• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

  • کد خبر : 40728
  • 11 بهمن 1401 - 18:47
انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟
ممکن است بخواهید موهایتان را حالت بدهید و یا به موهایتان حجم دهید، در این صورت بهتر است از اسپری مو کمک بگیرید تا به وسیله آن بتوانید زیبایی موهایتان را چند برابر کنید. برخی از اسپری‌ها نیز برای تقویت سلامتی موها و محافظت از موها در برابر عوامل خارجی مانند گرما، نور خورشید و رطوبت فرموله شده‌اند.

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

انواع اسپری مو و کاربرد هر کدام

اسپری مو چیست؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،اسپری مو (تافت) محلولی است که به‌ صورت افشانه روی سطح مو پاشیده می‌شود و به محافظت مو در برابر رطوبت، گرما و حفظ حالت پذیری مو کمک می‌کند. در حقیقت این محصول باعث انسجام موها و چسبیدن آنها به یکدیگر می‌گردد و به این صورت از به هم ریختگی موها جلوگیری می‌کند. اسپری‌های مو غالباً به‌صورت آئروسل (سوسپانسیون ذرات مایع در گاز) هستند، اما می‌توان آن‌ها را به شکل بطری پمپی نیز خریداری کرد.

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

انواع اسپری تثبیت کننده مو

انواع اسپری مو

با توجه به اینکه  فرم دهنده موها، دارای مواد شیمیایی هستند که استفاده زیاد از آنها به موها صدمه می زند. پس سعی کنید با انتخاب درست انواع اسپری مو، آسیب به موها را به حداقل برسانید.

اسپری موی معمولی یا روزانه:

این اسپری، موهای شما را در همان حالتی که هستند، نگه می‌دارد اسپری موهای معمولی  به موهای شما ویژگی خاصی مانند حجم دهندگی، درخشندگی و… اضافه نمی‌کند. استفاده  مداوم و طولانی مدت از این نوع اسپری باعث خشکی مو، شکنندگی تار موها و موخوره می‌شود.

اسپری حالت دهنده مو:

این اسپری از کمترین میزان حالت‌دهی به موها برخوردار است. اسپری حالت دهنده مو را می‌توانید بر روی موهای خیس و یا خشک اسپری کنید. این اسپری دارای ماندگاری بالایی است.

اسپری حجم دهنده مو:

اسپری حجم دهنده یا پرپشت کننده مو ظاهر موها را ضخیم‌تر، شاداب‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهد. ترکیبات این اسپری با پوشاندن هر تار مو باعث حجم دهی به تار موها می‌گردد و حجم مو را بیشتر از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

مطالب خواندنی:  چگونه موهای فر را آرایش کنیم

اسپری تثبیت‌کننده مو:

بعد از فرم دهی به موها، برای ثابت نگه داشتن حالت موها از این اسپری استفاده می‌کنند. اسپری تثبیت کننده مو فوق العاده سنگین است. این اسپری انواع مختلفی دارد بعضی از آنها باعث درخشش موها می‌شوند و برخی دیگر موها را مات می‌کنند. نباید اجازه بدهید این تافت به مدت طولانی بر روی موهایتان باقی بماند.

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

انتخاب درست انواع اسپری مو

اسپری موی بافت‌دار:

این اسپری هم حالت مو را تثبیت می‌کند و هم بین تارهای مو فاصله ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا موها پرپشت‌تر به نظر برسند. در واقع سبب حجم دهی به موها می‌شود.

اسپری محافظ حرارتی مو:

این اسپری ویژگی مرطوب‌کنندگی دارد و از تبخیر رطوبت طبیعی مو در اثر استفاده از سشوار و اتوی مو جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، برخی از انواع اسپری مو، به‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که پس از خنک شدن مو، حالت مو را ثابت نگه می‌دارند. مهم‌ترین مزیت اسپری محافظ حرارتی نداشتن الکل در ترکیباتش است؛ زیرا الکل در کنار حرارت به موها آسیب زیادی می‌زند.

اسپری موی بی‌وزن: 

بهتر است افرادی که موهای بسیار نازکی دارند از این اسپری استفاده کنند؛ زیرا این اسپری موها را سنگین نمی‌کند؛ زیرا فوق العاده سبک می‌باشد.

اسپری براق کننده مو: این اسپری مو نوعی اسپری تثبیت کننده مو است که علاوه بر حالت دهی مو باعث درخشندگی تارهای مو نیز می‌شود. اسپری براق کننده مو برای موهای آسیب دیده، خشک و کدر مناسب می‌باشد.

اسپری موی کراتینه: 

این اسپری یک محصول مراقبتی از موها می‌باشد و سرشار از کراتین است. استفاده از اسپری موی کراتینه، باعث ترمیم ساقه‌های مو، جلوگیری از خشک شدن تارهای مو، سهولت شانه پذیری، افزایش حالت پذیر، جلوگیری از وز شدن مو، جلوگیری از بروز موخوره و تقویت و تغذیه فولیکول‌های تارهای مو می‌گردد. از این محصول می‌توانید به صورت روتین و روزانه استفاده نمایید.

مطالب خواندنی:  درمان ریزش مو با چند روش خانگی

اسپری مو دوفاز:

این اسپری گیاهی می‌باشد و از عصاره گیاهان دریایی تهیه شده است. اسپری موی دوفاز، تقویت کننده مو است که در دو نوع ترمیم کننده و نرم کننده در بازار وجود دارد. این محصول دارای ترکیباتی است که موهای آسیب دیده را مانند دو باند ظریف در برمی‌گیرد و باعث ترمیم آنها می‌شود.

اسپری موی انعطاف‌پذیر:

این نوع از اسپری‌ها حالت و فرم موها را به صورت طبیعی و نرم نگه می‌دارد و مناسب برای موهای فر و حالت دار است.

اسپری موی قابل شانه زدن:

این نوع اسپری، موها را نرم می‌کند تا در زمان شانه زدن، موهایتان دچار گره‌خوردگی و یا شکستگی نشوند.

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

انواع اسپری مو (براق کننده مو)

عوارض اسپری مو

• اسپری مو دارای ترکیبات پلیمری و حلال‌هایی مانند کربوکسی متیل سلولز، پلی وینیل الکل، پروپیلن گلایکول و… می‌باشد. این مواد ممکن است باعث تحریک چشم، بینی، گلو، بثورات پوستی، قرمزی چشم، عطسه و خارش پوست شوند.

• استفاده مکرر از این محصولات موجب مشکلات تنفسی، افت فشارخون و بیماری‌های ریوی می‌گردد.

• مصرف بیش از اندازه اسپری مو، باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و شکنندگی تارهای مو می‌گردد.

• در صورت استشمام اسپری مو، ممکن است دچار مسمومیت شدید گردید.

• مصرف مکرر این محصول باعث ریزش موها و آسیب به آنها می‌شود.

طرز استفاده صحیح از اسپری مو

۱٫ بعد از اینکه موهایتان را به فرم دلخواه درست کردید. می‌توانید برای فیکس کردن حالت موهایتان، انواع اسپری مو را از فاصله دور (تقریباً ۳۰ سانتی‌متری) بر روی موهایتان بپاشید.

۲٫ برای اینکه اسپری تمام موهای شما را بپوشاند به طور مرتب جهت اسپری را تغییر دهید. تا مواد اسپری به طور یکنواخت و مساوی بر روی موهایتان قرار گیرند.

مطالب خواندنی:  ریباندینگ مو چیست و چگونه انجام می شود؟مزایا و معایب آن

۳٫ زمانی که حس کردید موها به ‌قدر کافی سفت و فیکس شده است اسپری کردن را متوقف کنید.

۴٫ برای جلوگیری از افتادگی موهایتان مقداری از اسپری مو را بر روی شانه یا برس اسپری کنید و سپس شانه را بر روی موهایتان به سمت بالا بکشید. تا موهایتان رو به بالا، حالت بگیرند.

۵٫ در صورتی که قصد دارید قسمت محدودی از موهایتان را تافت بزنید می‌توانید، این محصول را بر روی شانه اسپری کرده و سپس در محل مورد نظر استفاده نمایید.

انواع مختلف اسپری مو: کدام یک برای شما بهتر است؟

استفاده از انواع اسپری مو برای حجم دهندگی موها

بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت کنید

• بهتر است از اسپری مو در مکان‌های باز و فضاهایی که دارای تهویه مناسب هستند استفاده نمایید. تا استنشاق آن باعث آسیب به ریه‌هایتان نگردد.

• اکثر اسپری‌های مو دارای الکل هستند. الکل باعث خشکی پوست سر می‌شود؛ بنابراین دقت کنید که این محصول را روی پوست سرتان اسپری نکنید.

• اسپری مو قابل اشتعال است هرگز از این محصول در نزدیکی شعله آتش استفاده ننمایید.

• بلافاصله بعد از مصرف دست‌های خود را بشورید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.