• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

  • کد خبر : 39180
  • 13 شهریور 1401 - 17:50
اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند
آرایش عروس باید ضد آب باشد و ماندگاری بالایی داشته باشد و صورت را در زیباترین حالت ممکن جلوه بدهد ، برخی اشتباهات رایج در آرایش عروس وجود دارد که میتواند جلوه آرایش عروس را به خصوص در عکسها کاهش بدهد.

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

اشتباهات آرایشی در روز عروسی که باید بدانید

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،آرایش عروس اهمیت بسیار ویژه ای دارد ، هم به دلیل این که قرار است برای یک شب باشد و عکس و ویدئوهای خاطره انگیزی از آن ضبط شود و هم به دلیل این که عروس خانم ها تمایل دارند ، شب عروسی در زیباترین حالت ممکن باشند.

استفاده از مدل غیر متعارف برای آرایش عروس

هر عروسی دوست دارد در روز عروسی بدرخشد ، دقت داشته باشید که هر آرایشگری معمولا نوع خاصی آرایش انجام میدهد و در آن مهارت دارد و توان انجام یک آرایش جدید و خلاقانه بدون هیچ تمرین قبلی را ندارد بنابراین حتما نمونه کارهای قبلی او را ببینید تا درگیر دادن ایده های متفاوت نشوید یا از او نخواهید که آرایشی سنگین یا نامتعارف برایتان انجام دهد.

ضمن این که با این کار احتمال خراب شدن نتیجه نهایی افزایش پیدا میکند ، چهره شما به قدری تغییر خواهد کرد که چند سال بعد با دیدن آرایشتان به خودتان می گویید این چه آرایشی بود که انجام داد.

خودتان را درگیر نوع خاصی آرایش نکنید ، از این که فلان بازیگر آرایش خوبی دارد و بخواهید برای عروسی شبیه او باشید صرف نظر کنید.

منحصر به فرد بودن چهره شما خیلی زیباتر از این است که بخواهید مثل یک مقلد ، خودتان را شبیه شخصی دیگر کنید.

قیمت کم و سالن نامعتبر

شاید هزینه آرایش عروس کمی بالا باشد ولی ارزش ندارد ریسک رفتن زیر دست آرایشگر تازه کار که قیمت پایینی به شما پیشنهاد می دهد را بپذیرید. علاوه بر این که در این گونه موارد نمیتوانید از کیفیت لوازم آرایشی که روی صورتتان استفاده می شود مطمئن باشید ، ریسک ماندگار نبودن آرایش یا خوب نشده نتیجه نهایی را هم باید به جان بخرید.

برای آرایش عروس سعی کنید به یک  سالن آرایش حرفه ای و معتبر که نمونه آرایش عروسهایش باب میل شما است مراجعه کنید تا از حرفه ای بودن میک آپ آرتیست ،  کیفیت لوازم آرایشی و ماندگاری آرایشتان تا آخر شب مطمئن باشید.

مطالب خواندنی:  کرم‌های BB و CC

استفاده از برق لب در آرایش عروس

برق لب وسیله آرایشی است که برای آرایش های کوتاه مدت استفاده می شود. از آنجا که مراسم عروسی طولانی است ، استفاده از برق لب برای عروس توصیه نمی شود ضمن این که برق لب باعث کاهش کیفیت و زیبایی عکسهای شما خواهد شد.

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

استفاده از هایلایت از اشتباهات رایج در آرایش عروس

استفاده اشتباه از هایلایت در آرایش عروس

معمولا برای هماهنگی آرایش عروس از مقدار کمی هایلایت روی گونه ها استفاده می شود. زیاده روی در استفاده از هایلایت روی صورت عروس باعث به هم خوردن توازن آرایش می شود.

اشتباه رایج برخی آرایشگران براق کردن پیشانی و بینی عروس است که باعث می شود جلوه ای چرب پیدا کند.

به طور کلی آرایش عروس نباید درخشنده و براق باشد . آرایش مات روی صورت عروس جلوه بیشتری داشته و عکس های آتلیه با کیفیت تری میتواند گرفت.

استفاده زیاد از رژگونه در آرایش عروس

استفاده از رژ گونه غلیظ باعث غیر طبیعی شدن آرایش می شود. برخی از آرایشگران تصور میکنند مشخص بودن خط رژگونه باعث می شود آرایش حرفه ای تر به نظر برسد ولی در نهایت هماهنگی صورت به هم خواهد ریخت .

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

آرایش غلیظ چشم ها از اشتباهات رایج در آرایش عروس

آرایش غلیظ چشم ها در آرایش عروس

استفاده بیش از حد از رنگ های تیره یا مشکی برای آرایش سایه چشم عروس مناسب نیست. اصرار به تیره کردن فضای پشت چشم ها یکی از اشتباهات رایج برای آرایش عروس است.

زمان نامناسب برای اکستنشن مژه 

امروزه آرایشگران برای زیباتر شدن آرایش چشم ها توصیه می کنند به جای چسباندن مژه مصنوعی از اکستنشن مژه استفاده شود که حالت طبیعی تری ایجاد می کند. از آنجا که اکستنشن مژه ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد حساسیت شود باید حداقل ۲ هفته قبل از مراسم انجام شود.

آرایش نامناسب ابرو

یکی از اشتباهات رایج ارایشگرها عدم هماهنگی رنگ پودر ابرو و رنگ مو عروس است ، تغییر شکل ابرو و غیر طبیعی درآوردن حالت ابرو هم یکی دیگر از اشتباهات رایج ابرو برای آرایش عروس است.

مطالب خواندنی:  پنج راز زیبایی پوست

استفاده از زیرساز حاوی SPF

برای آرایش های روزانه معمولا از زیرسازهایی که حاوی مقدر کمری SPF است استفاده می شود تا از پوست در مقابل نور خورشید محافظت نماید ولی استفاده از فونداسیون حاوی ضد آفتاب به هیچ عنوان برای آرایش عروس توصیه نمیشود چون میتواند باعث ایجاد درخشش چهره در عکسها شود و نور فلاش را منعکس کند.

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

استفاده از ایربراش برای فونداسیون از اشتباهات رایج در آرایش عروس

استفاده از ایربراش برای فونداسیون عروس

استفاده از ایربراش برای آرایش هایی که ضخامت فونداسیون کمی دارند بسیار مناسب است ولی از آنجا که آرایش عروس نیاز به فونداسیون ضخیم دارد ، استفاده از ایربراش برای انجام زیرسازی آرایش یک روش کاملا اشتباه است.

اشتباهات رایج در آرایش عروس که هر عروس و آرایشگری باید از آن اجتناب کند

فونداسیون ضخیم از اشتباهات رایج در آرایش عروس

فونداسیون ضخیم در آرایش عروس

شاید تصور کنید فونداسیون ضخیم باعث می شود عکسهای زیباتری داشته باشید ولی این تصور کاملا اشتباه است و نتیجه عکس دارد.

زیاده روی در مصرف پودر

استفاده بیش از حد از پودر در زیر چشم میتواند چروک های ریز زیر چشم را واضخ تر کند. فرم کلی آرایش را زشت کند و صورت را در عکس ها بیش از حد خشک نشان دهد.

نادیده گرفتن آرایش بدن

تصور نکنید که آرایش بدن صرفا کرم پودر زدن به گردن است ، بسته به لباسی که می پوشید و قسمت هایی از بدن که بدون لباس است باید از آرایش بدن و کانتورنیگ استفاده کنید تا ظاهری شکیل تر داشته باشد و جلوه بسیار جذاب تری در عکس ها و فیلم عروسی داشته باشید.

استفاده نکردن از آرایش ضد آب

مطمئن باشید که در مراسم عروسی چند قطره اشک شوق می ریزید یا هنگام رقصیدن عرق می کنید بنابراین اگر آرایش ضد آب نداشته باشید ، آرایشتان به هم می ریزد.

زمان نگذاشتن برای آرایش عروس

از آنجا که آرایش عروس در چند لایه انجام می شود و باید ماندگاری طولانی داشته باشد بعد از هر مرحله آرایش نیاز به استراحت و تثبیت دارد تا مواد آرایش به درستی روی صورت فیکس شود. عجله داشتن و وقت نگذاشتن برای آرایش میتواند باعث کاهش ماندگاری آن شود.

مطالب خواندنی:  دلایل ایجاد کک ومک ودرمان آن

برنزه کردن بیش از حد عروس

شاید تصور کنید برنزه کردن پوست برای عروسی باعث شیک تر به نظر رسیدن شما می شود ولی به یاد داشته باشید که لباس عروسی شما سفید است و برنزه کردن بیش از حد باعث ایجاد تناقض زیاد بین پوست و لباس شما خواهد شد.

ولی اگر دوست دارید پوستتان را برنزه کنید بهترین کار این است که این کار را به آرایشگرتان بسپارید و چند هفته قبل از مراسم شروع به برنزه کردن نمایید تا به تدریج و در چند جلسه به مقدار قابل قبول تیرگی برسید.

رنگ برنزه ای که استفاده می کنید باید کم باشد و هماهنگی خاصی بین بدن و صورت ایجاد کند.

عدم آماده سازی پوست قبل از آرایش

اگر پوست شما به خوبی لایه برداری و آبرسانی نشده باشد ، آرایش به خوبی روی پوست نمی نشنید و حالتی مصنوعی می گیرد. اغلب سالن های آرایش یک یا چند جلسه پاکسازی پوست قبل از روی مراسم برای شما در نظر می گیرند که بهتر است حتما از آنها استفاده کنید و به فکر افزایش هزینه ها نباشید.  این جلسات تضمین میکند که پوست شما برای آرایش مراسم عروسی آماده است.

بند انداختن یا وکس صورت روز قبل عروسی

بند انداختن یا وکس صورت و ابرو حداقل باید ۵ روز قبل از مراسم انجام شود در غیر اینصورت میتواند باعث ایجاد قرمزی و التهاب بعد از آرایش شود و ظاهر شما را خراب کند.

عدم تهیه وسایل آرایشی اضافی هنگام مراسم

یادتان باشد که مراسم عروسی طولانی تر از چیزی است که تصورش را میکنید. ممکن است شرایط به گونه ای پیش برود که آرایش شما ماندگاری لازم را نداشته باشید و با گذشت زمان بخش از آن کمرنگ شود بنابراین حتما وسایل ضروری به خصوص رژ لب همرنگ آرایشتان را همراه داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.