• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ آبان: ماوس اختراع شد

  • کد خبر : 39893
  • 29 آبان 1401 - 13:18
امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ آبان: ماوس اختراع شد
در اواخر ماه نوامبر ۱۹۶۳ میلادی یکی از مهندسان شرکت زیراکس آمریکا به نام داگلاس اینگلبارت اولین قطعه سخت‌افزاری که آن را به‌عنوان جد ماوس‌های مدرن امروزی می‌شناسند اختراع کرد.

امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ آبان: ماوس اختراع شد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،در اواخر ماه نوامبر ۱۹۶۳ میلادی یکی از مهندسان شرکت زیراکس آمریکا به نام داگلاس اینگلبارت اولین قطعه سخت‌افزاری که آن را به‌عنوان جد ماوس‌های مدرن امروزی می‌شناسند اختراع کرد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می‌کرد و می‌توانستید آن را مانند ماوس‌های امروزی در دست‌تان بگیرید.

البته این اختراع، چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۰ میلادی به ثبت رسید. این ماوس که از آن با عنوان «نشان‌دهنده‌ی موقعیت افقی و عمودی نمایشگر» یاد می‌شد، برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ با سیستم کامپیوتری زیراکس آلتو ارائه شد. متاسفانه به دلیل آنکه این ماوس نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند، ماوس کامپیوتری اپل لیزا به‌عنوان اولین ماوس جهانی معرفی شد.

اپل در سال ۱۹۸۳ برای طراحی ماوس کامپیوترهای لیزا خود تصمیم گرفت که از فناوری گوی غلطان استفاده کند. ماوس اپل لیزا تنها یک دکمه داشت و گوی غلطان آن فولادی بود. بعد از اپل، شرکت لاجیتک در سال ۱۹۸۴ اولین موس بی‌سیم با امواج مادون قرمز را ارائه کرد و در سال ۱۹۹۱ اولین موس بی‌سیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد.

در طول دو دهه گذشته فناوری‌های ساخت ماوس بسیار پیشرفت کرده‌اند و ما هم‌اکنون شاهد ماوس‌های لیزری، سه‌بعدی و ژیروسکوپی هستند که کاربردهای بسیار متنوعی دارند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.