• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید/مکانهای ترسناک ایران و جهان (۲)

  • کد خبر : 12166
  • 21 مهر 1398 - 8:10
اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید/مکانهای ترسناک ایران و جهان (۲)

مکان های ترسناک ایران و جهان اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید (۲) امروز می خواهیم تا تعدادی از ترسناک ترین مکان های ایران و جهان را معرفی کنیم.  توریسم سیاه به اماکنی اطلاق میشود که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ رابطه دارد. لیستی از مکان های ترسناک ایران و جهان […]

مکان های ترسناک ایران و جهان

اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید (۲)

امروز می خواهیم تا تعدادی از ترسناک ترین مکان های ایران و جهان را معرفی کنیم.  توریسم سیاه به اماکنی اطلاق میشود که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ رابطه دارد.

لیستی از مکان های ترسناک ایران و جهان

اماکن گردشگری معمولی شبیه موزه، بناهای تاریخی یا منظره ها طبیعی را فراموش کنید. قرار است در این جا شما را با« توریسم سیاه» اشنا کنیم. توریسم سیاه به اماکنی اطلاق میشود که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ رابطه دارد. مکان هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، همه دربرگیرنده این تعریف می شوند؛ از گورستان شیلی با گورهای باز گرفته تا جنگل خودکشی در ژاپن، مکان هایی هستند که به هیچ وجه شب نباید از آن ها بازدید کنید.

گورستان جن ها در ایران

 گورستان جن ها از مکانهای ترسناک ایران

در روستای تیس در نزدیک چابهار، یک قبرستان قدیمی وجود دارد که با سنگ قبر های عجیب مزین شده اند. مردم محلی بلوچ به اینجا جن سنط یا همان قبرستان جن ها میگویند . همه این قبرها در یک ردیف و بر روی سطح صخره ای بصورت مستقیم کنده شده اند!
همان طور که متوجه شدید شکل این قبرها با تمامی قبرهایی که تابحال دیده اید، متمایز است. ساکنان این شهر معتقد هستند که این جا گورستان جن هاست و مخصوصا در حین شب نباید از این مکان گذر کرد و در غیر اینصورت عذاب سختی درانتظار شخص خاطی است.

پارک Okpo – کره جنوبی
Okpo Land, South Korea

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

پارک Okpo از مکلانهای ترسناک جهان

پارک Okpo، در اطراف شهر Okpo در کره جنوبی قرار دارد و محلی برای تفریح و سرگرمی به شمار می رفته است. اما این شهربازی، صرفا یک ترن هوایی و چند دستگاه بازی محدود داشته است. این پارک در سال های اولیه ساخت، بسیار پربازدید بوده است ولی بعد از دو سانحه مرگبار، در سال ۱۹۹۹ میلادی بسته شد. هر دو قربانی دو بچه بودند که از دستگاه بازی پرت و کشته شده بودند. بعد از دومین مرگ، مدیر این پارک آنرا تعطیل کرد. دستگاه های این شهربازی به حال خویش رها شدند. بعد از سالها ، گیاهان و درختان پیرامون آن رشد کردند و منظره ای عجیب و وحشتناک درست کردند. به همین علت، در سال ۲۰۱۱ میلادی، این پارک بطور کلی نابود و خراب گردید و زمین آن برای فروش گذاشته شد. ولی هم چنان خریداری برای آن پیدا نشده است.

تالاب ارواح در ایران

 تالاب ارواح از ترسناک ترین مکانهای ایران

در ۱۲ کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و بخاطر گذشته های دور نام عجیب و غریب و شاید اندکی ترسناکی را بخود اختصاص داده است. این دریاچه بیش تر وقت ها مه گرفته است که بین درخت های جنگل خودش را مخفی نموده و راه دسترسی به اون هم سخته و هم پرخطر. اگرچه که در مسیر رسیدن به دریاچه خطر گذر از جنگل و احتمال مواجه با حیوانات وحشی وجود دارد، ولی افراد بسیاری به اینجا آمدند. ترکیب درختان مرده و مه ای که بیش تر وقت ها روی دریاچه را گرفته با صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی سبب شده تا لقب دریاچه ارواح را بخود اختصاص دهد.

مطالب خواندنی:  معرفی پارک وکیل آباد مشهد، از باغ های زیبای مشهد

گورستان La Noria – شیلی
La Noria Cemetery, Chile

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 گورستان La Noria از مکانهای ترسناک جهان

La Noria زمانی یک روستای معدنی پررونق بود ولی بعد از چند رکود اقتصادی، این آبادی بطور جامع تخلیه و راکد شد. این شهر خود شبیه شهر ارواح و به میزان کافی وحشتناک هست، ولی گورستانی هم دارد که آنرا ترساننده تر و وحشتناک تر نموده است . افسانه های زیادی در خصوص این قبرستان وجود دارد . یکی از آن ها این است که مرده ها شبانه از قبرها خارج می شوند. بسیاری از بازدیدکننده ها از این صحنه ها عکس برداشته اند تا ادعای خویش را ثابت کنند. این قبرستان گورهای روباز دارد که باعث حیرت بازدیدکننده هاست که چرا در آن زمان این کار را می کردند.

غار پَراو در ایران

 غار پَراو از مکانهای ترسناک ایران

غار پَراو در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار گرفته است. این غار که سکوت مطلق و ترسناکی در آن جاری است از عمق دار ترین و صعب العبورترین غارهای دنیاست که ورود به آن برای گردشگران و حتی غار نوردان بدون داشتن تجربه و اموزش های کافی می شود میتوان گفت که تا حدی ناممکن است. این غار همیشه هوایی سرد دارد و دیوارهایش از نوع ریزشی هستند.

دخمه زیرزمینی لندن – انگلستان
London Dungeon, England

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

دخمه زیرزمینی لندن از ترسناک ترین مکان های جهان

این دخمه در سال ۱۹۷۴ میلادی در مرکز لندن گشایش یافت و اکنون یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگری لندن به شمار میرود . در این دخمه، بسیاری از رویدادهای وحشتناک و خونی شهر در زمان تاریخ بازسازی شده است. از جمله میتوان به آدم کش زنجیره ای زنان به اسم Jack the Ripper اشاره نمود که قربانی های خویش را سلاخی می کرده است . اینجا ، یکی از مکان های توریسم سیاه است.

مثلث برمودای ایران

 مثلث برمودای ایران

کویر به خودی خود مملو از رمز و راز است. ریگ زار ترسناک و خارق العاده ای به اسم« ریگ جن» در منطقه کویری سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده ای که به آن سفر میکند را به کام مرگ می کشاند.

این منطقه که یکی از داغ ترین نقاط روی زمین است، پوشیده از تپه های شنی و باتلاق های نمک است که آنرا به یکی از صعب العبورترین ناحیه ها دنیا تبدیل نموده است . در طول قرن ها، هیچوقت کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی کند. به علت وقوع حوادث بی پاسخ و بدون منطق زیاد در این منطقه، عنوان« مثلث برمودای ایران» را به آن داده اند.

زندان آلکاتراز – کالیفرنیا، آمریکا
Alcatraz Federal Penitentiary, California, USA

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 زندان آلکاتراز از مکانهای ترسناک

آلکاتراز یکی از زندان های آمریکا بود که به شدت از آن مراقبت میشد و فرار از آن تقریباً غیر ممکن بود. این زندان، در جزیره آلکاتراز قرار داشت و حدود ۱٫ ۲۵ مایل از اولین خشکی یعنی سان فرانسیسکو فاصله دارد. در این زندان پرخطر ترین زندانی های آمریکایی مراقبت می شدند تا هیچگونه راه فراری نداشته باشند. ۱۵۷۶ خلافکار ، آدم کش زنجیره ای، گانگستر و قاتلان بیرحم در اینجا مراقبت می شدند و اینک به موزه مبدل شده است. این موزه سالیانه ۱٫۵ میلیون بازدیدکننده دارد.

مطالب خواندنی:  سواحل شب تاب خلیج موسکیتو، نورانی ترین خلیج جهان (+تصاویر)

جزیره عروسک ها – مکزیک
Island of the Dolls, Mexico

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 جزیره عروسک ها در مکزیک از مکانهای عجیب و ترسناک

این جزیره روی رودخانه Teshuilo در Xochimilco در نزدیکی مکزیک واقع شده است. این جزیره یکی از وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری مکزیک است. اینجا قصه غم انگیزی دارد. تنها ساکن آن شخصی به اسم« دان جولیان سانتانا» بوده که نعش دختری را که در کانال آب غرق شده بوده را پیدا میکند . این مرد به وسیله روح این دختر تسخیر میشود و برای وی عروسک می خریده است. برای تأمین هزینه خرید عروسک ها میوه ها و سبزیجات زمین خویش را می فروخت. ولی گویا اینها روح دختر را ارضا نمی کرده است . زیرا نعش این مرد در همان قسمت کانال که دختر غرق شده بود، پیدا شد. اکنون ، همه این عروسک ها هم چنان در این جزیره هستند و به همین علت، به یک مکان گردشگری سیاه تبدیل شده است.

Ridges – اوهایو، آمریکا
The Ridges, Ohio, USA

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

Ridges از مکانهای ترسناک

تا قبل از این که اسم Ridges روی اینجا گذاشته شود، به بیمارستان روانی اوهایو مشهور بود که از سال ۱۸۷۴ تا ۱۹۹۳ میلادی فعال بوده است. اکنون به منطقه ای در نزدیکی های دانشگاه اوهایو تعلق دارد. این بیمارستان برای جراحی« لب برداری»( جراحی مغز) شهرت داشته است. اکنون ، این آپارتمان بعنوان سیزدهمین مکان معروف جهان که به وسیله ارواح تسخیر شده است، شناخته میشود . قصه های عجیب بسیاری برای این بیمارستان گفته شده است. ولی از همه ترسناک تر مربوط به زن بیماری است که از بیمارستان فرار میکند و تا ۶ هفته خبری از وی نمی شود. بعد جسد وی را پیدا میکنند . وی لباس هایش را درآورده بوده، آن ها را بسیار منظم تا نموده بوده و در کنار خویش گذاشته بوده است. روی سطح بتونی دراز کشیده و مرده بوده است.

Belchite – اسپانیا
Belchite, Spain

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 جاهای ترسناک جهان

شهرکی که در ۲۵ مایلی جنوب غربی Zaragoza در Belchite قرار دارد را ارواح تسخیر نموده اند . در ژوئن سال ۱۸۰۹ میلادی، ارتش دو کشور فرانسه و اسپانیا با هم وارد جنگ شدند. در خلال ماه های اوت و سپتامبر سال ۱۹۳۷ میلادی این روستا خراب شد. بعد از سال ۱۹۳۹ میلادی، یک روستای تازه روی خرابه های گذشته ساخته شد. ولی گفته میشود ارواح اینجا را تسخیر نموده اند و به همین علت یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار میرود.

میدان جنگ سم – فرانسه
Somme battlefields, France

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 میدان جنگ سم

این میدان در منطقه روستایی در کنار رود سم در شمال فرانسه است. در جنگ جهانی اول نیروهای فرانسه و انگستان با هم هم پیمان شده بودند تابر علیه آلمان ها بجنگند. جنگی که در خلال اول جولای و ۱۸ نوامبر سال ۱۹۱۶ اتفاق افتاد یکی از بزرگترین جنگ های جهانی اول بود. در این جنگ، یک میلیون انسان کشته شدند. در این میدان موزه ای برای یادبود کشته شده های این جنگ خونی و بزرگ ساخته شده است.

مطالب خواندنی:  کوچکترین کامپیوتر جهان معرفی شد؛ شاهکاری به طول۰.۳ میلیمتر

Choeung Ek – کامبوج
Choeung Ek, Cambodia

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 Choeung Ek از مکانهای ترسناک

این منطقه در جنوب کامبوج قرار دارد و سابقاً باغ بزرگی بوده است. ولی اینک قبرستان کشته شده ها و قربانی های رژیم Khmer Rouge است که در خلال سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ میلادی ادامه داشته است. حدود ۹ هزار جسد و ۵ هزار جمجمه و اسکلت انسان در این بنا نگهداری میشود .

اردوگاه آشوئیتس – لهستان
Auschwitz concentration camp, Poland

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

اردوگاه آشوئیتس از مکانهای ترسناک جهان

این اردوگاه کار اجباری در جنوب لهستان در Oswiecim قرار دارد. در این اردوگاه، بیش از ۱٫ ۱ میلیون زندانی کشته شده اند که ۹۰ درصد آن ها یهودی بوده اند. شرایط زندگی در این کمپ کار اجباری بسیار غیرانسانی و سخت بوده است. بسیاری از زندانی ها در اتاق های گاز کشته می شدند و بعضی هم در اثر عفونت، اعدام یا در نتیجه ازمایش های پزشکی غیر انسانی جان خود را از دست می دادند. بعد از جنگ جهانی دوم، این کمپ بعنوان نماد هولوکاست به موزه تبدیل گردید. در یکی از اتاق های این موزه کوهی از عینک ها و کفش و… وجود دارد .

قلعه Bran – رومانی
Bran Castle, Romania

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 قلعه Bran رومانی

این قلعه در مرکز رومانی قرار دارد و منتسب به حاکم ظالم رومانی در قرن ۱۵ میلادی است. در زمان پادشاهی این حاکم، هر که با او مخالفت می کرده است به صلابه کشیده میشد یا به کشورهای دور شبیه آلمان یا دیگر نقاط اروپا تبعید می شده است.

فوکوشیما – ژاپن
Fukushima, Japan

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 فوکوشیما

در اول ماه مارس، یکی از بزرگترین فجایع هسته ای جهان در فوکوشیما اتفاق افتاد . در اثر تسونامی، نیروگاه هسته ای فوکوشیما منفجر گردید و پرتوهای رادیواکتیو در منطقه منتشر شدند. بعد از فاجعه چرنوبیل، این بزرگترین انفجار هسته ای جهان بود. مکان این نیروگاه به موزه تبدیل شده است.

گورستان جاشمعی – کانزاس، آمریکا
Stull Cemetery, Kansas, USA

مکانهای ترسناک,مکانهای وحشتناک,عجایب گردشگری

 گورستان جاشمعی از مکانهای ترسناک

گورستانی در کانزاس قرار دارد« دروازه جهنم» هم نامیده میشود . گفته میشود این منطقه تقدس ندارد و روحانیون مسیحی حتی حاضر نیستند از بالای این قبرستان پرواز کنند. مردم بسیاری دوست دارد وارد این منطقه بشوند. ولی پلیس برای هرکسی که بی اجازه وارد شود، یکهزار دلار جریمه نقدی تا ۶ ماه زندان تعیین نموده است .

منبع: بیتوته

 

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.