرعامل شرکت Shift4 Payments، که یک کارآفرین میلیاردر است امروز اعلام کرد که قصد دارد اولین سفر تجاری انسان به فضا را در قالب پروژه‌ای به نام پولاریس به انجام برساند‌.

اسپیس ایکس امسال اولین ماموریت پیاده روی فضایی خود را انجام می دهد

جراد ایزاکمن، موسس و مدیرعامل شرکت Shift4 Payments، که یک کارآفرین میلیاردر است امروز اعلام کرد که قصد دارد اولین سفر تجاری انسان به فضا را در قالب پروژه‌ای به نام پولاریس به انجام برساند‌. خود ایزاکمن سال گذشته با فضاپیمای اسپیس ایکس به مدار زمین رفت و چند روز را در آنجا سپری کرد. حالا او امیدوار است که با سرمایه‌گذاری در این حوزه، سفرهای فضایی را سرعت ببخشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،پروژه پولاریس شامل سه ماموریت مختلف خواهد بود که اولین آن‌ها Polaris Dawn نام دارد و از طریق راکت فالکون ۹ و فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس انجام خواهد شد. این ماموریت قرار است اواخر امسال انجام شود و شامل چهار نفر از جمله خود ایزاکمن خواهد بود. طول مدت این سفر پنج روز خواهد بود و فضانوردان اقدام به پیاده‌روی فضایی نیز خواهند کرد.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/SpaceX-aiming-for-first-commercial-spacewalk-this-year.jpg.webp

تفاوت دیگر این ماموریت با سفرهای قبلی این خواهد بود که تا بالاترین مدار زمین یعنی ارتفاع ۱۳۷۴ کیلومتری زمین انجام خواهد شد. تفاوت بعدی این خواهد بود که هزینه این ماموریت را ناسا تامین نخواهد کرد بلکه یک شرکت خصوصی بودجه آن را پرداخت خواهد کرد. ضمنا قرار است در طول این ماموریت، تحقیقات علمی نیز انجام بشود.

همانطور که گفته شد علاوه بر خود ایزاکمن، سه نفر دیگر نیز در این ماموریت حضور خواهند داشت که عبارتند از اسمات پوتت، خلبان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، سارا گیلیز، یکی از مهندسان اسپیس ایکس و آنا منون یکی دیگر از مهندسان این شرکت.

مطالب خواندنی:  گوشی ریلمی X50 پرو ۵G در تاریخ ۲۴ فوریه در کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد

شرکت اسپیس ایکس برای اینکه بتواند ماموریت Polaris Dawn را طبق برنامه‌ریزی در اواخر سال جاری انجام دهد، نیاز به بازطراحی فضاپیمای خود برای پیاده‌روی فضایی خواهد داشت. البته ماموریت دوم پولاریس نیز قرار است با فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس انجام بشود، اما ماموریت سوم با استفاده از نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ انجام خواهد گردید.

در هر حال، انجام این مامورت‌ها باعث خواهد شد تا پای شرکت‌های خصوصی به فضا باز بشود و به احتمال زیاد شاهد رونق سفرهای فضایی و حتی پیاده‌روی فضایی در سال‌های آینده خواهیم بود و امیدواریم که روزی فرا برسد که همگان امکان سفر به فضا را داشته باشند.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.